توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

ایران؛ بهشت تحصیلات دانشگاهی

ایران بهشت تحصیلات دانشگاهی

شاید باور نکنید ولی در بعضی از نقاط دنیا هزینه تحصیل کاملا رایگان است. منظورمان فقط هزینه دوران مدرسه یا هزینه دانشگاه های دولتی نیست. بلکه هزینه کل دوره تحصیلی، چه پایه و چه عالی، است. از طرف دیگر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا و ژاپن که ممکن است فکر کنید وضعیت تحصیلی خوبی دارند، از نظر اقتصادی فشار زیادی به دانشجو می آورند. 
فشاری که باعث می شود سبک زندگی خانواده ها در این کشورها به سمتی برود که تمام دوران بزرگ شدن کودک خود را صرف پس انداز برای دوره تحصیلی او کنند تا در چهار سال لیسانس بدون نگرانی بتواند درس خود را ادامه دهد. یا اینکه دانشجو مجبور است حتما در دوران تحصیل کار کند تا خرج خود را در بیاورد. 

هنگام آلودگی هوا چی بخوریم؟

در هوای آلوده چی بخوریم؟

پژوهشگران در Environmental Protection Agency (EPA) سه گروه از افراد میانسال را به‌کار گرفتند تا آزمایش کنند آیا خوردن انواع روغن می‌تواند با ریسک‌های مربوط به آلودگی هوا مبارزه کند یا خیر. آلودگی هوا یکی از نگرانی‌های جدی می‌باشد چون هوای آلوده می‌تواند  فشارخون را بالا برده، عملکرد رگ‌های خونی را مختل کرده و حتی برانگیزاننده سکته مغزی و حملات قلبی در افراد مبتلا به مشکلات قلبی باشد.

افزایش شادی و سرزندگی

افزایش شادی و سرزندگی

این‌ها ده مورد از بهترین‌ها هستند که به اندازه کافی درموردشان بحث نشده اما باید بشود! به این ده تمرین بیشتر توجه کنید؛ قدرت شخصیت، مستقیم یا غیرمستقیم، جنبه‌ای از هرکدام از این ده مورد می‌باشد.

کمبود آهن چه نشانه هایی دارد؟ !

آیا می‌دانید که در جهان ۲ میلیارد نفر یعنی در حدود ۳۰ درصد از کل جمعیت آن ، به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند ؟ آهن نقش بسیار حیاتی در بیشتر عملکردهای بدن مانند حمل اکسیژن به تمامی سلول‌های بدن دارد.به علاوه آهن به حفظ سلامت پوست ، مو و  ناخن‌ها نیز کمک می‌کند. آهن بخش مهمی از پروتئین هموگلوبین را تشکیل داده که در حمل اکسیژن از ریه به سایر بخش‌های بدن حیاتی و ضروری است.

نشانه های کمبود آهن

زنان، به خصوص در طول سال‌های باروری ، بالاترین خطر ابتلا به کمبود آهن به دلیل از دست دادن خون در دوران قاعدگی را دارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کنند که روزانه ۱۸ میلی گرم آهن برای زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله و ۸ میلی گرم در روز برای مردان باید مصرف شود. شما می‌توانید آهن را از دو منبع متفاوت بدست آورید: گیاهان و حیوانات. منابع مبتنی بر حیوانات حاوی آهن “هم” بوده و منایع گیاهی دارای آهن “غیر هم” هستند. با اینکه آهن هم می‌تواند به آسانی توسط خون جذب گردد اما برخی از مطالعات انجام شده ، ارتباطی بین آهن هم و ابتلا به بیماری عروق کرونری قلبی را پیدا کرده‌اند. منابع مبتنی بر گیاهان شامل غلات غنی شده ، لوبیای سفید ، شکلات تلخ ، عدس ، اسفناج ، سویا و نخود است.

از آنجایی که بیشتر افراد دارای کمبود آهن هستند شما باید به دنبال رفع و پیشگیری از آن باشید.در زیر ۵ نشانه‌ی کمبود آهن را ذکر  می‌کنیم:

چگونه سریعا انرژی بدنمان را تقویت کنیم!؟

سطح انرژی

در این مطلب  قصد داریم در مورد ۱۱ کاری صحبت کنیم که می‌تواند سطح انرژی بدن شما را افزایش دهد و با خواب آلودگی مبارزه نماید.

به چیزهایی که رنگ قرمز دارند نگاه کنید:

سعی کنید در منزل و محل کار خود از مواردی که دارای رنگ قرمز روشن هستند استفاده کنید. مثلا می‌توانید از کارهای هنری و یا گل‌های قرمز رنگ استفاده کنید. زمانی که حالت خواب آلودگی دارید به این موارد نگاه کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نگاه کردن به رنگ قرمز می‌تواند برای ایجاد تمرکز مفید باشد.

رفع بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان

زمانی که غذاهای بودار مانند پیاز و سیر مصرف می‌کنید ممکن است برای چند روز بوی خوبی از دهانتان خارج نشود. البته برخی از افراد همیشه دهانشان بوی بدی می‌دهد. خودتان هم ممکن است این بوی بد را حس بکنید اما اوضاع زمانی بدتر می‌شود که افراد به هنگام صحبت کردن با شما کنار بروند و دوست نداشته باشند کنار شما بنشینند. گاهی اوقات مسواک زدن می‌تواند به طور موقت این بو را از بین ببرد اما برای برخی از افراد حذف بوی بد دهان نیازمند درمان‌های مختلفی است. هالیتوز یا بد بویی دهان یکی از رایج ترین دلایل برای  رفتن به دندانپزشک است. این موضوع می‌تواند برای افراد خجالت آور باشد اما اغلب به راحتی درمان می‌شود. اگرچه بوی بدن دهان می‌تواند به علت بیماری لثه و یا حتی بیماری کبدی باشد اما در بیشتر مواقع درمان آن به صورت طبیعی بسیار آسان است.

پردرآمد ترین شغل ها در ایران

پول ساز ترین مشاغل در ایران

اگه تصمیم داری شغل آینده خودت یا فرزندت رو انتخاب کنی و روی اون برنامه ریزی کنی بهتره اول با پر درآمدترین شغل ها آشنا بشی. پس لیست این شغل ها رو بخون تا بتونی یکی از اون ها رو انتخاب کنی.

درمان خود خواهی و راه های افزایش محبوبیت

همه‌ی ما تجربه‌ی برخورد با افراد خودخواه را داشته‌ایم. افرادی که اگر مجال بیابند، به‌شدت دوست دارند در  مرکز توجه قرار بگیرند و بی‌وقفه از خود و پیروزی‌های ریز و درشت‌شان سخن بگویند. افرادی که خود را سلطان هر جمعی می‌بینند و فکر می‌کنند، قلب تپنده‌ی عالم هستند. مواجهه با این افراد انرژی‌های منفی زیادی به اطراف منتقل می‌کند. چون در بهترین حالت اگر از آنها متنفر نشویم، خودمحوری و خودخواهی‌شان باعث می‌شود علاقه‌ای به ارتباط با آنها نداشته باشیم. معاشرت با این افراد، لذت‌بخش نیست. فرض کنید با کسی روبه‌رو هستید که مدام می‌خواهد از موفقیت‌ های خود، خاطراتش و … بگوید. خب، این حجم از خودمحوری اصلا قابل تحمل نیست. درمان خودخواهی باعث می‌شود در اولین ملاقات‌ها، فردی تأثیرگذار و دوست‌داشتنیباشیم. برای افراد دیگر مهم نیست که شما چقدر باهوش هستید، نمره‌های خوبی می‌گیرید، ثروتمند هستید و …، بلکه آنها زمانی شما را دوست خواهند داشت که از معاشرت با شما لذت ببرند و حس خوبی برای‌شان به جای بگذارید. پس اگر «خود»، واژه‌ای پربسامد در ادبیات زندگی شماست، حتما به درمان خودخواهی بپردازید. خیلی از حرکات روزانه‌ی ما در رابطه با خانواده، دوستان، جامعه و حتی کره‌ی زمین از روی خودخواهی است. بله خودخواهی است که باعث می‌شود در اتوبوس و مترو رفتار خوبی نداشته باشیم، خودخواهی است که باعث می‌شود وضعیت محیط زیست‌مان روزبه‌روز بدتر و بدتر بشود. ما برای درمان خودخواهی روش‌هایی سراغ داریم که با شما در میان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

ده ویژگی افرادی که با دیگران همدلی می‌کنند

قدرت همدلی

افرادی که از قدرت همدلی با دیگران برخوردارند، می‌توانند احساسات دیگران را احساس و آنها را به خود جذب کنند. این افراد نسبت به اطرافیان خود حساسند و ممکن است که لحظات سختی را برای کنترل احساسات خود بگذرانند. ممکن است که این افراد در مواجهه با احساسات استرس‌زای دیگران دچار وحشت‌زدگی،افسردگی، خستگی مزمن، بی‌اشتهایی و مشکلات دیگر شوند. اما آنها می‌توانند یاد بگیرند که بیش از حد تحت تأثیر احساسات دیگران قرار نگیرند. 

۱۲ تکنیک فوق‌العاده زبان بدن

دوازده تکنیک زبان بدن در کسب و کار

زبان بدن، زمانی که به‌درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند کلید موفقیت‌تان باشد. زبان بدن به کمک‌تان می‌آید تا روابط مثبتی بسازید، روی افرادی که برای شما کار می‌کنند اثر بگذارید و به آنها انگیزه بدهید، بهره‌وری را افزایش بدهید، با اعضای گروه‌تان ارتباط نزدیک برقرار کنید، و نظرات‌تان را با تأثیرگذاری بیشتر بیان کنید. در این نوشته یک جین تکنیک زبان بدن در کسب و کار را به شما ارائه می‌دهیم تا از آنها برای نشان دادن اعتماد‌به‌نفس، اعتبار و کاریزمای برند شخصی‌تان استفاده کنید.

شغل دوم داشته باشید

شغل دوم

درآمد بیشتر اتفاقی است که همه به دنبال آن هستند. با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه داشتن شغل دوم پدیده ای غیر عادی نیست اما با پیشرفت تکنولوژی تعریف شغل دوم تغییر کرده است. در گذشته شغل دوم به معنی رفتن به محل کار دیگر و داشتن ساعت کاری خاص برای آن بود که باعث می شد افراد معمولا خیلی زود کارایی خود را از دست بدهند. اما امروزه شغل دوم به معنی استفاده از وقت های اضافه و درآمد بیشتر در هر زمان و هر مکانی است. شما می توانید بدون توجه به شغلی که دارید از روش های مختلفی برای افزایش درآمد استفاده کنید. با مهرشادگلابچی همراه باشید تا برخی از مشاغلی که  می تواند شغل دوم، یا حتی شغل اول شما باشند را بررسی کنیم:

کمبود خواب سلامت بدن را به خطر می اندازد

در اسطوره‌های یونانی آمده است که “خواب برادر مرگ است”. امروزه سبک زندگی کسانی که بیش از هر چیز به سودآوری و بازدهی هر چه بیشتر می‌اندیشند، تداعی‌کننده این جمله است؛ خواب در سیستم سرمایه‌داری جهانی‌شده به هیچ وجه محبوب نیست.

اشخاصی هستند که مجبورند مدام از یک کشور به کشوری دیگر و از یک قاره به قاره‌ای دیگر سفر کنند و زندگی‌اشان در ۱۲ زمان‌پهنه سپری می‌شود. تنظیم خوابشان به دلیل پروازهای طولانی و اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پروازشان به هم می‌ریزد و از “پرواززدگی” (Jetlag) رنج می‌برند. اما از نظر آنان هر کس زودتر خوابش ببرد، بازی را باخته است.

از این رو وبلاگ puredoxyk که در کانون آن موضوع “خواب” نشسته است، خواب چندمرحله‌ای را به این افراد توصیه می‌کند. این وبلاگ می‌نویسد که شش چرت ۲۰ دقیقه‌ای در طول روز کافی است تا افراد سر حال بمانند. اما چه شکنجه‌ای!

در حقیقت می توان از عوارض وحشتناک کمبود خواب به موارد زیر اشاره کرد

زیباترین زنان جهان

زنان زیبای جهان

زنان کشورهای مختلف نه تنها از نظر ظاهر بلکه خصوصیات‌ هم با یکدیگر متفاوت هستند. ما بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده فهرستی از کشورهایی تهیه کرده‌ایم که زیباترین زنان جهان را دارند.

در ادامه فهرست ۱۵ کشور که زیباترین زنان جهان را دارند آمده است

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan