توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بخور نخور های شب یلدا

بخور نخور های شب یلدا

بیمارانی که دچار فشار خون هستند از مصرف آجیل های شور اکیدا خود داری کنند 

 

با نزدیک شدن به بلند ترین شب سال، همه در جنب و جوش برای تدارک مهمانی برای اقوام و دوستان خود هستند. شب یلدا یکی از قدیمی ترین رسومات ایرانی ها به حساب می آید که با چیدن سفره هایی مملو از خوراکی های رنگارنگ در این شب معروف است اما چه خوب است اگر این سفره های پر رنگ و لعاب ضرری به اعضای خانواده وارد نکند.

 

رسومات شب چله یزدی‌ها

آخرین شب آذرماه و آخرین شب پاییز، همان روزی که در ضرب‌المثل‌ها از آن به عنوان روزی برای «شمردن جوجه‌ها» یاد می‌شود، شب یلدا یا شب چله است و این شب همانند نوروز یا چهارشنبه سوری برای همه مردم ایران شناخته شده است، به نقل از خبرگزاری مهر اما در برخی نقاط کشور از جمله یزد، این مراسم قدمت طولانی‌تری دارد.

 

رسومات شب چله یزدی‌ها

 

آیین شب یلدا از دیرباز در یزد رواج داشته و از قرن‌ها پیش این مراسم با عقاید و ویژگی‌های خاص خود برگزار می‌شد و امروز نیز بخشی از این عقاید همچنان پابرجاست.

رسوم شب یلدا در چادگان اصفهان

رسوم شب یلدا در چادگان اصفهان

چادگانی ها برای یلدا احترام زیادی قائل بوده و به سبب این که سنت قدیمی است، از زمان قدیم تاکنون وجود داشته و با آداب و رسوم خاصی این شب را به پایان می رسانند.

 

یلدا در زمان گذشته چادگان و روستاهای همجوار

در گذشته در این شب تمام افراد فامیل و همسایه ها به خانه بزرگ  فامیل  یعنی  پدر بزرگ و مادر بزرگ ها میرفتند و در خانه آنها دور هم پای کرسی که بر روی آن سینی بزرگی از میوه های زمستانه (انار، پرتقال، نارنگی و ...) و هندوانه و همچنین خشکبار های (کشمش، سنجد، توت و...) قرار داشت می نشستند و به بعد از معاشرت میان افراد یک نفر برای بقیه قصه تعریف می کرد و برای هر شخصی که مایل بود فال حافظ میگرفت.

دیابتی‌ها این ۴ نوع آجیل را در شب یلدا با خیال راحت بخورند

آجیل بخورید در شب یلدا

پایگاه اینترنتی مهرشادگلابچی؛ مصرف آجیل می‌تواند یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ باشد. زیرا این گونه مواد غذایی خاصیت کنترل قند خون، کاهش وزن بدن دارند و همچنین می‌توانند درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهند، اما نباید این موضوعات باعث شود، شما در خوردن آجیل‌ زیاده روی کنید. چرا که مصرف بیش از حد آجیل، برابر است با افزایش میزان چربی سالم در بدن. این چربی سالم می‌تواند تاثیرات نامطلوبی روی وزن‌تان داشته باشد و باعث افزایش وزن‌تان شود. پس سعی کنید در هنگام خوردن آجیل‌ها روی خود کنترل داشته باشید تا بتوانید از مزایای بهداشتی آن نهایت بهره را ببرید.

خواص و ارزش غذایی آب نارگیل

خواص آب نارگیل

کم کالری، بطور طبیعی بدون چربی و کلسترول، حاوی مقدار پتاسیمی بیشتر از چهار عدد موز و آبرسان فوق العاده ــ اینها فقط تعدادی از مزایای بسیاری است که به آب نارگیل نسبت داده شده است. بازاریابان به آن نوشیدنی ورزشی طبیعی می‌گویند و تقاضا برای این نوع نوشیدنی در حال افزایش است. توسط ورزشکاران و افراد معروف تایید شده و گفته می‌شود که بدن را هیدراته می‌کند و به بسیاری از بیماریها از جمله بهم خوردگی مزاج، سرطان و سنگ کلیه کمک می‌کند.

مزایای شگفت انگیز چاودار

Rye

اگر به دنبال مصرف غلات هستید بهتر است بدانید با انتخاب های زیادی روبرو هستید و میتوانید از بین آنها یک تنوع مناسب را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

به گزارش مهرشادگلابچی و به نقل از آلامتو؛ برخی از مزایای شگفت انگیز چاودار در برگیرنده توانایی آن برای کمک به کاهش وزن، افزایش بهره وری و کارایی سیستم گوارش، کمک به پیشگیری از سنگ کیسه صفرا، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون، محافظت از سلامت قلب، پیشگیری از انواع مختلف سرطان و حتی کاهش خطر توسعه آسم در دوران کودکی است. چاودار یکی از مهم ترین غلات در دنیاست و به طور وسیعی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نام علمی آن Secale cereal است. از لحاظ کشاورزی، چاودار بسیار شبیه جو و گندم است و کاربردهای مشابهی دارد. شما می توانید آن را در غذاهای مختلف به کار ببرید. حتی امروزه نیز اکثریت قریب به اتفاق چاودار در اروپای شرقی کشت می شود اما می توان آن را در آمریکای شمالی، چین و آمریکای جنوبی نیز پیدا کرد. یکی از خطرناک ترین مواردی که در مورد تکیه به چاودار به عنوان نیاز کشاوری وجود دارد ، استعداد بالای آن برای پوسیدگی است. این موضوع می تواند کشت چاودار را با مشکل روبرو کند. با اینحال مزایای زیادی در مورد این ماده وجود دارد که کشت و بهره برداری از آن را مهم می سازد.

خواص زنجبیل

خاصیت زنجبیل ginger

در مورد خواص زنجبیل مقالات زیادی را در پایگاه اینترنتی مهرشادگلابچی منتشر کرده ایم که هر کدام از آنها به نحوی سعی دارد شما را به مصرف روزانه زنجبیل تشویق کند.

به گزارش مهرشادگلابچی به نقل از آلامتو؛ علم پزشکی هندو زنجبیل را دارویی معجزه‌آسا می‌داند. دلیل آن این است که تجربه نشان داده است که این ادویه جادویی برای گوارش بسیار مفید بوده و خواص سودمند متعددی دارد. هندی‌ها از زنجبیل به طور روزمره استفاده می‌کنند. چای زنجبیلی از محبوبیت خاصی برخوردار است و از قدیم مادربزرگ‌ها آن را برای مقابله باسرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می‌کردند.

زنجبیل تازه خیس‌خورده در آبلیمو و نمک که رنگ صورتی روشنی پیدا کرده است را می‌توانید سر سفره میلیون‌ها هندی هر روز ببینید. در زیر به ۱۰ خاصیت معجزه‌آسای زنجبیل اشاره می‌کنیم:

ویزای توریستی سرزمین آفتاب تابان

ویزای توریستی ژاپن

ژاپن یا سرزمین آفتاب تابان کشوری فوق العاده جذاب با فرهنگی کهن و غنی است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور در اقیانوس آرام و آسیای شرقی قرار دارد و کاملا با آب محصور شده است. ژاپنی ها کشورشان را «نیپون کوکو» می نامند که در زبان ژاپنی به معنی خاستگاه خورشید است. این کشور پهناور سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و در زمینه تکنولوژی و فناوری پیشرفت های زیادی داشته ست. سفر به سرزمین تابان می تواند تجربه ای شگفت انگیز باشد. طبیعت زیبا و فوق العاده، معماری خاص و منحصربفرد ژاپن، بناهای بی نظیر و قدیمی، تجربه طعم های جدید غذاهای ژاپنی و گشت و گذار در خیابان های شلوغ می تواند برای گردشگران فوق العاده جذاب باشد. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید لازم است برای ورود به این کشور ویزا تهیه کنید. برای راحتی شما و اطلاع از نحوه اخذ ویزا در این مطلب به چگونگی اخذ ویزای توریستی ژاپن می پردازیم. با مهرشادگلابچی  همراه باشید تا در مورد ویزای توریستی ژاپن و شرایط و مدارک مورد نیاز آن بیشتر بدانیم.

ویزای توریستی ژاپن
اطلاعات کلی در مورد سفارت ژاپن 

بدترین تله های ذهنی

تله های ذهنی

احساس ناامیدی، بی‌مصرفی و ناراحتی می‌کنید. هیچ چیز در زندگی‌تان خوب پیش نمی‌رود. همه از شما بهتر هستند و هیچوقت آن آدم کاملی که دوست دارید نخواهید شد. دوست دارید دیگران دوستتان داشته باشند، اما اینطور نیست. این جملات و احساسات به نظرتان آشنا می‌آید؟

به گزارش مهرشادگلابچی به نقل از آلامتو؛ این جملات برای اکثر آدمها آشنا می‌آید. تله‌های ذهنی مثل دندان‌های فرسوده‌ای هستند که چرخه درد و ناامیدی را ادامه می‌دهند. در بسیاری از موارد، این تله‌ها چنان ریشه عمیقی در مغز دارند که قربانی کاملاً ناآگاه از وجودشان به زندگی خود ادامه می‌دهد.

مهمترین چیزی که باید درمورد این اشتباهات شناختی بدانید این است که آنها روش‌هایی نادرست برای کنار آمدن با دنیا و خودتان هستند. زندگی کردن در دنیای تله‌های ذهنی مثل زندگی کردن با یک دروغ است. درک شما آلوده منفی‌گرایی مالیخولیایی شده است که افکاری پوچ، غیرواقعی و نادرست به ذهنتان می‌آورند.

اما برای غلبه بر این، نیاز به توجه آگاهانه و مداوم دارید. برای انجام این کار اول باید بدانیم این تله‌ها چه هستند.

در زیر این ۶ تله ذهنی را معرفی می‌کنیم:

بهترین کشورهای گردشگری جهان در سال 2018

پیدا کردن یک مقصد جدید برای گردشگری کار ساده ای نیست چراکه قرار است زمان و پول خود را خرج کنید پس باید در مکان مناسبی این اتفاق رخ دهد.

به گزارش آلامتو به نقل از روزیاتو؛ سال ۲۰۱۷ در حال پایان یافتن است و اگر اهل سفر و گردش هستید، احتمالا به دنبال مقاصد توریستی جدیدی برای بازدید می گردید که در سال جدید میلادی به آن ها سفر کرده و از جاذبه هایشان لذت ببرید.

در این راستا، وب‌سایت شناخته شده‌ لونلی‌پلانت بهترین مقاصد گردشگری ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است. از میان این جاذبه ها، ما در این مطلب ۱۰ شهر برتر را برایتان برگزیده ایم که ارزش سفر و هزینه کردن را خواهند داشت.

این فهرست از شهر غارهای ایتالیا تا شهرستان های رنگارنگ مکزیک را شامل می شود. برای آشنایی با این مقاصد در ادامه همراهمان باشید.

۱۵ عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌‌ها

kidney

آیا می‌دانستید فقط با ۲۰٪ کارکرد کلیه‌ هایتان هم می‌توانید زندگی طبیعی داشته باشید؟ به همین دلیل ممکن است برای مدتی طولانی متوجه تخریب تدریجی کلیه‌ هایتان نشوید. گاهی‌ اوقات حتی عادت‌های بسیار متداول می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کلیه‌ هایتان شود و ممکن است وقتی مشکل تشخیص داده شود، دیگر خیلی دیر شده باشد.

به گزارش مهرشادگلابچی به نقل از آلامتو؛ کلیه‌های ما عضوی فوق‌العاده هستند. آنها هورمون ترشح کرده، خون را تصفیه کرده، موادمعدنی را جذب کرده، تولید ادرار کرده و توازن اسیدی-قلیایی بدن را حفظ می‌کند. زندگی کردن بدون کلیه‌ها ممکن نیست و چینی‌ها آن را خاستگاه انرژی حیاتی بدن می‌دانند.

مراقبت از کلیه‌ها هم‌ردیف مراقبت از سلامت عمومی بدنتان است. اگر می‌خواهید در تمام طول عمرُ کلیه‌هایتان به خوبی برایتان کار کنند، در زیر به عادت‌های مضر برای آن اشاره می‌کنیم:

آموزش پخت کوفته عربی

کوفته عربی

برای درست کردن یک غذای عربی خوشمزه آماده اید؟

به گزارش مهرشادگلابچی به نقل از سایت آلامتو؛ کوفته نخود یک غذای لذیذ کشورهای عربی، خصوصا فلسطین و نوار غزه است که هم با گوشت مرغ چرخ شده و هم با گوشت چرخ کرده قرمز تهیه می شود.

هفت عادت بسیار مهم مسافران تجاری

هفت عادت برای مسافران تجاری

مسافرت های کاری می تواند پستی و بلندی های خودش را داشته باشد، اما کسانی که مدام در حال سفر کردن هستند یاد گرفته اند که راه هایی هم وجود دارد تا بتوان موقعیت های سخت را به طرز حیرت انگیزی بهتر کرد. در اینجا ما هفت عادت بسیار مهم مسافران بیزنسی را به شما یاد می دهیم.

۱۴ میوه مفید برای سلامت قلب و عروق

در جهانی که راحتی به سرعت در آن پیشی می گیرد (زمان و کار فشرده تر) پخت و پز خانگی سالم، نبردی برای محافظت از قلب شما است. انتخاب های غذایی شما به شدت می تواند بر سلامت قلب ،انرژی و کنترل اشتهای شما تاثیر بگذارد.

سلامت قلب خود در اوج خود با انتخاب غذاهای خوشمزه، سالم و مناسب برای تمام اعضای خانواده نگه دارید. از انواع توت ها و آجیل ها، تا ماهی و سبزیجات دارای برگ سبز، پیدا کنید که بهترین غذا برای سلامت قلب شما چیست.

درمان فشار خون بالا در طب سنتی

در طب سنتی گیاهان دارویی وجود دارند که می توانند در درمان فشار خون بالا به شما کمک کنند. درمان فشار خون بالا از طریق طب سنتی می تواند به عنوان یک درمان مکمل استفاده شود اما این نکته را در نظر داشته باشد که قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت نمایید.

از آنجایی که فشار خون بالا معمولاً بدون علامت است، به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود. به همین دلیل کنترل منظم فشار خون بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی 10 داروی گیاهی مورد استفاده در  درمان فشار خون بالا در طب سنتی خواهیم پرداخت.

عوارض خروج از کشور سه برابر شد

عوارض خروج از کشور سه برابر شد

سفر اول 220 هزار تومان

سفر دوم 330 هزار تومان 

سفر سوم 440 هزار تومان 

عتبات و عالیات 110  هزار تومان 

بالاترین نقطه‌ی زمین

بالاترین نقطه ی زمین

همه‌ی ما دوست داریم که یک بار در زندگی بر فراز بلندترین قله‌های دنیا، بالاترین نقطه‌ی زمین بایستیم. بالا رفتن از کوه‌ها و فتح قله‌ها همواره استقامت و عزم و اراده‌ی آدمی را به چالش کشیده است. چه چیزی ماجراجویان و کوهنوردان را وا می‌دارد تا خود را در این شرایط سخت قرار دهند؟ شاید احساس وصف‌ناپذیر رسیدن به اوج و کمال، تحمل سختی‌ها را ممکن می‌کند.

قسمت‌های مرکزی و جنوبی آسیا، بلندترین کوه‌های جهان را در اختیار دارد. بیشتر از ۱۰۰ کوه با ارتفاع حداقل ۷۲۰۰ متر در این محدوده وجود دارند. ۱۴ قله‌ای که بیشتر از ۸۰۰۰ متر ارتفاع دارند، با عنوان «هشت هزار متری‌ها» (The Eight-thousanders) شناخته می‌شوند که بلندترین کوه‌های زمین هستند. در ادامه با این ۱۴ قله به ترتیب صعودی آشنا می‌شویم.

مراکز خرید و بازارهای سنتی قم

مراکز قدیمی و سنتی و خرید قم

قم شهری است کهن با قدمتی چند هزار ساله که از دیرباز تا به امروز به دلیل قرارگیری در شاهراه موصلاتی کشور، دارای اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. درواقع می‌توان قم را پس از شهر مشهد دومین مقصد گردشگری مذهبی در ایران درنظر گرفت که از گذشته‌هایی دور تا عصر حاضر، عالمان دینی و مذهبی بسیاری در آن تربیت شده‌اند.

البته در این شهرستان آثار تاریخی و دیدنی‌های طبیعی ارزشمند و قابل توجهی وجود دارد که گردشگران می‌توانند هنگام حضور در این سرزمین، از آن‌ها بازدید کنند. اگر عازم قم بودید و در برنامه‌ی سفر خود، خرید را نیز قرار داده‌اید، حتما به یکی از مراکز تجاری یا بازارهای سنتی زیر نیز مراجعه کنید.

راهنمای سفر به کوزکو؛ پرو

کوزگو

کوزکو یا کوسکو شهری تاریخی در جنوب‌شرقی کشور پرو است که زمانی پایتخت اداری، سیاسی و نظامی امپراتوری اینکاها به شمار می‌رفت. به باور اینکا این شهر نقطه‌ی تلاقی زمین، آسمان و رودها و به عبارتی ناف جهان  بوده است. کوزکو تجسم اسطوره، تاریخ و هویت کیهانی اینکا و آینه‌ی آسمان محسوب می‌شد. امروزه اما مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است. در ادامه با مهرشادگلابچی همراه باشید.

حقایقی جالب کشور ترکیه

ترکیه

ترکیه، کشوری با تاریخی بسیار غنی، جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در مورد این کشور و مردم مهمان‌نواز آن حقایق جالبی وجود دارد که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

بهترین هتل‌ های استانبول از دید مسافران

کلرین گلدن هورن

استانبول هتل‌های بزرگ، باشکوه و با قیمت‌های مناسب دارد. برای این که در سفر به ترکیه و استانبول بتوانید از میان هزاران هتل ترکیه این شهر گزینه‌های مناسب را راحت‌تر انتخاب کنید، ما به شما کمک می‌کنیم.

بررسی راه اندازی شبکه گردشگری در صدا و سیما

«یحیی نقی‌زاده محجوب» دبیر کمیته فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست کمیته فنی‌ و‌ حقوقی شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اشاره به اهمیت گردشگری و ضرورت اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی‌تاریخی کشورمان بیان کرد:

آثار ارزشمند فرهنگی‌-تاریخی و نیز جاذبه‌های زیبای گردشگری باید بیش از پیش در سطح داخلی و بین‌المللی معرفی شود.

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan