توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

سالم ترین غذاهای دنیا

سالم ترین غذاهای دنیا

برای آنهایی که به شکم‌شان اهمیت می‌دهند پیدا کردن یک مکان با بهترین و سالم‌ترین غذاها بسیار ارزشمند است  حتی اگر یک کشور دیگر باشد!

با بالا رفتن نرخ رشد جهانی دیابت نوع دوم، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روی این بیماری تأکید بیشتری کرده است. طبق برآوردهای WHO حدود 422 میلیون نفر در دنیا در حال حاضر با این بیماری زندگی می کنند.

در حالیکه دیابت نوع یک، بیماری ای خودایمن است و اغلب ارثی است، نوع دوم این بیماری شایع ترین فرم آن است و از فاکتورهایی همچون چاقی و سن ناشی می شود، و باعث می شود که پانکراس نتواند انسولین کافی برای هضم قند را تولید کند.بنابراین مصرف غذاهای درست به افراد کمک می کند تا از ابتلا به دیابت نوع دوم اجتناب نمایند. سالم ترین غذاهای دنیا را معرفی نموده ایم که به دوری از بیماری هایی مانند دیابت کمک زیادی می کنند.

نکات مهم قبل از سفر به قاره آفریقا

نکات مهم قبل از سفر به قاره آفریقا

سفر یک تجربه کامل و مهیج است که هر فردی باید آنرا در برنامه زندگیش قرار دهد مخصوصاً سفر به صورت کوله گردی.

کوله‌گردی سفری هیجان‌انگیز و جذاب است به خصوص اگر مقصد این سفر پرماجرا، قاره‌ی پهناور آفریقا باشد. تنوع جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی در این قاره، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به خصوص  برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. اگر برای کوله‌گردی در آفریقا برنامه‌ریزی می‌کنید، این نکات را قبل از سفر در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

برای کوله‌گردان شجاع و ماجراجو، قاره‌ی پهناور آفریقا، جذابیت خاصی دارد. تنوع جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ‌ها و سنت‌های  متفاوت در این قاره، باعث می‌شود که تجربیات متفاوت و منحصربه‌فردی در سفر به آفریقا داشته باشید.

جهانگردی کنید با این مقاصد ارزان قیمت

خوشبختانه نانِ بعضی از کشورهای دنیا از صنعت گردشگری در می‌آید و اگر راه توریست‌ها بسته شود باید دسته جمعی غسل میت بگیرند و رو به قبله بخوابند. به همین خاطر مجبورند ناز گردشگران را بکشند. اگر کماکان کِرم سفر کردن دارید، ۱۲ کشور کم خرج بهتان معرفی می‌کنیم تا بتوانید با روزی کمتر از ۵۰ دلار در این کشورها، لُردی بگردید و بخورید و تفریح کنید. بخوانید و برای بچه محل‌های‌تان تعریف کنید:

فیجی

ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان,fiji-airways-920a-2

زیباترین معابد هندوستان

هند سرزمین معابد است. در هند معابد از ساختارهای کوچک واقع در وسط جاده تا معابد بامزه با سنگ های قیمتی می باشند. بعضی از آنها معروف و برجسته بوده، در حالی که دیگران نسبتا متوسط هستند. اگر تصمیم دارید از یک معبد در هند بازدید کنید به یاد داشته باشید، بدون توجه به اندازه و شرایط، همیشه قبل از ورود کفش خود را در بیاورید.

طی کردن مسیر موفقیت بدون داشتن مدرک دانشگاهی

موفقیت بدون مدرک دانشگاهی

بررسی لیست ثروتمندترین افراد دنیا به خوبی نشان می دهد که مدرک دانشگاهی برای رسیدن به موفقیت به هیچ  وجه ضروری نیست.

طی کردن مسیر موفقیت بدون داشتن مدرک دانشگاهی دشوار است اما مسیری است که بسیاری افراد موفق در طول تاریخ آن را برگزیده‌‌اند. بازار کار در شرایط اقتصاد کنونی به کندی رشد می‌کند و ۵۱۱ درصد از افرادی که مدرک دانشگاهی دارند، مشغول به کاری هستند که مرتبط با مدرک دانشگاهی آن‌ها نیست.

ثروتمندترین افراد در تاریخ بشریت

در طول تاریخ همیشه کسانی بوده اند که متفاوت فکر کرده و مسیر موفقیت را خیلی سریع طی کرده اند.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ در تاریخ بشریت افرادی ثروتمند بودند و افرادی مشهور و ثروتمند. بشریت، میلیاردرهای زیادی را در سراسر دنیا به خود دیده است، اما افراد مولتی میلیاردر زیادی بوده‌اند که ثروت آن‌ها دنیا را به لرزه در آورده است. شاید به این فکر می‌کنید که اگر ثروتمندان زمان قدیم در حال حاضر زنده بودند، مقدار دارایی آن‌ها چقدر ‌می‌بود. با ما همراه باشید تا ۲۰ فرد ثروتمند تمام تاریخ را بشناسید.

در اتاق سرما بخوابید تا سالم بمانید

نهایی که ترجیح می‌دهند هنگام خواب، دمای اتاق خواب را پایین بیاورند، کار درستی انجام می‌دهند! بنا بر مقاله‌ای از دکتر کریستوفر وینتر، وقتی پای یک خواب خوب شبانه به میان می‌آید، دمای اتاق خواب ما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

به گزارش صدای ایران ،هرچند بیشتر ما احتمالا تصور می‌کنیم هنگام خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و راحت بخوابیم، اما به گفته‌ی دکتر وینتر، دمای اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب عالی داشته باشیم. اگر دمای اتاق، بیشتر از ۷۵ درجه یا کمتر از ۵۴ درجه بشود، می‌تواند منجر به بیخوابی‌تان شود.

 چرا باید در اتاق سرد بخوابید


چرا عدد دماسنج مهم است؟ دمای بدن به طور طبیعی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته، بالا و پایین می‌شود؛ بیشترین دمای بدن در اواخر بعد ازظهر و کم‌ترین دمای بدن حدود ۵ صبح است.

خواب، معمولا زمانی شروع می‌شود که دمای بدن ما افت می‌کند، بنابراین اتاق خنک‌تر، ما را وامی‌دارد تا سریع‌تر به خواب برویم. اگر زودتر به خواب رفتن، به تنهایی متقاعدتان نمی‌کند که دمای اتاق را پایین بیاورید، پس سایر مزایای خوابیدن در اتاق سرد را بخوانید:

 
خواب عمیق‌تری خواهید داشت


تحقیقات انجام شده در دانشگاه استرالیای جنوبی دریافت، انواع خاصی از بیخوابی زمانی روی می‌دهند که دمای بدن، تنظیم مناسبی ندارد. اگر معمولا در طول شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌تر می‌تواند به شما کمک کند بدن‌تان به دمای مناسبی برسد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.


جوان‌تر به نظر خواهید رسید


خوابیدن در اتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه، مانع ترشح ملاتونین در بدن‌تان می‌شود که یکی از بهترین هورمون‌های بدن در مبارزه با پیری است. وقتی در تاریکی کامل به خواب می‌‌رویم و دمای بدن‌مان افت می‌کند، ملاتونین ترشح شده و فوایدش به بدن می‌رسد.


کمک‌تان می‌کند وزن کم کنید


با افت دمای بدن و ترشح هورمون رشد، هورمون استرس یا کورتیزول هم کاهش می‌یابد. وقتی نمی‌توانید به اندازه‌‌ی کافی بخوابید، با سطح بالایی از کورتیزول از خواب بیدار می‌شوید، یعنی احتمال اینکه سراغ جعبه‌ی کلوچه‌ها بروید و اضطراب‌تان هم بیشتر شود، بالا می‌رود.


احتمال بیماری‌های متابولیک را کم می‌کنید


مطالعه‌ای نشان داد خوابیدن در اتاقی با دمای ۶۶ درجه می‌تواند کمک کند تا از یک سری از بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت پیشگیری کنید. افراد شرکت کننده در آزمایش، نه تنها در زمان بیداری کالری بیشتری سوزانده بودند، بلکه مقدار چربی قهوه‌ای‌شان (چربی خوب) هم تقریبا دو برابر شده بود.

چربی قهوه‌ای به بدن اجازه می‌دهد کالری کمتری ذخیره کند. به مرور زمان این اتفاق، از ریسک بیماری‌های متابولیکی خواهد کاست. بنابراین لباس خواب راحت‌تان را بپوشید، درجه‌ی سیستم گرمایشی را پایین بیاورید و آماده‌ی یک خواب خوب و راحت شوید!

حفظ آرامش در شرایط سخت

به گزارش صدای ایران ،هرچند این کار گاهی اوقات غیرممکن میشود و ناخودآگاه خشم و بی‌قراری در درون ما رخنه می‌کند و حتی روی جوانب مختلف زندگی ما تاثیر میگذارد. اما خبر خوب این است که راهکارهایی وجود دارند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید احساسات‌تان را تحت کنترل خودتان درآورید، کارهای بیشتری را به انجام برسانید، بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و زندگی پربارتری داشته باشید.

 با این ۱۲ راهکار به حفظ آرامش‌تان در شرایط سخت کمک کنید!

هشت ساحل معروف پرتغال

هشت ساحل معروف پرتغال

اگر قصد سفر به اروپا و دیدن کشوری مثل پرتغال را دارید، باید بهتان خبر خوبی را بدهیم. شما به کشوری سفر می کنید که زیباترین سواحل دنیا را دارد. شاید شما هم از آنهایی باشید که با شنیدن نام کشور پرتغال یک فضای نارنجی را تصویر کنید، این فضای نارنجی دوست داشتنی مملو از جاذبه های دیدنی با معماری بی نظیر است، اما سفر به این کشور یک دلیل دیگر هم دارد و آن سواحل معروف آن هستند، سواحل ماسه ای و صخره ای. با مهرشادگلابچی همراه باشید تا سواحل معروف پرتغال را معرفی کنیم و راهنماییتان کنیم اگر قصد رفتن به این کشور را دارید به کدام ساحل آن بروید.

۵ عادت زنان موفق

زنان موفق

زنان موفق عادت‌های روزانه خاصی دارند، به همین جهت این قسمت از خانومانه را به ۵ عادت آنها که قبل از صبحانه انجام  می‌دهند اختصاص داده‌ایم.

در سری مطالب خانومانه با دقت بیشتری به مباحث و خصوصیت‌هایی که به خانم‌ها برای شاد بودن و داشتن زندگی موفق‌تر کمک می‌کند می‌پردازیم.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که عادت‌های شما در طول صبح می‌تواند تاثیر زیادی روی موفقیت فردی و کاری شما داشته باشد؟ معمولا بیشتر خانم‌ها بعد از بیدار شدن از خواب به سرعت حاضر شده و به محل کار یا دانشگاه می‌روند. اما زنان موفق با وجود کارهای زیادی که برای انجام دادن دارند، این ۵ عادت را تبدیل به رفتارهای روزانه‌شان کرده‌اند و تحت هر شرایطی برای آنها زمان می‌گذارند. با ما همراه باشید تا این 5 عادت را با هم بررسی کنیم:

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan