توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

یکی از عجیب ترین چیزهایی که تحقیقات اخیر به آن دست یافته تاثیر میکروبیوم روده در سلامت بدن انسان است. برای بالا بردن سلامت باکتری های خوب روده غذاهای فروانی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

سیب زمینی سرد

بهترین غذاها برای بهبود سلامت باکتری های خوب روده

چگونه برنامه های غذایی بر روحیه تاثیر می گذارند

سال هاست که ارتباط بین روحیه و تغذیه مورد بحث است. همه ما می دانیم غذاهایی که می خوریم تاثیراتی روی ما دارند. در واقع این غذاها بخشی از خود ما می شوند. آمینو اسیدهایی که مصرف می کنیم به تشکیل پروتئین هایی که بخشی از سیستم ایمنی بدن، ماهیچه ها و غیره می باشند کمک می کند. رابطه ما با غذاها پیچیده و حاوی عناصر احساسی بسیار قوی است. یک روز پر استرس را در نظر بگیرید ناخودآگاه به سمت شکلات، نوشیدنی های الکل دار و غذاهای آماده کشیده می شویم نه به سمت غذاهای سالمی مثل بروکلی. اگر احساس خستگی کنیم به سمت کافئین و غذاهای شکردار و هرچیزی که به ما انرژی زیادی بدهد تمایل پیدا می کنیم. بیایید درباره انتخاب هایمان و تاثیراتی که غذا بر روحیه ما می گذارند و این که چگونه می توانیم روحیه خود را از طریق تغذیه حمایت کنیم بررسی هایی انجام دهیم.

زیباترین پارک‌های ملی در تایلند

تایلند کشوری با پارک‌های ملی شگفت انگیز است. اگر شما نیز از این کشور بی‌نظیر و زیبا دیدن می‌کنید، پارک‌های ملی در تایلند حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. این پارک‌ها بیشتر در نواحی ساخته شده‌اند که به هتل و اقامت‌گاه‌ها نیز نزدیک باشد. در این پارک‌ها فرصت این را خواهید داشت که از حیات وحش بکر و دست نخورده‌ی تایلند بازدید کنید. در ادامه برخی از زیباترین پارک‌های ملی در تایلند را با هم مرور می‌کنیم.

نیروگاه هسته‌ای هینکلی گران‌ترین جسم روی زمین است

به تازگی ادعایی مطرح شده که طبق آن نیروگاه هسته‌ای جدیدی که در جنوب غربی بریتانیا قرار دارد، گرانترین و پر هزینه‌ترین چیزی است که روی زمین ساخته شده اما آیا بناهای دیگری هم در طول تاریخ بوده‌اند که بیش از نیروگاه هسته‌ای واقع در Somerset هزینه در بر داشته باشند؟ در ادامه مروری بر پر هزینه‌ترین «شیءهای» روی زمین خواهیم داشت.

نیروگاه هسته‌ای هینکلی گران‌ترین جسم روی زمین است. در خوشبینانه‌ترین حالت چیزی حدود ۳۵ میلیارد دلار برای ساخت این نیروگاه هزینه شده است. این‌ها ادعای موسسه حافظ محیط زیست Greenpeace است که ماه گذشته دادخواستی را علیه این پروژه تنظیم کرده است.

ترفندهای آشپزی که هر کدبانویی باید بداند!

ترفند آشپزی

آشپزی کردن در ظاهر ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد اما حقیقت ماجرا این است که آشپزی ترفندهای زیادی دارد که هر کدبانویی باید بداند. در این مقاله 18 ترفند آشپزی که هر بانوی ایرانی باید بداند.

جای دیدنی برای سفر یکروزه سنگاپور

سنگاپور یک شهر پر جنب و جوش در جنوب شرقی آسیاست که ترکیبی از بهترین موارد قدیمی و جدید هیجان انگیز برای دیدن و انجام دادن را فراهم می‌کند. همین امر موجب می‌شود این شهر با بازدیدکنندگان بسیاری پر شود. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، بهتر است یک سفر یک روزه از این مکان داشته باشید تا بتوانید تجربه یک زندگی سنتی و لذت بردن از مکا‌ن‌های طبیعی را به دست بیاورید. دور بودن از سنگاپور به این معنی است که یک قایق بگیرید و یک سفر دریایی آرامش بخش داشته باشید.

مقصد توریستی شگفت انگیز در جنوب برزیل

جنوب برزیل

جنوب برزیل از دیرباز مکان و موقعیتی محبوب برای ساکنان برزیل، آرژانتین و پاراگوئه بوده است و امروزه نیز به عنوان یکمقصد توریستی محبوب در دنیا شناخته شده است. با وجود جاذبه‌های بسیار از جمله سواحل بکر ،آبشارهای پرهیبت، خرابه‌های تاریخی و موزه‌های مدرن درک جذابیت فوق العاده این ناحیه بسیار آسان است. کاوش یک منطقه کوچک بسیار راحت است.

حقه و دام محلی‌ها برای گردشگران

وقتی صحبت از سفر و گردشگری می‌شود همه چیز قشنگ و لذت بخش به نظر خواهد رسید! حقیقتاً سفر تجربه‌ی لذت بخشی است اما گاهی اوقات مشکلاتی را تجربه می‌کنید که ممکن است شما را کاملاً دلسرد کند. مشکلاتی از قبیلحملات فروشنده‌‌های دوره گرد، گداها و کلاهبردارها و دزدهای محلی می‌تواند نظر شما در مورد گردشگری را به طور کلی تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم شما را با 40 مورد از رایج‌ترین این مشکلات آشنا کنیم.

چطور زبان جدید یاد بگیریم؟

یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند آغاز ورود به یک دنیای جدید باشد. با توجه به کم‌رنگ شدن مرزهای ارتباطات، اهمیت این مسئله روز به روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. با ما همراه باشید تا ۷ راهکار سریع  یادگیری زبان خارجی را مرور کنیم.

تجربه نشان داده است که یادگیری زبان خارجی برای یک بزرگسال با چالش‌های زیادی روبرو است. برای مثال، یادگیری گرامر سخت بوده واز آن بدتر تلفظ صحیح کلمات است. “النا پروکوپتز” که یک نویسنده ی جهانگرد است به سه زبان تسلط دارد. در ادامه راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که بر مبنای مطالعات آموزشی و شخصی پروکوپتز به دست آمده‌اند:

رژیم غذایی سرخپوشان

یک رژیم غذایی قدیم و جدید:

رژیم غذایی سرخپوشان، امروزه بسیار محبوب شده است. این رژیم غذایی با یک سوال ساده آغاز می‌شود: دوست دارید همانند غارنشینان غذا بخورید؟ در ادامه رژیم غذایی سرخپوشان را توضیح می‌دهیم و مزایا و معایب آن را بیان می‌کنیم.

منابع غیر گوشتی آهن کدامند؟

منابع آهن

آیا شما نیز به دنبال افزودن آهن به رژیم غذایی خود هستید و دوست ندارید از گوشت استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم چند مورد از غذاهای تایید شده‌ای که حاوی آهن هستند را معرفی کنیم.

علاج بوی بد سیر

علاج بوی بد سیر

در سراسر جهان بسیاری از سرآشپزها و افرادی که با سلامت انسان‌ها سروکار دارند عاشق سیر هستند. سیر می‌تواند طعم منحصر به فردی به وعده‌های غذایی ما ببخشد و بخاطر خاصیت آنتی اکسیدانی‌ای که دارد، برای قلب بسیار مفید باشد.

متاسفانه سیر با وجود خواص بسیاری که یدک می‌کشد و طعم مطبوعی که به غذا می‌دهد، بوی بسیار ناخوشایندی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا سیر نفس ما را بدبو می‌کند و چگونه می‌توانیم از شر آن خلاص شویم.

درآمد باور نکردنی سیاستمداران آمریکایی

سیاستمداران آمریکایی که بعد از دوران فعالیت خود می توانند به آدمهای پولدارتری تبدیل شوند. آنها با ۱۰ دقیقه سخنرانی می توانند نیمی از درآمد سالانه خود را یک جا به دست بیاورند.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: «سخنرانی» همواره بخش کسل کننده و منفور تمام همایش ها و برنامه های مختلف است و بسیاری از مخاطبان ترجیح می دهند که این بخش از برنامه ها حذف شود. اما گویا برای آمریکایی ها چنین نیست طوری که حاضرند مبالغ هنگفتی را بابت تنها ۱۰ دقیقه سخنرانی یک چهره مشهور سیاسی بپردازند. چندی پیش مقامات دانشگاه میسوری کانزاس سیتی ایالات متحده که خواهان سخنرانی «هیلاری کلینتون» در این دانشگاه بود به خاطر هزینه ۲۷۵ هزار دلاری خانم کلینتون برای شرکت در این مراسم از این کار منصرف شد. این دانشگاه اعلام کرد تصمیم گرفت به جای هیلاری کلینتون از دخترش «چلسی کلینتون» با هزینه ۶۵ هزاردلاری برای این مراسم دعوت کند. اگر چه کاندیداهای دیگری نیز برای این مراسم در نظر گرفته است که قیمت های پایین تری دارند. هزینه های هنگفت دریافتی چهره های سیاسی مشهور آمریکا در مراسم های مختلف همواره یکی از سوژه های خبری رسانه های این کشور است. اما به جز این موارد، سیاستمداران آمریکایی با چند دقیقه سخنرانی چه مقدار پول به جیب می زنند؟

سفرنامه‌های جالب گردشگران خارجی

خواندن سفرنامه گردشگرهای خارجی که به ایران سفر کرده اند همیشه فرصت هیجان انگیزی است برای محک زدن خودمان،برای اینکه بدانیم ما و فرهنگ ایرانی مان از نگاه آدم های بیرون چه شکلی است؟!

مجله مهر-رویا سادات هاشمی: «ایران هراسی»و «اسلام هراسی» شگرد تازه ای برای رسانه های دنیا نیست. رسانه هایی که همیشه تلاش می­کنند تا به مردم دنیا بفهمانند ایران جای ترسناکی است.اما با همه این ها همیشه هستند آدم هایی که باز انتخابشان برای سفر کردن کشور ما باشد.آدم هایی که هشدارهای اطرافیانشان هم نتوانسته آن ها را از سفر به ایران منصرف کند. به همین خاطر تضاد تصویر ذهنی این گردشگران با تصویر عینی آنها از ایران باعث شده تا سفرنامه های آنها پر باشد از نکته های دوست داشتنی و تامل بر انگیز از فرهنگ ایرانی،چیزهایی که شاید تا به حال خودمان هم کمتر به آنها توجه کرده باشیم.

مواد غذایی انرژی زا

آیا به دنبال خوراکی‌های انرژی‌زا هستید؟ در این مقاله بهترین مواد غذایی انرژی‌زا را به شما معرفی میکنیم.

در طول مدت روز شاید زمان‌هایی پیش بیاید که شما احساس خستگی مفرط کنید و سعی کنید با نوشیدن قهوه، چای و یا نوشابه‌های انرژی‌زا، انرژی از دست رفته خود را بدست آورید. اکنون زمان آن رسیده که با موادغذایی طبیعی انرژی‌زا آشنا شوید و روزتان را با خوردن آنها، پُر انرژی ادامه دهید.

چه کشورهایی جهان سومی‌اند؟

جهان

مردم معمولاً وقتی می‌خواهند درمورد فقیرترین کشورهای جهان حرف بزنند، از آنها با عنوان جهان سوم یاد می‌کنند و تصور می‌‌کنند که همه منظورشان را متوجه می‌شوند. اما وقتی از آنها بپرسید اگر جهان سوم وجود دارد، جهان دوم و اول چطور، پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نمی‌کنید. خیلی‌های دیگر هم از این واژه‌ها برای درجه‌بندی وضعیت پیشرفت کشورها استفاده می‌کنند، اینطور که جهان اول در بالاترین درجه و پس از آن جهان دوم و در آخر جهان سوم. اما همه اینها بی‌مفهوم است.

سفر ارزان به بلغارستان

بلغارستان، کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت آن صوفیه است. جمعیتش بالغ‌بر 7 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جزء استونیکی است.

بلغارستان

Iranian

Iran (Persian: ایران) is a large country in the Middle East and West Asia, between the Gulf of Oman, the Persian Gulf, and the Caspian Sea. It is bordered by Iraq to the west, Turkey, Azerbaijan's Naxcivan enclave, Armenia, and Azerbaijan to the northwest,Turkmenistan to the northeast, Afghanistan and Pakistan to the southeast.

People

Humans have inhabited the area that makes up modern Iran since the Stone Age. The ancient Persians arrived about 1500 BC, one branch of the great movement of people that also brought northern India and most of Europe their modern populations. The name Iran is from the same root as "Aryan" which, until Hitler perverted it, was just an ancient name for those arriving peoples. Persian (natively known as Farsi) is an Indo-European language; ancient Persian was related to Sanskrit, ancient Greek, and all the others in that family. Persians are ethnically and linguistically unrelated to their neighbours on the west, the Arabs and Turks.

About Iran-1

Area: 1,648,195 sq km (636,371 sq miles).

Population: 80.8 million (2014).

Population density: 49 per sq km.

Capital: Tehran.

Government: Islamic Republic.

Head of state: Supreme Leader Grand Ayatollah Ali Hosseini Khameni since 1989.

Head of government: President Hassan Rouhani since 2013.

Electricity: 230 volts AC, 50Hz. European-style plugs with two round pins are used.

سفر به گرانترین برج های دنیا

ساختمان های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که بعضی به دلیل دکور داخلی و برخی به علت نمای خارجی خود بسیار معروف هستند. لزومی ندارد طراحی هر سازه ای همچون یک آسمانخراش باشد تا بتواند مدت ها در ذهن ها باقی بماند برج هایی در جهان وجود دارد که به خاطر طراحی منحصر به فرد خود معروف شده اند. در این مطلب درباره گران ترین سازه های معماری جهان در سال 2015 که معماری منحصر به فردی هم دارند با شما سخن می گوییم.

مجتمع Wynn در لاس وگاس

این هتل 45 طبقه، با دکوراسیون لوکس، ششمین هتل بزرگ دنیاست. مساحت کل این هتل، 615 هکتار است. دارای 2716 اتاق، مرکز خریدی با مساحت 223 هزار متر و فضای تجاری 76 هزار متر است. تنها هتلی است که یک اتاق جلسه اختصاصی با مساحت 26 هزار فوت مربع و یک تالار عروسی و کلوپ دارد.

دور دنیا در 1021 روز

به گزارش بولتن نیوز، "اوروما  تاکه‌زاوا” پس از ده سال عکاسی حرفه‌ای از دریاها، احساس کرد که نیاز به تنوع و تغییر منظره دارد. او در سال 2010 تصمیم گرفت که در خشکی مانده  و سفری را آغاز کند.

تاکه‌زاوا فکر میکرد این سفر 18 ماه طول بکشد، اما سفر او 1021 روز طول کشید. او به 103 کشور در چهار قاره دنیا سفر کرد. عکسهای آن سفرها در مجموعه‌ای به نام "زمین”، در گالری عکس Foto-Care در منهتن در ماه می به نمایش گذاشته شد.

او میگوید : "من متوجه شدم که یک سال برای کامل کردن پروژه‌ام نمیتوانست کافی باشد. آنچه من میخواستم ببینم و تجربه کنم، مکانها و مردمانی بود که هرگز قبلا ندیده بودم و به طریقی احساسی و روحی مرا تحت تاثیر قرار میدادند.”

در اردیبهشت به کجای ایران سفر کنیم؟

به نقل از میراث، در تابستان مناطق شمالی و غربی و سردسیر گردشگران را به خود می‌خوانند و بالعکس مناطق جنوبی و گرمسیری مقصدهای زمستانی سفر هستند.

اما اگر در بهار عروس فصل ها عزم سفر داشته باشید، آن هم در قلب بهار، اردیبهشت ماه، همه جای این کهن سرزمین از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شما را به میهمانی دعوت می‌کنند.

۱ ۲ ۳
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan