توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

خواص برنج

خواص برنج

خواص برنج برای سلامتی شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B1 برای بدن می‌باشد. سایر خواص آن عبارتند از مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی. برنج یکی از عمده‌ترین موادغذایی در اکثر کشورها به شمار می‌رود که بیش از نیمی از جمعیت جهان را سیر می‌کند.

جاهای دیدنی ایلام

اگر قصد سفر به غرب کشور را دارید پیشنهاد میکنیم حتماً از عروس زاگرس دیدن کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم کهجاهای دیدنی ایلام را به شما عزیزان معرفی کنیم.

پیشینه استقرار در کهن سرزمین ایلامیان به استناد مطالعات و کاوشهای باستانشناسی صورت گرفته در آن به خصوص در تپه‌هایی چون علی کش، چغا سفید، سبز، خزینه و…در دهلران و کزآباد و چشمه ماهی در هلیلان در هزاره‌های پیش از تاریخ و کاوشهای منسجم در استان و در شهر تاریخی سیمره مربوط به اواخر ساسانی و قرون اولیه اسلامی، پیشینه تاریخی آن را از هزاره هشتم ق.م تا قرون اولیه اسلامی به صورت تداوم دوره‌ها به اثبات رسیده است.

گرمای هوا خیابان های هند را ذوب کرد

تداوم موج گرما در هند که رکورد جدیدی در این کشور به حساب می‌آید موجب ذوب شدن آسفالت جاده‌ها در برخی از شلوغ‌ترین شهرهای آن شده است.

جاهای دیدنی زنجان

شهر زنجان در شمال غرب ایران یکی از شهرهای دیدنی ایران است. این استان با آثار طبیعی همچون غار کتله خور و آثار تاریخی چون گنبد سلطانیه یکی از مناطق دیدنی ایران است.

از رودهای مهم استان قزل اوزن است که رودی جوشان وخروشان است و از کوه های کردستان سرچشمه گرفته وپس از توقفی در پشت سد منجیل نهایتا وارد دریای خزر می‌گردد. از دیگر رودخانه‌ها زنجانرود، ابهررود، سجاس رود و خرا رود را می‌توان نام برد. همچنین چشمه‌های آب معدنی استان عبارت‌اند از چشمه آبگرم وننق، چشمه آبگرم ابدال، چشمه آبگرم گرماب و چشمه آبگرم حلب انگوران.

زنجان،جاهای دیدنی زنجان

بهترین سرمایه گذاری ها در ایران

بهترین سرمایه گذاری در ایران

به کارگرفتن صحیح پول همیشه یکی از دغدغه های اصلی زندگی اقتصادی ماست.نگاهی به راه‌های مختلف سرمایه گذاریانداخته ایم تا ببینیم این روزها و با شرایط موجود کدام یک از این روش‌‌‌ها سودآورتر است.

بیوگرافی عباس کیارستمی Abbas-Kiarostami

عباس کیارستمی یکی از بزرگترین چهره‌های برتر سینمای ایران است که جدای از سینما، در عرصه‌های دیگری نظیر هنر و موسیقی نیز فعالیت داشته است. وی دیروز درگذشت و در این مطلب نگاهی به زندگینامه این هنرمند ایرانی خواهیم داشت. با زومجی همراه باشید.

عباس کیارستمی کارگردان، فیلم‌نامه نویس و تهیه‌کننده متولد ۱ تیر ۱۳۱۹ در تهران است. وی دوران هنری خود در سینما را از سال ۱۳۴۸/۱۳۴۹ شمسی آغاز کرد. کیارستمی را می‌توان یکی از فعالان عرصه سینما در ایران و همچنین در جهان نامید. آثار وی علاوه‌بر مورد استقبال قرار گرفتن منتقدان ایرانی، در جشنواره‌ها، فستیوال‌ها و برنامه‌های هنری خارجی نیز با استقبال فراوانی روبرو شده است. از جمله آثار معروف وی می‌توان به سه‌گانه کوکر یا سه‌گانه زلزله تولید شده در سال ۱۳۷۰ و طعم گیلاس تولید شده در سال ۱۳۷۷ اشاره کرد.

دانستنیها در مورد خودرو های آتش نشانی

خودروهای امداد و آتش نشانی شاید از آن دسته خودروهایی باشند که در مجلات و سایت های خودرویی کمتر به آنها پرداخته شود. اما ما در اینجا ۱۳ نکته‌ی جالب در مورد این ماشین ها را برای شما گردآوری کرده ایم. با زومیت همراه باشید.

شنیدن آژیر ماشین آتش نشانی و امدادرسانی معمولا توجه افراد را بخود جلب می‌کند. البته باید توجه داشته باشید کهماشین آتش نشانی کاملا با خودروی امداد و نجات متفاوت است. این دو خودرو کاملا از هم متفاوت بوده و شاید خیلی ها تفاوت آنها را تشخیص ندهند اما تفاوت آنها تنها یکی از ۱۳ نکته ای است که در این مقاله مطالعه خواهید کرد.

تعادل هورمون ها با 3 حرکت در یوگا

همه افراد به طور قطع اطلاعاتی در مورد هورمون‌ها دارند. زمانی که صحبت از بازیابی طبیعی تعادل هورمون‌ها به میان می‌اید، یوگا می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. تمرینات یوگا به افراد کمک می‌کند سلامت فیزیکی و ذهنی خود را همیشه تحت نظر داشته باشند.

سیستم غدد درون ریز، که از مجموعه‌ای از غدد تولید کننده هورمون ساخته شده است، برای انجام هر عملکردی در بدن ضروری است. این عملکردها از سطح انرژی تا رشد و توسعه بدن و نیز انجام صحیح متابولیسم و عملکردهای جنسی را در بر می‌گیرد. زمانی که با عدم تعادل هورمونی درگیر هستید، ممکن است از نشانه‌های متعدد گسترده‌ای همچون سردرد، مشکلات پوستی، بی خوابی، خستگی، افزایش وزن و مشکلات خلق و خو رنج ببرید.به همین خاطر نیز حفظ تعادل در سیستم غدد درون ریز برای داشتن سلامت کلی بسیار مهم است. برخی از حالت‌ها و ژست‌های یوگا همچون مواردی که در این مقاله ذکر خواهد شد، می‌تواند غدد تولید کننده هورمون را تحریک کند و به آن‌ها کمک کند عملکرد بهینه خود را حفظ کنند. این امر نیز منجر به تولید مداوم و توزیع هورمون‌ها در سرتاسر بدن می‌شود. تمرکز یوگا بر روی تنفس نیز برای تحریک سیستم غدد درون ریز مفید است و به عملکرد موثر آن کمک می‌کند. برای تسکین طبیعی نشانه‌های مرتبط با هورمون‌ها، سعی کنید این حالت‌ها را به تمرینات خود اضافه کنید.

7 دانستنی شگفت‌انگیز درباره ایسلند

شگفتی‌های زیادی در ایسلند وجود دارد که پس از درخشش این تیم در یورو 2016 بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتند.

به‌ گزارش ‌آلامتو به نقل از ایسنا، شگفتی‌سازی ایسلند در یورو 2016، اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. پس از موفقیت‌های ورزشی بزرگ ایسلند در سال‌های اخیر، این کشور دوشنبه شب توانست انگلیس را در یک هشتم نهایی یورو با نتیجه دو بر یک حذف کند. این اتفاق پرونده جدیدی را در تاریخ فوتبال این کشور باز کرد. ایسلندی‌ که تنها 120 فوتبالیست حرفه‌ای دارد، شگفتی‌های دیگری نیز در کشورش دارد که به فوتبال هم مربوط نمی‌شوند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود.

جایزه هر تیم در یورو 2016 چقدر است؟

جام ملت های اروپا 2016

رقابتهای جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ از فردا پنجشنبه وارد مرحله یک چهارم نهایی می شود. با آغاز این مرحله پرسشی مطرح می شود مبنی بر اینکه هر تیم و به ویژه قهرمان این مسابقات چقدر جایزه می‌گیرد؟

جاهای دیدنی بوشهر

سفر به جنوب ایران تجربه‌ای متفاوت در کارنامه ایران گردی شما خواهد کرد، جاذبه‌های طبیعی متفاوت و منحصربه فرد، جاهای تاریخی زیبا ، اماکن فرهنگی دیدنی و مردمان مهمان نواز شما را از سفر به بوشهر شگفت زده خواهند کرد. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی بوشهر آشنا می‌کنیم:

استان‌ بوشهر به‌ علت‌ موقعیت‌ استراتژیکی‌ مناسب‌ برای‌ احداث‌ پایگاه‌ دریایی‌ و بندرگاه‌، مورداستفاده‌ پادشاهان‌ عیلام‌ قرار گرفته‌ بود. در زمان‌ هخامنشیان‌ سرزمین‌ بوشهر جزو ساتراپ‌ پارس‌ بود. خلیج‌فارس و به‌ تبع‌ آن‌ استان‌ بوشهر، به‌ دلیل‌ موقعیت‌ سوق‌ الجیشی‌ و اهمیت‌ اقتصادی‌ و بازرگانی‌، در طول‌ تاریخ‌همواره‌ از سوی‌ کشورها و دولت‌ها برای‌ تبادل‌ علم‌ وثروت‌ و گسترش‌ قدرت‌ سیاسی‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌است‌.

9 راز زنانی که همیشه ورزش می کنند

گاهی اوقات مرتب به باشگاه رفتن مثلا دو روز در هفته مشکل است چه برسد به هفت روز هفته. اما بعضی خانم ها هستند که با وجود این که هر روز به باشگاه می روند باز هم اشتیاق خود را از دست نمی دهند. چگونه چنین چیزی ممکن است؟ بیایید با خواندن این مطلب به راز آن ها پی ببریم.

راز زنانی که همیشه ورزش می کنند

فولات چیست؟

فولات چیست

ویتامین B9 که بیشتر تحت عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می‌شود در گستره‌ی بسیاری از مواد غذایی مثل سبزیجات سبز برگدار، غلات، گوشت و میوه یافت می‌شود.

فولات در زمره‌ یکی از ۸ ویتامینی است که برای شکل‌دهی به سلول‌های قرمز و سفید خون در مغز استخوان، تبدیل کربوهیدرات به انرژی و تولید DNA و RNA لازم است.

خواص مصرف انبه در حفظ سلامت

خواص انبه

انبه از خانواده میوه‌های آلویی می‌باشد، گیاهی خوراکی که قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در بر گرفته است. انواع زیتون‌، خرما و نارگیل از اعضای همین خانواده محسوب می‌شوند.

انبه‌ها به نسبت رنگ‌، شکل، طعم و سایز دانه‌هایشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگرچه در رنگ پوست انبه‌ها از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی تنوعاتی به چشم می‌خورد اما گوشت داخلی آن غالبا زرد طلایی است. انبه‌ها طعمی شیرین و خامه‌ای مانند دارند و بالغ بر ۲۰ نوعویتامین و مواد معدنی در آنها یافت می‌شود.

اینگونه از شر مگس ها خلاص شویم

این مشکل برای همه پیش آمده است که در یک روز تعطیل همراه با دوستان یا خانواده به پیک نیک رفته و می خواهید از هوای آزاد طبیعت لذت ببرید اما توسط مگس های مزاحم بمباران می شوید. برای این که دیگر چنین مشکلی نداشته باشید و از شر مزاحمت مگس های سمج خلاص شوید از میخک استفاده کنید.

خواص زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه‌ای که معمولا در ادویه کاری یافته می‌شود، یک ادویه خیلی معروف است که نه تنها لذیذ بوده بلکه در حفظ سلامتی و وزن مناسب هم موثر است. بهتر از همه این‌که رشد و پرورشش آسان بوده و باعث می‌شود بهتر از مواد دارویی دردسترس باشد. دراینجا ۱۰ شیوه‌ای را که بدن از نصف قاشق چایخوری زردچوبه در غذای روزانه بهره می‌برد برای‌تان می‌گوییم.

ده روش برای افزایش قد

افزایش قد

افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند معمولا آرزو می‌کنند که کاش کمی بلندتر بودند. بلند قد بودن می‌تواند بر روی احساسی که فرد از خودش دارد تاثیر بگذارد. افرادی که قد نسبتا کوتاهی دارد ممکن است اعتماد به نفس کافی نداشته باشند. قد یک فرد توسط ژنتیک مشخص می‌شود اما نمی‌توان گفت که این تنها عامل برای کوتاهی یا بلندی قد است. هورمونی در بدن به نام هورمون رشد انسانی(HGH)وجود دارد که رشد قد انسان را تنظیم می‌کند. این هورمون توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود و برای رشد استخوان‌ها و غضروف بسیار ضروری است.فاکتورهای مختلف و متعددی نقش کلیدی در تعیین قد بازی می‌کنند. مواردی همچون سیگار کشیدن در طول دوره بارداری، مراقبت‌های پس از زایمان ضعیف، وزن کم در هنگام تولد و شرایط سلامتی ضعیف در طول دوران کودکی می‌تواند بر روی بلندی یا کوتاهی فرد تاثیر داشته باشد. اغلب مردم فکر می‌کنند که بعد از ورود به دوره بزرگسالی رشدشان متوقف می‌شود اما یک فرد می‌تواند حتی بعد از سن رشد نیز چند اینچ بلندتر شود. اینکار از طریق داشتن یک سبک زندگی سالم حاصل می‌شود.

در ادامه ۱۰ مورد از روش‌های افزایش قد را با هم مرور می‌کنیم.

۱۰ عادت روزانه که شما را پیر می‌کند

پیری زودرس

آیا احساس می‌کنید به سرعت پیر می‌شوید؟ با ما همراه باشید تا نکات و ترفندهای متخصصان را در مورد اشتباهات رایج بدانید و سپس یاد بگیرید که چگونه این فرآیند را معکوس نمایید.

مزایای بالقوه روزه داری

فواید روزه داری

میلیون ها مسلمان در سراسر دنیا در ماه مبارک رمضان از صبح تا غروب آفتاب از خوردن غذا و آب خود داری می کنند. درست است که روزه گرفتن بر اساس اعتقادات مذهبی می باشد ولی خیلی از ما روزه می گیریم چون اعتقاد داریم که برای سلامتی بسیار مفید است. اما آیا واقعا مفید است؟

در سال های اخیر چندین تحقیق در رابطه با روزه گرفتن، روزه متناوب را پیشنهاد کرده اند. کاهش غذا و آب به صورت دوره ای برای سلامت مفید است و یکی از معروف ترین برنامه های رژیم به صورت جهانی شده است.

غذاهایی که باید هنگام سحر و افطار بخوریم

سحر و افطار

غذاهایی که باید هنگام سحر و افطار بخوریم چه غذاهایی هستند؟

سحر

  • میوه و سبزیجات

خوردن میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر در هنگام سحر ضروری است زیرا احساس سیری را افزایش می دهند و از یبوست جلوگیری می کنند. همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال ها هستند که در سلامتی نقش بسیار مهمی دارند.

  • برنج و جایگزین های برنج

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan