توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

خواص خرما

خواص خرما

خواص خرما

خواص آب سبزیجات

خواص اب سبزیجات

بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان، معمولا سبزیجات را نادیده می‌گیرند و بیشتر تمایل دارند تا گوشت و غذاهای سرخ کرده بخورند. دشواری‌های پخت و پز سبزیجات و تزئین آن در بشقاب اعضای خانواده هم باعث می‌شود تا خیلی‌ها از زیر این بار شانه خالی کنند.

یک راهی که می‌توانید بجای از دست دادن مواد مغذی درون سبزیجات، به آن متوسل شوید، این است که آب سبزیجات را بنوشید. گرفتن آب سبزیجات خیلی ساده تر است و نوشیدنش هم بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت نمی‌خواهد. حتی می‌تواند بخشی از روتین صبحگاهی شما باشد.

بدین ترتیب نه تنها در طول روز احساس سبکی خواهید کرد، بلکه تمام فواید سبزیجات نیز به بدنتان خواهد رسید. در ادامه ی این مطلب با برخی از فواید نوشیدن آب سبزیجات آشنا خواهید شد.

مواد غذایی نیکوتین دار کدامند؟

مواد غذایی نیکوتین دار

نیکوتین یک ماده اعتیادآور است. بر اساس گفته های موسسه قلب در آمریکا، نیکوتین تغییراتی را در مغز ایجاد می کند و همین امر باعث می شود هرچه بیشتر و بیشتر به این ماده روی بیاورید. قرار گرفتن در معرض نیکوتین می تواند برخی از عواقب ناخواسته را برای سلامتی ایجاد نماید. این عواقب در برگیرنده افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب است. مطالعه انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد برخی از غذاهایی که ما به طور منظم در رژیم غذایی خود مصرف می کنیم حاوی نیکوتین است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم مواد غذایی که در برگیرنده نیکوتین است را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

بادمجان:

یکی از مواد غذایی که غلظت بالایی از نیکوتین را دارد بادمجان است. این ماده در برگیرنده نیکوتینی با غلظت ۱۰۰ نانوگرم بر گرم است. بادمجان منبع خوبی از فیبر، ویتامین B1 و ویتامین B6 و پتاسیم نیز هست. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه های مختلف، مزایای بادمجان برای سلامتی به خاطر وجود آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام nasunin در آن است. این انتی اکسیدان از بدن در برابر آسیب رادیکال های ازاد مراقبت می کند، به بدن کمک می کند از شر آهن اضافی خلاص شود و به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

گوجه فرنگی سبز:

گوجه فرنگی سبز نیز در برگیرنده نیکوتین است. غلظت نیکوتین در این ماده ۴۲.۸ نانوگرم بر گرم است. اداره کشاورزی در ایالت متحده آمریکا بیان کرده است که گوجه فرنگی سبز منبع خوبی از پتاسیم، فسفر، ویتامین C، فولات و کلسیم می باشد.

گل کلم:

گل کلم نیز یکی از موادی است که نیکوتین در خود دارد. غلظت نیکوتین در این سبزی،۱۶.۸ نانوگرم بر گرم است. بر اساس مطالعات موجود، گل کلم منبع عالی از ویتامین K، ویتامین C، فولات و فیبر است. مصرف منظم گل کلم می تواند مزایایی همچون محافظت در برابرسرطان، سم زدایی از بدن و محافظت در برابر آرتروز را به همراه داشته باشد.

سیب زمینی:

ماده غذایی دیگری که می تواند شما را در معرض نیکوتین قرار دهد سیب زمینی است. سیب زمینی ۷.۱ نانوگرم بر گرم نیکوتین در خود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده این ماده حاوی ویتامین B6، ویتامین A و نیز پتاسیم است. ترکیبی از این مواد مغذی باعث می شود مصرف سیب زمینی پخته یا اب پز شده برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر باشد. افرادی که سیب زمینی پخته یا آب پز شده را مصرف می کنند کمتر از سایر افراد در معرض حملات قلبی قرار می گیرند و فشار خون پایین تری دارند.

برای رفع گرسنگی چه بخوریم؟

شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از غذاهای مفید و قدرتمندی را معرفی کنیم که می‌تواند حس گرسنگی شما را کمتر کند.

  1. اسفناج:

برای رفع گرسنگی چه بخوریم,سیر شدن,اسفناج

چگونه ساده تر سفر کنیم ؟

هوشمندانه سفر کنید

سفر کردن از آن دسته تجربه هایی است که هر کسی باید داشته باشد. جهان دیدنی های زیادی برای عرضه دارد که در دیدن و کشف آنها نباید اندکی درنگ کرد. اما با توجه به این نکته، بسیار ضروریست تا به اندازه کافی سفر سرگرم کننده و راحتی در مقابل یک سفر پر استرس و سخت داشته باشید.

در اینجا ۷ راه برای ساده تر کردن سفر به شما پیشنهاد می شود که از اشتباهات دیگران عبرت گرفته شده این ایده ها بدست آمده است :

گردشگری سلامت در لهستان

لهستان یک مقصد جذاب برای گردشگران پزشکی است که چشمه های آب گرم، شهرهای قدیمی تاریخی و منظره های زیبایی را ارائه می کند. بسیاری از مراجعان از  کانادا، چین، اروپا، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا برای دندانپزشکی و جراحی زیبایی، از جمله افزایش حجم سینه از این کشور بازدید می کنند. در واقع، از سال ۲۰۱۳ این کشور افزایش ۵۷ درصدی تقاضا برای ایمپلنت های پستان را تجربه کرده است.

گردشگری سلامت در لهستان

رستوران های سلبریتی‌ها

رستوران های سلبریتی‌ها

اگر چه ستاره های زیادی به این کار علاقه نشان دادند اما پس از مدت کوتاهی از آن دست کشیدند. برخی دیگر اما آنقدر در این کار موفق بوده اند که شهرت رستوران شان از شهرت خودشان نیز پیشی گرفت. اگر دوست دارید بدانید که کدامیک از ستاره های هالیوود دارای رستوران یا کافه ای محبوب هستند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

چورت

عکس هایی از طبیعت شگفت انگیز و پنهانی چورت

 چورت

ایران پر از گوهرهای پنهانه که یکی از این گوهرها تو استان مازندران، بخش چهاردانگه شهرستان ساری پنهان شده.دریاچه زیبای چورت که لقب خواهر خوانده ی دریای خزر رو هم به دوش می کشه و به اسم میانشه هم شناخته شده، تو فاصله 10 کیلومتری روستای چورت، حد فاصل ساری تا کیاسر قرار گرفته. دریاچه و طبیعت اطرافش باعث شده تا گردشگرا و ماجراجویانه زیادی برای دیدنش به این منطقه سفر کنن و از نزدیک شاهد زیباییش باشن.

انواع ویزای ایران

ویزای ایران
سفر به ایران

انواع ویزای ایران

ایران برای گردشگران خارجی ۱۳ نوع ویزا (روادید) صادر می کند که در زیر به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم:

جاذبه های استونی

جاذبه های استونی

استونی که در شمال اروپا واقع شده است یکی از جواهرات ارزشمندی است که توسط بیشتر  افراد نادیده گرفته می شود. این کشور علاوه بر اینکه برای مسافران یک منطقه توریستی مقرون به صرفه است، دارای شهرهای باستانی، سواحل زیبا و چشم نواز و تاریخ جذابی است. استونی با روسیه، لتونی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک هم مرز است و راحت تر از آن چیزی که مسافران فکر می کنند می توان به آن دسترسی داشت. استونی مکان های زیبایی برای بازدید دارد. در این میان می توان به قلعه ها، پارک های ملی و مکان های فرهنگی اشاره کرد.

چگونه یک عکس پروفایل خوب و حرفه ای داشته باشید !؟

عکس پروفایل شما

اگر یک عکس به اندازه ی هزاران کلمه ارزش داشته باشد، پس عکس پروفایل شما چگونه به نظر  می رسد؟

اگر شما می خواهید در تصاویر پروفایل مانند یک فرد معتبر، مطمئن و حرفه ای به نظر برسید بهتر است 88 دستور العمل را که پچر، مربی شغلی برای عکس پروفایل حرفه ای در آخرین کتاب خود “Essentials of Etiquette Business” معرفی کرده در نظر بگیرید:

فواید گل پیچک انگلیسی

گل پیچک انگلیسی

هیچ کس دوست ندارد در منزلش قارچ یا کپک وجود داشته باشد. اگر این گیاه را در منزل نگه دارید از شر اینگونه موارد خلاص خواهید شد.

تنها سفر کردن = تغییر زندگی

تنها سفر کردن

اگر دوستان شما مشغله دارند و زمانی که می خواهید نمی توانند با شما به سفر بیایند ، زمان را از دست ندهید و سفر تنهایی را تجربه کنید. تنهایی سفر کردن همیشه بد نیست ، این سفر می تواند شما و زندگیتان را تغییر دهد. با لست سکند همراه باشید تا ببینید تنها سفر کردن چطور زندگی شما را تغییر می دهد.

پنج گجت پوشیدنی در سفر

پنج گجت پوشیدنی

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و این پیشرفت در زمینه سفرکردن نیز رخ می دهد. شاید تا به حال فکر می کردید تلفن همراه شما تنها تکنولوژی مورد نیازتان در سفر است ، اگر دوست دارید گجت های مختلف و موثری را با خود به سفر ببرید با این 5 گجت پوشیدنی آشنا شوید.

ده چیزی که نمیدانید در هتل ها رایگان هستند

ده وسیله رایگان در هتلها

شما ممکن است فراموش کرده باشید مسواک با خودتان به سفر ببرید یا دکمه لباستان کنده شده و می خواهید آن را بدوزید یا در ساده ترین حالت لباس چروک خود را اتو بزنید ، این بار پیش از اینکه بخواهید از هتل خارج شوید و به دنبال فروشگاهی برای خرید چنین ملزوماتی بگردید از رسپشن هتل بپرسید که آیا وسیله مورد نیاز شما را دارد یا خیر. در بسیاری از مواقع می توانید وسیله مورد نیازتان را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید. در ادامه به 10 وسیله ای که در بسیاری از هتل ها به صورت رایگان در اختیار میهمانان هتل قرار می گیرد اشاره می کنیم.

ترفندهایی برای سفر لاکچری ارزان

 

luxury-travel سفر لاکچری

آیا کسی هست که دوست نداشته باشد یک سفر تا حدی لاکچری را در آینده تجربه کند؟

اگرچه لاکچری بودن سفر می تواند مربوط به مقصد باشد، اما این مقصد خواه شهری بزرگ باشد یا یک روستا، طبیعت و جنگل باشد یا کوه و اقیانوس، به طور معمول چگونگی تجربه کردن آن بر لوکس بودن سفر تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. در شرایطی که به صورت کلی سفر لاکچری هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت اما ترفندهایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید با بودجه بندی محدود تر لاکچری سفر کنید.

در اینجا این ترفندهای کوچک ولی کاربردی را به شما معرفی می کنیم:

گردشگری سلامت در مکزیک

بسیاری از کلینیک ها در مکزیک متعلق به شرکت های آمریکایی یا بیمارستان هایی هستند که بیماران را از فرودگاه جذب خود می کنند. مکزیک در حال حاضر دارای هفت بیمارستان JCII معتبر است. بسیاری از آنها در مکزیک متعلق به ایالات متحده آمریکا و تحت مدیریت آن هستند. بیمارانی که از ایالات متحده آمریکا و کانادا به این کشور سفر می کنند معمولا به دنبال خدمات دندانپزشکی هستند اما دیگر درمان هایی که به شدت دنبال می شوند عبارتند از: جراحی زیبایی، جراحی چاقی و پزشکی عمومی.

 گردشگری سلامت در مکزیک

گردشگری سلامت در ترکیه

بهداشت و درمان جهانی، آبگرم و سلامتی، دندانپزشکی و جراحی زیبایی در این کشور دیده می شود به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران پزشکی به سمت ترکیه حرکت می کنند. برآورد می شود که ۳۲۲ درصد از بیماران ترکیه گردشگران پزشکی هستند که از استرالیا، یونان، ایران، عراق، هلند، روسیه، سوریه، انگلستان و ایالات متحده آمریکا از این کشور  بازدید می کنند. تقاضا برای روش های زیبایی طی سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، تقاضا برای لیفت باسن ۱۴۵ درصد و پیوند مو۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

گردشگری پزشکی ترکیه turkey-medical-tourism

گردشگری سلامت در کاستاریکا

کاستاریکا کشوری است که به خاطر فضای آرام و منظره ای که از جنگل های بارانی و مایل از خط ساحلی نامنظم دارد  شناخته شده است. این کشور دارای بیمارستان های معتبر JCII و همچنین بسیاری از کلینیک های خصوصی است که بخش گردشگری پزشکی آن با توجه به یافته های Promed در سال ۲۰۱۱ با نرخ سالانه ۱۵ تا ۲۰۰ درصد رشد می کند. آنها عمدتا روش های تخصصی در جراحی زیبایی، ارتوپدی ، زنان و دندانپزشکی را ارائه می کنند. سیستم بهداشتی کاستاریکابالاتر از ایالات متحده است و هزینه های آن تقریبا نصف هزینه های موجود در آمریکاست. ۹۰۰ درصد از گردشگران پزشکی آنها آمریکایی و کانادایی هستند. سایر افراد بیشتر از اسپانیا و برزیل بازدید می کنند.

گردشگری سلامت کاستاریکا costa-rica-medical-tourism

گردشگری سلامت در امارات

در چند دهه گذشته، امارات متحده عربی شهرت خوبی برای خدمات بهداشتی و خدمات عالی به دست آورده است. این کشور در خاورمیانه بین عمان و عربستان سعودی قرار دارد و بسیاری از گردشگران پزشکی را از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، آفریقای جنوبی و چین جذب می کند. این کشور اغلب برای مراحل عادی از جمله جراحی پلاستیک، جراحی شکم، ارتوپدی، دندانپزشکی و مراقبت از پوست مورد بازدید قرار می گیرد. به گفته اداره بهداشت دبی، تعداد گردشگران پزشکیدر سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰۰۰۰۰ تا ۲۲ میلیون افزایش خواهد یافت.

گردشگری پزشکی امارات uae-medical-tourism

ده جاذبه گردشگری برتر در مصر

جاذبه گردشگری مصر

مصر به خاطر تمدنی قدیمی و داشتن بناهای معروفی مانند اهرام جیزه، مجسمه ابوالهول بزرگ و معابد باستانی اقصر با قدمت هزاران سال در جهان مشهور است. اگر چه تمرکز بیشتر توریست‌ها بر روی بناهای بزرگ در امتداد رود نیل باقی مانده است، اما سفر به مصر فرصتی برای غواصی و انجام فعالیت‌های دریایی و آبی در امتداد سواحل دریای سرخ است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری برتر در مصر را بیان کنیم.

تصمیم جدی برای ترک سیگار داشته باش

بهترین روش برای ترک سیگار چیست؟ اگر یکی از کسانی هستید که تصمیم جدی برای ترک سیگار در سال جدید گرفته است پیشنهاد میکنیم این مقاله را با دقت بخوانید.

به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ؛ مطمئن نیستید که آیا می‌توان سیگار را ترک کرد یا خیر؟ این ۲۰+ روش را برای ترک سیگار امتحان کنید و گام‌هایی در مسیر زندگی سالم و بدون سیگار بردارید.

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan