توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

خوردن مواد اشتها آور

  1. آب میوه:

اگرچه مصرف آب میوه و پاکسازی بدن از طریق آن امروزه بسیار محبوب و شایع است اما فرآیند ساخت آب میوه‌های غیر طبیعی به گونه‌ای است که شکر زیادی در آن‌ها وجود خواهد داشت. همین امر موجب می‌شود که شما یک نوشیدنی پرکالری داشته باشید که سطح قند خون شما را بالا می برد و شما را گرسنه‌تر خواهد کرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بدن ما در مقابل کالری حاصل از آب میوه راضی  نخواهد شد ، بنابراین بهترین گزینه این است که در زمان تشنگی آب بنوشید و از میوه‌ها و سبزیجات تازه که دارای فیبر دست نخورده‌ای هستند استفاده نمایید. اگر ولع مصرف نوشیدنی دارید، سعی کنید میوه و سبزیجات تازه را با هم مخلوط کنید و آب آن را بنوشید. اگر دوست داشتید می‌توانید از کره آجیل یا پودر پروتئین استفاده نمایید. اضافه کردن پروتئین و چربی باعث می‌شود سیستم گوارش شما آهسته‌تر این مواد را جذب کند. بنابراین دیرتر گرسنه خواهید شد.

  1. ماست کم چرب:

در حالی که ماست به طور مداوم به عنوان یک غذای فوق العاده سالم ترویج می‌شود اما این موضوع به نوع ماستی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. یک ماست میوه‌ای ۱۷۰ گرمی در حدود ۱۵۰ کالری، ۶ گرم پروتئین، ۱.۵ گرم چربی و ۲۵ گرم قند دارد. هرچقدر ماست مصرفی شما کربوهیدارت بالا و چربی پایینی داشته باشد، باعث می‌شود سریع‌تر گرسنه شوید و به دنبال موادی برای خوردن باشید. بهتر است به جای خوردن ماست کم چرب، از ماست یونانی ساده استفاده کنید که پروتئین بیشتری دارد و شما نیز می‌توانید میوه، آجیل، دانه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید تا فیبر و آنتی اکسیدان بیشتری داشته باشد. این غذاها که اغلب به عنوان تنقلات سالم تبلیغ می‌شوند نمی‌توانند نیاز بدن را برآورده کنند و به جویدن نیز نیازی ندارند. اگر جویدن وجود نداشته باشد، بدن احساس سیری و رضایت نمی‌کند و به دنبال غذای بیشتری خواهد بود.

  1. سفیده تخم مرغ:

زمانی که برای صبحانه خود از املت سفیده تخم مرغ استفاده می‌کنید خیلی زود گرسنه خواهید شد. دلیل بسیار خوبی برای این امر وجود دارد. با اینکه سفیده تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است اما ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مهم تنها در زرده تخم مرغ یافت می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اسیدهای چرب اشباع شده با بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری عروق کرونری مرتبط نیست. اسید چرب اشباع شده در زرده تخم مرغ نه تنها می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد کند بلکه برای تولید هورمون و جذب برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون ویتامین A و B ضروری است.

  1. سس سالاد بدون چربی:

زمانی که ما از سس سالاد بدون چربی استفاده می‌کنیم، فکر می‌کنیم که انتخاب بسیار خوبی داشته‌ایم. این سس‌های بدون چربی می‌تواند سرشار از نمک و قند باشد.زمانی که از آن‌ها در سالاد خود استفاده می‌کنید، هر کلمی که می‌جوید سرشار از نمک و قند خواهد بود. بعد از خوردن سالاد، نمک و قند موجود در آن باعث گرسنگی بیش از حد شما می‌شود و مجبور هستید برای سرکوب کردن این گرسنگی مواد بیشتری مصرف کنید.

  1. غذاهایی با برچسب “سالم”:

همه ما دوست داریم غذاهایی را مصرف کنیم که این برچسب را داشته باشد. زمانی که بیش از حد از این مواد غذایی مصرف می‌کنید حس سیری نخواهید داشت. دلیل قانع کننده و واضحی در این مورد وجود ندارد اما به احتمال زیاد با مصرف این غذاها سیر نمی‌شوید و به دنبال غذاهای دیگر می‌روید تا خودتان را سیر کنید. قبل از اینکه این گونه مواد غذایی را بخرید، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید.

  1. شکر:

شکر و همه همتایان آن، اعتیاد آور هستند زیرا باعث افزایش آزاد شدن دوپامین می‌گردند. از انجایی که انسان برای زنده ماندن به مواد شیرین نیاز دارد، منابع شیرین بسیاری در بازار وجود دارد و به همین خاطر نیز افراد بسیاری به دنبال خرید آن‌ها هستند. شیرینی‌ها و مواد شیرین تصفیه و فرآوری شده، باعث می‌شود فرد مواد غذایی بیشتری مصرف کند تا به حس سیری مورد نظر خود دست یابد. موادی همچون میوه متفاوت از موادی است که در مورد آن صحبت کردیم. زیرا میوه مواد مغذی و فیبر دست نخورده‌ای دارد که می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد نماید.

  1. گرانولا بار:

گرانولا بار اغلب تنها از شکر و روغن‌های هیدروژنه ساخته شده‌اند. این مواد اغلب کالری کمتری نسبت به یک وعده غذایی سنتی دارند و نمی‌توانند جایگزین خوبی برای آن باشند. طعم این مواد برای تقویت اشتها و حس گرسنگی کافی است. سعی کنید به جای مصرف این مواد آماده، از گرانولای طبیعی که در منزل درست می‌کنید استفاده نمایید.

  1. سس کچاپ:

قبل از اینکه سس کچاپ را روی سیب زمینی‌های سرخ کرده بریزید کمی فکر کنید. سس یا هر ماده غذایی ساخته شده با شربت ذرت به همراه فروکتوز بالا (HFCS)، می‌تواند اشتهای شما را تقویت کند وحس گرسنگی را افزایش دهد. HFCS می‌تواند در متابولیسم بدن اختلال ایجاد کند و تولید لپتین را کندتر نماید. این هورمون به ایجاد حس سیری در فرد کمک می‌کند.

  1. مافین‌ها:

اگرچه این مافین‌های خوشمزه می‌تواند کالری زیادی به همراه داشته باشد اما معمولا از قند و شکر تهیه می‌شود. این محتوای قندی در بدن به سرعت هضم شده و باعث ایجاد گرسنگی می‌گردد. در عوض شما می‌توانید از صبحانه‌های غنی از پروتئین استفاده کنید.

  1. غلات شیرین:

بیشتر غلات‌های شیرین شده فیبر و پروتئین بسیار اندکی دارند. این دو ماده مغذی برای احساس سیری در فرد بسیار الزامی است. همراه کردن یک غلات شیرین شده با شیر کم چرب بدین معناست که شما چربی مورد نیاز برای ایجاد حس سیری را از دست داده اید. به دنبال غلاتی باشید که بیشتر از ۵ گرم فیبر باشند. شما می‌توانید از غلات کم کالری و رژیمی نیز استفاده نمایید.

  1. غلات تصفیه شده:

وجود فیبر بالا به معنای ایجاد حس سیری در شماست. زمانی که از غلات تصفیه شده استفاده می‌کنید، فیبر کمتری وارد بدن می‌شود و  بعد از چند ساعت گرسنه خواهید شد.

  1. تنقلات شور:

زمانی که از تنقلات شور استفاده می‌کنید، احساس سیری نخواهید داشت. این مواد حاوی مقدار زیادی از سدیم است و اغلب نیز پروتئین و فیبر ندارد. محتوای بالای نمک در این غذاها باعث کاهش آب بدن می‌شود و شما را گرسنه‌تر می‌کند. کمبود پروتئین و فیبر در تنقلات  شور، باعث افزایش سطح قند خون می‌گردد. اسکن مغز نشان می‌دهد که سدیم باعث افزایش تولید دوپامین می‌شود. افزایش تولید دوپامین بدین معناست که هرچقدر بیشتر نمک بخورید مقدار بیشتری خواهید خواست و حس سیری نخواهید داشت.

  1. شیرین کننده‌های مصنوعی:

زمانی که محصولی را می‌خرید، برچسب ” بدون شکر” نباید شما را گول بزند. همیسه محتوا و مواد تشکیل دهنده این محصولات را بررسی کنید تا در آن‌ها از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد. شیرین کننده‌های مصنوعی مغز شما را گول می‌زند تا فکر کند غذای خوشمزه‌ای مصرف کرده است. زمانی که غذای واقعی و مناسب مصرف نمی‌کنید، بدن نیز حس سیری نخواهد داشت و دوباره به مصرف غذاهای بیشتر روی خواهد آورد.

  1. سوپ‌های آماده:

سوپ می‌تواند بهترین گزینه برای کاهش وزن باشد اما زمانی که آن را به صورت آماده می‌خرید موضوع کمی پیچیده می‌شود. همانند سایر غذاهای آماده، سوپ نیز حاوی سدیم بالایی است. این سدیم بالا می‌تواند اعتیادآور باشد و حس گرسنگی را در فرد ایجاد کند.

  1. اسموتی میوه:

زمانی که اسموتی پروتئین یا سبزیجاتی ندارد،فقط حاوی فروکتور خواهد بود. نتیجه مصرف چنین اسموتی‌هایی افزایش سریع قند خون و  درنهایت گرسنگی است. همچنین این اسموتی‌ها کالری بسیار اندکی دارند و نمی‌توانند به خوبی شما را سیر کنند.

محمد
سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی دارید
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan