توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

لیست کافی شاپ های معروف تهران

کافی شاپ های معروف تهران

احتمالا شما با این مورد مواجه شده باشید در چند هفته گذشته از خیابانی عبور کردید که قبلا در آن هیچ کافی شاپی وجود نداشت اما پس از طی مدت زمان کوتاه با گذر از همان خیابان یک کافی شاپ تاسیس شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرعت تاسیس کافی شاپ در تهران از راه اندازی سایر کسب و کارهای حوزه صنعت غذا و رستوران بیشتر است . یکی از نمات جالب کافی شاپ ها برای جوانان و نوجوانان سرو انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها با اسم های عجیب و غیر معمول است.

غذاهای قبرس

غذاهای قبرس
قبرس یکی از کشورهای شناخته‌شده اروپایی است که بسیاری از ایرانیان برای کار، تحصیل و تفریح به آن سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر با تور قبرس رادارید باید بدانید که دوازده ماه سال مناسب سفر به این کشور زیبا هست. دیدنی‌ها و تفریحات قبرس بی‌شمار است، از سواحل زیبا و بازی‌های هیجان‌انگیز آبی گرفته تا طبیعت بی‌نقص و آثار تاریخی را می‌توانید در قبرس بیابید. 

هرآنچه باید قبل از سفر به قبرس بدانید

به قبرس سفر کنید

قبرس (Cyprus) کشوری جزیره‌ای در شرق مدیترانه و جنوب کشور ترکیه است. همجواری قبرس با ترکیه و راحتی دسترسی به این جزیره زیبا سالانه گردشگران بسیاری از ایران و سایر کشورهای جهان به قبرس می کشاند. در ادامه با مهرشادگلابچی همراه باشید تا اطلاعات مفید و کاربردی قبل از خرید تور قبرس را با هم مرور کنیم. 
  

مرزهای دسترسی به کربلا

مرزهای دسترسی به کربلا
همان طور که می‌دانید در ماه محرم و صفر زائران بسیاری قصد سفر به کشور عراق و شهر کربلا به جهت زیارت حرم امام حسین (ع) رادارند. اگرچه تور کربلا به‌صورت زمینی و هوایی ارائه می‌شود اما خیلی از زائران نیز با ماشین شخصی سفر می‌کنند. این مطلب می‌تواند راهنمایی کامل و خوبی در خصوص مسیرهای دسترسی به مرزهای ایران و عراق برای مسافران کربلا باشد. در ادامه با مهرشادگلابچی همراه باشید 

قدیمی ترین شهرهای مسکونی روی زمین

shoush

شهر تاریخی شوش به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان در تیر ماه سال 1396 به ثبت جهانی سازمان یونسکو رسید. شوش رتبه پنجم در بین شهر های قدیمی جهان به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید بیشتر شهرهای قدیمی و متمدن دنیا در منطقه خاورمیانه قرار دارند. ما در این مطلب به شما 20 شهر باستانی که قدیمی ترین شهرهای مسکونی روی زمین هستند معرفی خواهیم کرد:

کاربردها و خواص وازلین

دهه‌هاست که از وازلین استفاده می‌کنیم، اما هنوز از خواص وازلین به طور کامل چیزی نمی‌دانیم. وازلین یک ماده چند کاره است و خواص زیادی برای پوست و مو داشته و مصارف خانگی و پزشکی نیز دارد. با دیدن کاربردهای زیاد و خواص وازلین که معمولا از بیشتر آن‌ها بی‌خبر هستیم، شگفت‌زده خواهید شد. وازلین می‌تواند بالم لب، مرطوب کننده پوست، پاک کننده آرایش، براق کننده کفش، از بین برنده لکه، تسکین دهنده سرفه، براق کننده مو و خیلی چیزهای دیگر باشد.

جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین

فیلیپین کشوری است که مناطق دیدنی بسیاری دارد و امروزه مسیر پیاده‌روی آن از تایلند بسیار شهرت پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم جاهای دیدنی فیلیپین، کشور آسیای جنوب شرقی را به شما معرفی کنیم.

خواص ریحان را بشناسید

خواص ریحان

گیاه ریحان، گیاهی بوته‌ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین ۲۰ تا ۴۵ سانتیمتر است و عطر و بویی مطلوب دارد. رنگ ساقه بوته ریحان سبز تند است و برگ های منظم و بیضی شکل دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در امور پخت و پز، دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد. کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان، حفظ سلامتی پوست، مو و استخوان برخی از خواص ریحان است. ریحان یک سبزی معطر است که می‌تواند فعالیت رادیکال‌های آزاد را محدود کند. رادیکال‌های آزاد در بدن کاری به جز آسیب زدن به سلول‌ها و بروز بیماری‌های مختلف ندارند، به ویژه این که یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همین رادیکال‌های آزاد هستند. آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در ریحان شما را از آسیب‌های گذر زمان، پیری زودهنگام سلول‌ها و همچنین بیماری‌های پوستی حفظ می‌کنند.

فواید اثبات شده‌ ریحان چه هستند؟

مطالعات علمی خواص ریحان را عموما شامل موارد زیر را اعلام کرده‌اند:

  • ضد التهاب
  • آنتی‌ اکسیدان
  • مبارزه با سرطان
  • کاهش‌ دهنده‌ درد (مسکن)
  • کاهش‌ دهنده‌ تب (تب‌بر)
  • جلوگیری از دیابت
  • محافظت از کبد
  • محافظ عروق خونی
  • راه حل ضد استرس
  • تقویت‌ کننده‌ سیستم ایمنی

مضرات ریحان

  • روغن ریحان برای مصرف خوراکی نیست و به خاطر قدرتش باید رقیق شده و روی پوست استفاده شود. ریحان‌ به شکل تازه بسیار ایمن است و معمولا خوب هضم می شود، زیرا در بیش‌ تر افراد واکنش‌ های آلرژیک یا اثرات جانبی ایجاد نمی‌کند. اما برای گروه‌ های خاصی ممکن است خطرناک باشد.
  • اگر باردار هستید، یا سعی دارید باردار شوید یا شیر می‌ دهید، بهتر است از ریحان پرهیز کنید، زیرا به طور سنتی تصور می‌ شود که اثرات ضدبارداری دارد. روغن ریحان یا مکمل آن نیز ممکن است با داروهای کاهنده‌ کلسترول و داروهای دیابت واکنش دهد، پس اگر در این شرایط قرار دارید بهتر است پیش از مصرف مکمل ریحان با پزشکتان مشورت کنید.

پارک بازیافت تهران کجاست؟

پارک بازیافت تهران

خلاص شدن از شر زباله‌ها و دورریختنی‌ها امروزه در همه جای دنیا موضوعی جنجال‌برانگیز و چالشی بزرگ شده است اما همین چالش، خلاقیت‌های جالبی را برانگیخته که امروز در جای جای دنیا می‌توانیم شاهد آن باشیم از جمله ایده پارک بازیافت. استفاده مجدد از دورریختنی‌ها چه به صورت وسایل کاربردی و چه تزیینی ایده خوبی است تا کمتر زباله تولید شود.

روستای ایگل EGEL در نزدیکی تهران

روستای ایگل

یکی از مسیرهای صعود به قله توچال، روستای ایگل است. این روستا در شمال شرقی قله توچال و در ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ متری قرار گرفته است. از جاده لواسانات که به سمت اوشان می‌روید، نرسیده به آهار (در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران) تابلوی روستای ایگل (EGEL یا EGOL) را می‌توانید ببینید. در این روستای زیبا می‌توانید خودرو را پارک کرده و مسیر ۲ ساعته نسبتا همواری را در دامنه کوه‌‍های پر از ریواس، تره کوهی و پونه بپیمایید. در مسیر خود با آبشار زیبای ایگل مواجه می‌شوید.

آشپزی اسکاتلندی

غذاهای اصیل اسکاتلندی

آشپزی اسکاتلندی مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و سنت‌های آشپزی در کنار روش‌ها و مواد جدید است. این منطقه گرچه تعداد زیادی غذای سنتی و اصیل دارد که مختص خودش است اما با دیگر کشورهای اطراف و بسیاری از کشورهای اروپایی از نظر رژیم غذایی، تشابهاتی دارد. غذاهای اسکاتلندی توسط مهاجران به سایر کشورهای دنیا هم راه پیدا کرده‌اند. استفاده از گوشت شکار، محصولات لبنی، ماهی و میوه‌ها و سبزیجات در کنار مقدار کمی از ادویه‌جات از ویژگی‌های آشپزی این منطقه است.

در ادامه با تعدادی از غذاهای مشهور و اصیل اسکاتلندی آشنا می‌شویم که در سفر به گلاسگو می‌توانید آنها را امتحان کنید.

هفت تجربه عملی آشپزی در تایلند را امتحان کنید

هفت تجربه در تایلند

از عطر و بوی بازارهای خیابانی تا طعم‌های فوق‌العاده در غذاهای کاری و سوپ‌ها که جزو غذاهای اصلی تایلندی به حساب می‌آید، سفر به تایلند تاثیری ماندگار روی حواس پنجگانه گردشگران به جا می‌گذارد.

افرادی که دوست دارند علاوه بر چشیدن غذاهای خیابانی، هر چه بیشتر باآشپزی سحرآمیز تایلندی آشنا شوند

روستای ییلاقی اولسبلانگاه

روستای ییلاقی "اولسبلانگاه" در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. به جز هتل تازه‌ساز این ییلاق، بقیه خانه‌ها چوبی هستند و اجازه ساخت خانه با مصالح داده نمی‌شود. متاسفانه این روستا مجهز به شبکه‌ی برق‌رسانی نیست و برق برای همه‌ی مصارف با موتور برق تامین می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست زیرا در محل اسکان بازدیدکنندگان امکانات مورد نیاز فراهم است. سعی کنید در فصلی بار سفرتان را به این روستا ببندید که بتوانید از مناظر مه گرفته‌ی ییلاق بازدید کنید. با کمی قدم زدن عصر گاهی در ییلاق و فاصله گرفتن از جاده به ارتفاعات این روستای زیبا می‌رسید.

ثبت ملی آیین عاشورایی در استان مرکزی

یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه اجتماعی و مذهبی در ایران، آیین‌های محرم و فرهنگ عاشورا است. این آیین از جنبه‌های دینی و معنوی، آداب و رسوم تاریخی و فرهنگ مشارکتی در جامعه بوده و سطوح مختلفی را تحت نفوذ قرار می‌دهد.

محرم از دید مسافران خارجی

محرم از دید توریست خارجی

سابقه‌ی عزاداری برای امام حسین و یارانش به اندازه‌ی تاریخ واقعه‌ی کربلا است. اما این عزاداری‌ها تا مدت‌ها به صورت منطقه‌ای و دور از چشم خارجی‌ها بود. از زمان صفویان، که پای خارجی‌ها به صورت گسترده به ایران باز شد،سفرنامه‌های متنوعی به رشته تحریر درآمد. در میان این سفرنامه‌ها، مراسم عزاداری محرم و عاشورا جایگاه به خصوصی دارد. جهانگردان خارجی، متحیر از این مراسم عظیم، از متن و حواشی عزاداری‌ها گفته‌اند که در ادامه آنها را می‌خوانیم. 

کاتف، نماینده روسیه در دربار صفوی، سال ۱۰۰۲ هجری شمسی در سفرنامه‌اش از ایام عزاداری محرم در اصفهان نوشته:

حقایقی جالب درباره ترکمنستان

عشق آباد

عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان با مساحت ۴۴۰ کیلومترمربع، یکی از مهم‌ترین شهرها ترکمنستان است. عشق‌آباد در سال ۱۸۱۸ روستایی کوچک در مسیر جاده ابریشم بود که به‌عنوان محلی برای استراحت کاروان‌ها شناخته می‌شد. این شهر در نزدیکی پایتخت باستانی اشکانیان، «شهر نسا» قرار داشت و در منابع تاریخی از آن به نام «اشک آباد» هم یادشده است. برخی معتقدند که نام اشک از نام «اشک یکم» سرسلسله اشکانیان آمده است.

حقایقی درباره پارک ملی بیکین

پارک ملی بیکین

پارک ملی بیکین در سوم نوامبر ۲۰۱۵، با هدف حفاظت از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل به جای مانده، در نیم‌کره شمالی، همچنین ۱۰ درصد از تمام ببرهای سیبری در حیات‌وحش ساخته شد. هدف دیگر پارک، محافظت از فرهنگ جنگلی ۶۰۰ ساکن بومی (مردمان یودگز و نانای) است که در نزدیکی رودخانه بیکین زندگی می‌کنند.

باغ غیرکویری ایران مواجه شد با کارت زرد یونسکو

باغ غیر کویری ایران

سیف‌الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه باغ تاریخی و طبیعی عباس‌آباد به‌عنوان باغ غیرکویری ایران در فهرست آثار جهانی ثبت شده است، بیان کرد که این باغ با کارت زرد یونسکو مواجه شده است و باید برای رفع مشکلات آن بخش‌های مختلف حمایت کنند.

روستایی با جاذبه دیدنی تمساح گاندو

روستای باهوکلات؛ عکاس: میلاد رفعت

روستای باهوکلات روستایی با طبیعت بکر و زیبا در کنار رودخانه باهوکلات و روی یک تپه بوده که ارتفاع آن از سطح دریا ۴۰ متر است. روستای باهوکلات در بهار و پاییز آب و هوایی معتدل و در تابستان آب و هوایی گرم دارد.

روستای میمند در خطر؛ به علت مهاجرت ساکنانش

عکس کاور از هادی کریمی

جریان زندگی در روستای میمند یکی از شاخصه‌هایی بود که سبب ثبت این روستا در فهرست میراث جهانی شد. اکنون مهاجرت ساکنان میمند، زمینه را برای خروج این روستا از فهرست میراث جهانی آماده خواهد کرد و این مسئله یک تهدید محسوب می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید شرایط برای حضور پایدار مردم در این روستا مهیا شود، تا زندگی همیشه در آن جاری باشد.

پردرآمد ترین رشته های مهندسی را بشناسید

پردرآمدترین رشته های مهندسی

برخی از شاخه‌‌های مهندسی از پردرآمدترین مشاغل دنیا هستند. با وجود تنوع بالای رشته‌های مهندسی و انواع شغل، و دستمزدهای بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار در سال مهندسی یکی از پرطرفدارترین انتخابات برای دانش‌آموزانی است که به دنبال رسیدن به رویاهای خود هستند. اگر فارغ‌التحصیل، دانشجو یا مشغول کار در یکی از رشته‌های مهندسی هستید، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید یا در رشته مهندسی تحصیل کرده‌اید و به دنبال مهاجرت هستید، در ادامه می‌توانید با نه مورد از شغل‌های پردرآمد مهندسی آشنا شوید. 

گرانترین و ارزانترین شهرهای کانادا در سال 2018

کانادا

بر اساس نتایج یک تحقیق که توسط آژانس املاک و مستغلات Royal LePage کانادا صورت گرفته، شهرهای ونکوور، تورنتو و کلگری در میان گران ترین شهرهای کانادا و مونترال، همیلتون، ساسکاتون و ویندزور در میان ارزان ترین شهرها قرار دارند. هزینه زندگی و اقامت در کشور کانادا بستگی به سبک زندگی افراد، نوع شخصیت و رفتار اجتماعی آنها دارد.

فاکتورهای متفاوتی بر قیمت های بازار مسکن تاثیر می گذارند. در ادامه به معرفی گران ترین و ارزان ترین بازارهای اجاره مسکن در کانادا می پردازیم تا به تصمیم گیری برای جویندگان این بازار کمک کند.

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan