توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

در سفر به گلپایگان، از کجا دیدن کنیم؟

گلپایگان، سرزمین چهار اقلیم ایران‌زمین، از دیگر شهرهای تاریخی و قدیمی کشور است که در استان اصفهان قرار دارد. به نظر می‌رسد پیشینه‌ی تاریخی این شهر به زمان حکومت سلسله‌ی کیانیان، دوران پارینه‌سنگی میانه و نوسنگی بازمی‌گردد که در گذشته به «وردپاتکان» یا «سرزمین گل‌های سرخ»، شهرت داشته است.

روایات جالبی در مورد پیشینه‌ی این شهر تاریخی وجود دارد. برخی معتقدند که «همای چهرزاد»، شاه‌بانوی کیانی (دختر بهمن کیانی)، این شهر را احداث کرده و نام خود، «چهرزادگان» را بر آن نهاده است. گروه دیگری براین باورند که در اواخر حکومت ساسانیان، این شهر به «گردپادگان» به‌معنای «کوهپایه»، شهرت داشت. «جربادگان» و «گلپادگان» از دیگر نام‌های این شهر در ادوار مختلف است.

۱. مسجد جامع گلپایگان

گلپایگان کجا بریم

محله های جذاب استانبول

استانبول با بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت، نه تنها یک شهر بسیار بزرگ، بلکه نماینده‌ای از کل یک کشور است. هیچ کدام از محله‌های این شهر شبیه دیگری نیست که این به‌خاطر تنوع ساکنان آن از پیشینه‌های فرهنگی و عقاید متنوع است. استانبول به بهترین شکل ممکن، نمایانگر یک پارادوکس است، از مناطق سنتی گرفته تا محله‌های مدرنی که پر از بوتیک، گالری هنری، رستوران و بار است. ما بهترین محله‌های این شهر را در این مقاله گرد آوردیم، جاهایی که در تور استانبول عاشق گم شدن و پرسه زدن میان نماهای تاریخی و جاهای تازه افتتاح‌شده‌ی آن می‌شوید. 

گالاتا

گالاتا استانبول

گالاتا که بخشی از منطقه بزرگ بی‌اوغلو است، با برج مشهور و تاریخی گالاتا شناخته می‌شود که مشرف بر خیابان‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌های نئوکلاسیک است. برای رسیدن به میدان برج گالاتا باید از خیابان Galip Dede عبور کنید؛ حتما سری هم به خیابان Serdar-ı Ekrem بزنید تا ویترین بهترین مغازه‌های محله را نیز تماشا کنید. 

راهنمای سفر به نخجوان؛ آذربایجان

نخجوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود. منابع معتبر تاریخ تاسیس این شهر را حدود ۱۵۰۰ قبل از میلاد نشان می‌دهند.

با این وجود، افسانه‌ای محلی می‌گوید که این شهر از زمان «نوح» وجود داشته و خود نوح پس از اتفاق افتادن سیل مشهور این شهر را بنیاد گذاشته است. امروزه حتی می‌توان آرامگاه این پیامبر بزرگ را در بخش جنوبی شهر پیدا کرد.

نخجوان تاکنون توسط شعرا و گردشگران زیادی از گذشته به عنوان یکی از زیباترین شهرهای مشرق‌زمین تحسین شده است. امروزه نیز به سبب وجود بناهای یادبود متعددی که بازتاب دهنده‌ی تاریخ پر فرازونشیب این دیار هستند، مقصد توریستی جذابی به شمار می‌رود.

نخجوان

درآمد کسب کنید از طریق اینترنت

با سلام و احترام 

از طریق کد زیر می توانید کسب درآمد داشته باشید فقط کافیست ثبت نام کنید 

اینجا را کلیک کن و کسب درآمد کنید 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan