توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

آموزش های مالی

۱. درآمد خالص

اگر به مدت کافی در دنیای کار بوده‌باشید، احتمالا با این مفهوم آشنا شده‌اید که جمع حقوق و مزایای شما یقینا با میزانی که با هر چک حقوق به خانه می‌آورید یکسان نیست.

برای این‌که مشخص کنید هر ماه چه‌قدر پول برای تامین مخارج زندگی، پس‌انداز، و تفریح دارید، باید رقم درآمد خالص‌تان را، یا میزان پولی را که بعد از کسوراتی مانند مالیات، بیمه ، هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی، و غیره، به خانه می‌برید مشخص کنید.

این درآمد خالص، اساسا، چیزی است که برای مشخص کردن رقم دوم نیز از آن استفاده خواهید کرد.

۲. درآمد ماهانه‌ی قابل خرج کردن

بودجه‌ی ماهانه‌ی شما چیزی است که کمک‌تان می‌کند بفهمید چگونه پول‌تان را برای مدت طولانی‌تری داشته‌باشید. این شامل چیزهایی مثل اجاره یا وام مسکن، خدمات رفاهی، قبض تلفن، پس‌انداز، و میزان پولی می‌شود که برای تفریح برای‌تان باقی مانده‌است، یا همان درآمد ماهانه‌ی قابل خرج کردن.

به یاد داشتن آخرین بخش بودجه‌تان، یا درآمد ماهانه‌ی قابل خرج کردن‌تان، مهم است، چون کمک‌تان می‌کند همیشه امور مالی‌تان را پیگری کنید و زیر بار بدهی نروید.

اگر بیش از مقداری که درآمد ماهانه‌ی قابل خرج کردن‌تان اجازه می‌دهد خرج کنید، این احتمال وجود دارد که برای آن ماه از پس‌اندازتان بردارید، یا در غیر این‌صورت مطمئنا کم‌کم مخارج فرعی را در کارت اعتباری‌تان انباشته می‌کنید.

۳. نرخ سود

کارت‌های اعتباری مسلما یکی از محصولات مالی است که بیش‌تر ما در زندگی‌مان از آن استفاده می‌کنیم. اگر شما مسئول کارت اعتباری‌تان باشید، هر ماه استفاده از آن برای خرید، کمک‌تان می‌کند اعتبارتان را بسازید، پاداش‌های ارزشمند بگیرید و شرایط دریافت پیشنهادهای بهتر را در آینده احراز کنید.

از طرف دیگر، اگر هر ماه نتوانید پرداخت‌های‌تان را کامل و به‌موقع انجام دهید، احتمالا ایده‌ی خوبی است که مکررا از آن استفاده نکنید، چون در پایان دوره‌ی اعتبارتان باید برای پول باقی‌مانده سود بپردازید.

نرخ سود کارت اعتباری‌تان را بدانید تا بتوانید درک کنید ممکن است چه آسان زیر بار بدهی بروید، و با توجه به این رقم، هنگام خرید قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید و مطمئن شوید گزینه‌های بهتری برای‌تان وجود دارد یا نه.

۴. نسبت بدهی به درآمد

نسبت بدهی به درآمد رقم مهمی است که باید بدانید، چون به خوبی مشخص می‌کند در کل امور مالی‌تان را چگونه اداره می‌کنید، و هم‌چنین وام‌دهندگان قابل اطمینان بودن شما را از لحاظ بازپرداخت پولی که می‌خواهید وام بگیرید، با این روش می‌سنجند.

برای این‌که این رقم را برای خودتان مشخص کنید، پرداخت‌های ماهانه‌ی بدهی‌تان را(کارت‌های اعتباری، وام‌های دانشجویی، پرداخت‌های وام مسکن، وام ماشین، . غیره) جمع کنید و این رقم را بر درآمد ماهانه‌ی ناخالص(خالص نه! ) تقسیم کنید.

این یک قاعده‌ی کلی در میان وام‌دهندگان است که بر اساس آن ممکن است وام‌گیرندگانی که نسبت بدهی به درآمدشان بیش‌تر است، مشتریان پرریسک‌تری باشند، چون برای پرداخت صورت‌حساب‌های‌شان دردسر بیش‌تری دارند. هرچه این رقم را پایین‌تر نگه‌دارید، بیش‌تر احتمال دارد بهترین پیشنهادها را برای محصولات مالی دریافت کنید.

۵. رتبه‌ی اعتبار

آخرین رقم که یقینا اهمیت آن در فهرست ارقام مالی مهم کم‌تر از ارقام قبلی نیست، رتیه‌ی اعتبارتان است.

این رقم، مشخص می‌کند برای وام‌ها و کارت‌های اعتباری چه‌قدر سود می‌پردازید(و حتی در درجه‌ی اول آیا برای این محصولات واجد شرایط هستید یا نه)، و رتبه‌ی اعتبار بالا کمک‌تان می‌کند برای بهترین محصولات مالی موجود دعوت‌نامه دریافت کنید.

به علاوه، پیگیری رتبه‌ی اعتبار و گزارش اعتبارتان کمک می‌کند از هرگونه مسائل احتمالی سرقت هویت آگاه شوید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan