توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

خوردنی هایی برای افزایش متابولسم بدن

متابولیسم

می توان گفت داشتن یک متابولیسم یا سوخت و ساز سریع برای بدن در واقع داشتن همه چیز است. شما می توانید با خوردن غذاهایی که به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می کنند، به دنبال سلامتی بدن خود بروید. 10 ماده خوراکی است که متابولیسم بدن را زیاد می‎کند:

1 – سیب سبز

بزرگترین چیزی که به سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد: ( خوردن است) به سوخت و ساز بدن به مانند آتش نگاه کنید، شما باید پس از خوردن هر وعده غذایی که باعث افزایش کالری می شود به منظور سوزاندن آن حدود ساعت 3 بعد از ظهر هر روز یک سیب سبز بخورید، به این ترتیب سوخت و ساز بدن شروع به افزایش می کند! خوردن یک سیب در روز می تواند بدن را از جمع شدن چربی دور نگه دارد.

2 – معجونی از پروتئین

پروتئین بهترین راه برای افزایش سوخت و ساز بدن است. هیچ چیز بهتر ازخوردن معجون های پروتئینی که سرشار از اسیدهای آمینه است نمی باشد، چرا که شما نیاز به سوزاندن کالری بیشتر دارید.

3 – ماهی سفید

ماهی سبک و سفید، بهترین وعده غذایی برای سوخت و ساز بدن است. آیا می دانید هنگامی که ماهی، کاملا سبک و پخته باشد شما به راحتی می توانید آن را با یک چنگال تکه کنید ؟ به این ترتیب بسیار راحت قابل هضم هم می باشد.

4 – مرغ

خوردن یک تکه مرغ تازه شاید به اندازه یک تکه ماهی پروتئین نداشته باشد . اما به همان اندازه گزینه خوبی است تا بتوانید به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک کنید.

5 – سبزیجات

کلم پیچ، کاهو و اسفناج بهترین سبزیجات برای سوزاندن کالری است حتی از کلم بروکلی هم بهتر هستند.

6 – قهوه تیره

قهوه متابولیسم زیادی دارد. کافئین یکی از قدیمی ترین حقه هایی است که در کتاب ها به از دست دادن چربی کمک کرده است. اما باید دقت کنید که از قهوه هایی باید استفاده کنید که سیاه و تیره و بدون خامه باشند چرا که سایر قهوه ها شکری دارند که از سوختن چربی جلوگیری می کنند.

7 – سفیده تخم مرغ

نه تنها در سفیده تخم مرغ هیچ چربی ایی وجود ندارد بلکه به علت داشتن پروتئین بالا برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.

8 – گریپ فروت

گریپ فروت به سالم نگه داشتن کبد کمک زیادی خواهد کرد و می تواند به عنوان یک میان وعده سالم استفاده شود.

9 – چای سبز

چای سبز خود به تنهایی به سوخت و ساز بدن کمک نخواهد کرد اما خوردن آن در بین وعده های غذایی به چربی سوزی بدن شما کمک بسیاری می کند.

10 – ادویه جات وترشی جات تند

هر چند که فلفل تند و فلفل قرمزوترشی جات و… قند خون را پایین می آورند و باعث افرایش گرسنگی می شوند اما در زمان کمی فشار زیادی را روی متابولیسم بدن وارد کرده و باعث سوراندن چربی زیادی می شوند.

معجزه سیب و تخم مرغ

سیب و تخم مرغ

این میوه بسته به اندازه‌اش بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و یک ملین قوی است. در این رژیم شما باید روزی ۲ لیتر آب بنوشید و غذاهای دیگر مثل پنیر و گوشت را به طور کم‌چرب استفاده کنید.

رژیم غذایی «سیب» و کاهش ۴ کیلوگرم وزن در ۵ روز، رژیم لیمو و شکست دادن سرطان در ۳۰ روز، با رژیم قارچ در هر ۱۰ روز ۳ کیلو لاغر شوید، رژیم تخم‌مرغ و عسل، رژیم قهوه، رژیم چای و خرما و …. این اسامی را بارها و بارها از زبان دوستان می‌شنویم یا در اینترنت می‌خوانیم.

بین دوستان ما حتما کسانی هستند که این رژیم‌ها را امتحان کرده‌اند و شاید نتیجه گرفته‌اند. اما آیا واقعا این‌گونه رژیم‌ها باعث کاهش وزن پایدار می‌شوند؟ می‌دانید عوارض آنها چیست و در درازمدت چه تاثیری بر بدن شما می‌گذارند؟ با مبنای علمی این‌گونه رژیم‌ها آشنا هستید؟ در این مطلب همه‌چیز را درباره رژیم‌های عجیب و شاید پرطرفدار این روزها خواهید خواند.

تبلیغاتی که درباره این رژیم غذایی وجود دارد می‌گوید رژیم سیب می‌تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد، تنها ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوکالری در روز به بدن شما برساند و باعث شود ۴ کیلوگرم در ۵ روز کم کنید. ستاره این رژیم غذایی سیب است. سیب در بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا از سالم‌ترین میوه‌ها و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. این میوه بسته به اندازه‌اش بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و یک ملین قوی است. در این رژیم شما باید روزی ۲ لیتر آب بنوشید و غذاهای دیگر مثل پنیر و گوشت را به طور کم‌چرب استفاده کنید.

روز اول:
صبحانه، ناهار و شام تنها می‌توانید سیب بخورید. شما می‌توانید در این روز تا ۱٫۵ کیلوگرم سیب میل کنید.

روز دوم:
صبحانه: سیب
ناهار: سیب و سالاد سبز با آبلیمو و دو برش پنیر کم چرب
شام: سیب

روز سوم:
صبحانه: یک عدد سیب، یک برش نان سبوس‌دار و یک تکه گوشت بوقلمون بدون چربی
ناهار: یک سیب، سالاد سبز، دو هویج و یک چهارم پیاز
شام: سیب

روز چهارم:
صبحانه: یک عدد سیب، یک برش نان سبوس‌دار و یک تکه گوشت بوقلمون بدون چربی
ناهار: یک سیب، سبزیجات پخته به جز سیب‌زمینی و ۲۰۰ گرم تن ماهی با لیمو
شام: یک سیب و یک کاسه غلات صبحانه و شیر بدون چربی

روز پنجم:
صبحانه: یک سیب، یک تخم‌مرغ پخته و یک برش نان سبوس‌دار
ناهار: سیب، سالاد سبز و ۲۰۰ گرم گوشت بدون چربی یا مرغ بدون پوست کبابی
شام: سیب

مزایا و معایب

این رژیم چند مزیت دارد ازجمله اینکه مواد غذایی تشکیل دهنده آن ارزان هستند و بسیار آسان پیدا می‌شوند، برای وعده‌هایی که تنها سیب دارد شما می‌توانید هرقدر که دوست داشته باشید سیب بخورید و به‌خاطر وجود سیب دچار یبوست نمی‌شوید و به نوشیدن آب تشویق خواهید شد.
اما این رژیم به دلیل عدم تنوع مواد غذایی باعث ضعف، سردرد، سرگیجه، تحریک‌پذیری و عصبانیت می‌شود. شما همیشه گرسنه و عصبی هستید و علاوه ‌بر این به خاطر اسید موجود در سیب دل‌درد می‌گیرید و معده شما ممکن است برای همیشه دچار مشکل شود.
مهم‌ترین عیب این رژیم هم این است که بلافاصله بعد از اینکه این رژیم به پایان می‌رسد، شما به غذا حریص شده و به پرخوری تمایل پیدا می‌کنید و وزن از دست داده را به سرعت جایگزین خواهید کرد.

رژیم تخم‌مرغ و عسل

ادعا می‌شود شما با گرفتن این رژیم در دو روز ۱٫۵ کیلوگرم کاهش وزن پیدا می‌کنید و سالم‌تر می‌شوید.

روز اول:
صبحانه: دو زرده تخم‌مرغ مخلوط با یک قاشق چای‌خوری شکر، قهوه یا چای بدون شکر به مقدار دلخواه، شما می‌توانید به قهوه یا چای نعناع یا لیمو اضافه کنید
ناهار: یک زرده تخم‌مرغ با مقدار دلخواه عسل، ۳ برش پنیر و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع
شام: یک لیوان سوپ مرغ، یک برش نان، یک زرده تخم‌مرغ با عسل، یک سیب، چای بدون شکر یا لیمو یا نعناع

روز دوم:
صبحانه: ۲ زرده تخم‌مرغ مخلوط با یک قاشق چای‌خوری عسل، یک برش نان و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع
ناهار: یک زرده تخم‌مرغ با مقدار دلخواه عسل، ۲۰ گرم گوشت پخته و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع
شام: یک لیوان سوپ مرغ، یک برش نان، یک زرده تخم‌مرغ با عسل، یک سیب، چای بدون شکر یا لیمو یا نعناع

مزایا و معایب

توصیه شده است این رژیم هر دو هفته یک بار تکرار شود تا به کاهش وزن و ثبات آن منجر شود. اما لازم است بدانید زرده تخم‌مرغ سرشار از کلسترول است و می‌تواند درست به اندازه سیگار برای قلب مضر باشد.
پزشکان می‌گویند مقدار مجاز مصرف کلسترول کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز است اما مقدار کلسترولی که با خوردن تنها یک زرده تخم‌مرغ به بدن می‌رسد، ۲۱۵ تا ۲۷۵ میلی‌گرم است. مصرف این میزان زرده تخم‌مرغ که در این رژیم توصیه شده است، خطر ابتلا به تصلب شرائین را افزایش می‌دهد و احتمال سکته قلبی را به وجود می‌آورد.
علاوه بر این مصرف تخم‌مرغ خام برای دستگاه گوارش مضر است. به اضافه اینکه این رژیم مدت زیادی معده را خالی نگه می‌دارد و ممکن است باعث آسیب رساندن به دستگاه گوارش شود.

به بدن‌تان آسیب نزنید

دکتر محمد هاشمی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در این باره می گوید: به‌تازگی رژیم‌هایی که روی یک ماده خاص تاکید دارند را زیاد می‌بینیم و این رژیم‌ها در جامعه همه‌گیر شده‌اند و طرفدارانی پیدا کرده‌اند.
اولین دلیل اقبال این رژیم‌ها شیوع چاقی در جامعه است. افراد چاق همیشه به دنبال راه‌های سریع و فوری برای کاهش وزن خود هستند و اولین فاکتوری که در رژیم خود به آن توجه می‌کنند، سرعت کاهش وزن است. اما لازم است بدانید همیشه کوتاه‌ترین راه به معنی بهترین راه نیست.
تمام رژیم‌های غذایی باید از سه اصل کلی تنوع، تعادل و تناسب پیروی کنند. تنوع به معنی استفاده از تمام گروه‌های غذایی است. درواقع در یک رژیم غذایی سالم باید تمام گروه‌های غذایی وجود داشته باشند.
تعادل به معنی این است که در یک رژیم سالم باید گروه‌های غذایی براساس برنامه تغذیه، به طور متعادل حضور داشته باشند و هیچ گروهی حذف نشود و در آخر تناسب یعنی مقدار مواد غذایی دریافتی باید با وضعیت فیزیکی بیمار تناسب داشته باشد و هر بیمار براساس وضعیت بدنی خود از یک رژیم خاص پیروی کند.
هر رژیم غذایی دیگری که این اصول را پیروی نکرده باشد مبنا و اساس علمی ندارد. این رژیم‌ها اگرچه در کوتاه‌مدت می‌توانند باعث کاهش وزن شوند اما این کاهش وزن خیلی زود متوقف خواهد شد و بلافاصله با ترک آن رژیم، وزن کم شده جایگزین می‌شود.
علاوه بر اینها، این رژیم‌ها می‌توانند عوارض جبران ناپذیری را به بدن وارد کنند. بنابراین توصیه من این است که افراد هرگاه به رژیمی برخوردند که فرمول عجیبی دارد و از این سه اصل پیروی نمی‌کند باید با دیده شک و تردید به آن نگاه کنند.
داستان‌پردازی حول این رژیم‌ها بسیار است و تقریبا تمام آن‌ها مبنای علمی ندارد. در مورد بعضی از این رژیم‌ها می‌گویند برای دفع سموم بدن مفید هستند. در حالی که دفع سموم بدن به‌عهده ارگان‌هایی مثل کبد و کلیه است و اگر این ارگان‌ها درست کار کنند سموم بدن خود به خود دفع می‌شوند و هیچ نیازی به کمک‌های این رژیم‌های غیرعلمی نیست.
درنهایت توصیه این است که افراد با استفاده از این رژیم‌ها به بدن خود آسیب نرسانند و بدانند تاثیر سریع این رژیم‌ها موقتی است و درنهایت غیر از عوارضی که بر سلامت بدن به‌جا می‌گذارند، هیچ تاثیر دیگری نخواهند داشت.

دلایل سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اهمیت کار با چشم در نور کافی و پرهیز از خستگی مفرط چشم در پیشگیری یا برطرف کردن سیاهی دور چشم گفت: در انتخاب کرم ضد آفتاب دور چشم باید دقت شود تا کرم حاوی مواد سوزاننده پوست دور چشم نباشد.

پوستی عالی با تجربیات ۶۰۰۰ ساله شرقی

پوستی عالی با تجربیات 6000 ساله

از ظواهر امر پیداست که مالی استیو چاکولا، متخصص زیبایی، با پوستی فوق‌العاده متولد شده است. اما وی اذعان می‌دارد که داشتن پوستی نرم، درخشان و شفاف مستلزم مراقبت‌های ویژه‌ای است. وی می‌گوید:”از آنجایی که تعادل مزاج‌های من گاهی به هم می‌خورد و یکی از آنها غالب می‌شود، مجبورم دائما با این التهابات مزاج در ستیز باشم. مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و ترکیباتی گیاهی را در رژیم غذایی خود برای حفظ زیبایی‌ام می‌گنجانم تا تعادل مزاج فردی‌ام حفظ شود.”

رژیم گیاه خواری چیست؟ مزایای گیاه خواری چیست؟

به طور کلی اصطلاح گیاه‌خوار به شخصی اطلاق می‌شود که از گوشت حیوانات تغذیه نمی‌کند؛ این هم شامل حیوانات خشکی و هم دریا می‌شود. معمولا اکثر گیاه‌خواران تخم مرغ و محصولات لبنی (فرآورده‌های شیر) را می‌خورند.

چای سبز، کاهش دهنده فشارخون و بسیاری فواید دیگر

آب خالص، ایده‌آل‌ترین نوشیدنی‌ موجود است، اما چای با کیفیت نیز یکی دیگر از موارد ارزشمند در بین نوشیدنی‌هاست. چای هم مانند آب نه تنها برای بدن آبرسانی قویست، بلکه اکثر انواع چای‌ها فواید دیگری نیز دارند.

بذر کتان چیست و چه مزایایی دارد؟

دانه کتان

بذر کتان که گهگاه به آن تخم بزرک هم می‌گویند، منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، منگنز، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا ۳ است.

این بذر، از درخت کتان گرفته می‌شود، درختی قدیمی که در مصر باستان و چین بار می‌آید. بذر کتان منبعی برای چربی سالم، آنتی اکسیدان، و فیبر است.

اسکراب بدن چیست و چه فوایدی دارد؟

شاید شما هم بارها در مورد اسکراب شنیده باشید؟

اسکراب بدن پاک‌کننده‌ای فوق‌العاده برای کل بدن، تقریبا شبیه به اسکراب صورت است. سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و عمل آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و پوستی نرم ولطیف به ارمغان می‌آورد.

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکراب صورت، سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند.

ضرورت اسکراب صورت چیست؟

۵ ترفند ساده شبانه برای بیدار شدن با پوستی درخشان

بیایید حقیقت را بپذیریم: برنامه روزانه مراقبت از پوست شما می‌تواند شبیه مسابقه دادن با ساعت باشد. پس چرا به محصولاتتان اجازه نمی‌دهید که در هنگام خواب شما، پوست صورتتان را بکشند، به جای اینکه در صبح این کار را با عجله انجام دهید؟ ما از آنی چیو، پزشک و متخصص پوست پرسیدیم که نکات مورد علاقه او درباره مراقبت از پوست برای اینکه یک شبه به پوستی درخشان دست پیدا کنیم، کدام‌ها هستند.

آموزش جا دادن وسایل سفر در یک چمدان کوچک

آموزش جا دادن وسایل سفر در یک چمدان کوچک این‌ بار هنگام بستن چمدانش برای یک سفر ۱۰ روزه، ما هم با او همراه شدیم.

او می‌خواهد در این چمدان کوچک؛ سه دست لباس‌ رسمی، حوله حمام، سه دست لباس شنا، سه جفت کفش (البته جفت سوم را می‌پوشد) وسایل بهداشتی و … را جا دهد.

طرز تهیه پای مرغ

پای مرغپای مرغ خوشمزه با برش‌های هویچ،‌ نخودفرنگی و کرفس.

۱۰ خاصیت شگفت انگیز زنجبیل

علم پزشکی هندو زنجبیل را دارویی معجزه‌آسا می‌داند. دلیل آن این است که تجربه نشان داده است که این ادویه جادویی برای گوارش بسیار مفید بوده و خواص سودمند متعددی دارد. هندی‌ها از زنجبیل به طور روزمره استفاده می‌کنند. چای زنجبیلی از محبوبیت خاصی برخوردار است و از قدیم مادربزرگ‌ها آن را برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می‌کردند.

طرز تهیه ماهی با طعم زنجبیل

ماهی با طعم زنجبیلاین ماهی زنجبیلی سرشار از طعم و مزه‌ است، تلفیقی از طعم‌های شیرین و تند. ۳۰ دقیقه زمان برای آماده سازی مواد نیاز دارید که ۲۰ دقیقه از آن به خواباندن ماهی‌ها در مخلوطی از چاشنی‌ها اختصاص دارد. دستور پخت این خوراک بسیار ساده و فوری اما دلچسب و لذیذ است. شک نکنید عاشقش می‌شوید!

گران‌ترین خودروی جهان

شرکت سوئدی «Gray Designs» گران‌ترین خودروی جهان را برای عبور از تپه‌های شنی صحرای آفریقا ساخته است.

خودروی «Sidewinder» با سرعت حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در ساعت صحراها را درمی نوردد.

۱۲ چیزی که قبل از گیاه خوار شدن لازم است بدانید

گیاه خوار شدن نیازمند طی یک مسیر طولانی است، شروع یک زندگی گیاهخواری، بدون نیاز به کشتن حیوانات نیازمند یک سری پیش نیاز و رعایت یک سری مسائل است.

در اینجا ۱۲ نکته ای که وقتی قرار است گیاهخوار شوید لازم است بدانید را ذکر می کنیم:

برترین شهرهای دنیا برای زندگی


1- ونکوور – کانادا


بهترین شهر دنیا برای زندگی، بزرگترین منطقه شهری در غرب کانادا و سومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر، دارای یکی از بزرگترین تنوع‌های زبانی و قومیتی در کاناداست. با وجود اینکه 52 درصد ساکنین شهر، دارای زبان مادری غیر انگلیسی هستند، دارای یکی از بهترین شرایط توسعه پایدار در دنیا و در میان شهرهای انگلیسی زبان است.

۲۰ دلیل برای اینکه عاشق مدیتیشن باشید


  1. استرس را کاهش می‌دهد

نتایج تحقیقاتی که ماه گذشته در مجله روانشناسی سلامت منتشر شد، نشان داد که مراقبه‌ نه تنها با کاهش استرس در ارتباط است، بلکه از میزان ترشح هورمون‌های استرس موسوم به کورتیزول نیز می‌کاهد.

فواید شگفت انگیز عسل

عسل همواره یکی محبوب‌ترین خوراکی‌های آشپزی و در عین حال داروی تسکین بسیاری از بیماری‌ها بوده است. در سرتاسر کره خاکی نیاکان ما از مزایای عسل به خوبی آگاه بودند. نخستین کاربردهای شناخته شده عسل در درمان‌های دارویی به حدود ۴۰۰۰ سال پیش بر روی لوحه‌های سنگی بر جای مانده از اقوام سومری باز می‌گردد.

چطور از پوست و مویتان در زمستان مراقبت کنید؟

در شرایط سخت‌تر و خشک‌تر زمستان، برنامه‌ی زیبایی شما به تغییراتی نیاز خواهد داشت. علاوه بر افزایش هیدراتاسیون از طریق آب و روغن‌ها (بوسیله‌ی محصولات و غذاهایی که می‌خورید) تغییر در روتین مراقبت از پوستتان نیز ضروری است.

با گربه ۱۰۰ میلیون دلاری آشنا شوید

گربه اخموی گرامپی که نامش حدود دو سالی است بر سر زبان‌ها افتاده، نه‌تنها به ستاره‌ای در دنیای مجازی بدل شده، بلکه از لحاظ مالی نیز گوی سبقت را از برخی ستارگان هالیوود ربوده و حدود ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

پنج خاصیت نهفته در غذاهای تند!

غذاهای تندی که گاهی اشک ما را درمی‌آورند دارای خواص فراوانی هستند که در اینجا به 5 مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم:

۱ ۲ ۳
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan