توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

چگونه ساده تر سفر کنیم ؟

پول نقد را از قبل تبدیل کنید

یکی از اشتباهات رایج مسافران خارج از کشور آن است که هیچ پول نقدی را قبل از خروج از کشور تبدیل نمی کنند. این کار ریسک آن را دارد که در کشور مقصد پول شما با نرخ پایین تری تبدیل شود و یا با افراد نادرست معامله کنید.

یک پیشنهاد بهتر نیز تهیه یک کارت اعتباری پیش پرداخت شده است. با این کارت دیگری نیازی به نگرانی درباره نوسانات نرخ ارز نیز ندارید. همچنین کارت های اعتباری پیش پرداخت شده قابلیت مقداردهی نیز دارند به این معنی که بیش از سقف تعیین شده نمی توانید هزینه کنید.

مراقب و هوشیار باشید

بسیار ضروریست تا هرجای دنیا که باشید هوشیاری خود را حفظ کنید چرا که متاسفانه پتانسیل خشنوت و جرم و جنایت در تمام نقاط جهان وجود دارد مخصوصا اگر شما نیز آسیب پذیر باشید. پس حواستان را کاملا جمع کرده و توجه داشته باشید اموال ارزشمند خود را در اماکن عمومی در معرض نمایش نگذارید. حتی در سفرهای داخی نیز به علت آنکه سارقان از این موضوع آگاهی کامل دارند که مسافران دارایی های زیادی را با خود همراه می کنند، سعی کنید حتی الامکان از همراه بردن پول نقد و طلا و جواهر خودداری کرده و یا مثلا اگر قصد سفر به شهرهای توریستی پر جمعیت همچون مشهد را داشته و  می دانید در مناطق شلوغ بسیاری قرار میگیرید، در هنگام رزرو هتل در مشهد، از داشتن صندوق امانات در اتاق هتل خود اطمینان حاصل نمایید.

بودجه روزانه در نظر بگیرید

برای جلوگیری از هرگونه هزینه اضافی و خارج از برنامه سعی کنید تا بودجه مشخصی در روز در نظر بگیرید و بیش از آن را با خود همراه نکنید. برای اینکار به هر شهری که سفر می کنید شما یک سری هزینه های ثابت دارید که باید از قبل در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر شهر مقصد شما یزد باشد برخی از هزینه های سفر همچون پول بلیط هواپیما یا هزینه رزرو هتل در یزد که غالبا شامل وعده صبحانه نیز می شود از پیش پرداخت شده پس در بودجه روزانه شما محاسبه نمی گردد. اما پیش از خارج شدن از هتل و گشت و گذار در یزد باید هزینه های حمل و نقل درون شهری، وعده ناهار یا شام، بودجه مورد نظر برای خرید و هزینه ورودی اماکن تاریخی یا تفریحی را محاسبه و تنها به همان مقدار با خود پول به همراه بیاورید.

بسته بندی استراتژیک

زمانی که در حال بستن چمدان سفر خود هستید بیش از اندازه وسیله با خود حمل نکنید. مخصوصا اگر سفر شما به گونه ایست که یک جا مستقر نشده و دائما در حال حرکت از سوی مکان A به B و از آنجا به C هستید بهتر است وسایل زیادی را بردوش نکشید و تنها ملزومات سفر را با خود بردارید. اگر در فصل پاییز قصد سفر به مناطق جنوبی ایران را دارید و برنامه سفرتان به گونه ایست که مثلا برای ۲ روز اقدام به رزرو هتل در کیش نموده، پس از آن به شهر قشم سفر کرده و از آنجا برای گشت و گذار راهی بندرعباس می شوید و سفرتان را از مسیر شیراز به پایان می رسانید زیرکانه است تا حداقل وسایل را در کوله پشتی خود جای دهید. مثلا چند دست لباس مطمئن برای آب و هواهای مختلف و غافلگیر کننده، یک کتاب برای مسیرهای طولانی، تلفن همراه و دوربین عکاسی برای داشتن یک سفر هیجان انگیز چند مقصدی کفایت می کند.

هوشمندانه سفر کنید…

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan