توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

8راه برای اینکه قهوه سالم تری درست کنیم

قهوه بعد از ساعت 2 ممنوع!

کافئین یک محرک خوب است که باعث می‌شود ما بیشتر بیدار بمانیم و با انرژی‌تر و سرحال‌تر باشیم اما ممکن است نوشیدن آن بعد از ساعت دوی بعدازظهر در خواب شبانه ما اختلال ایجاد کند. برای همین بهتر است برای ساعات بعدازظهر خود به جای قهوه پر کافئین از یک قهوه دیکه و یا یک فنجان چای سبز استفاده کنیم.

 

قهوه را بدون ذره‌ای شکر بنوشید.

بهترین کار برای تبدیل کردن قهوه به یک عنصر بسیار مضر و بی‌فایده اضافه کردن شکر به آن است که مسلما بدترین ماده غذایی مدرن به حساب می‌آید. شکر به خاطر فراکتوز موجود در آن می‌تواند تبدیل به محرک بیماری‌هایی مانند چاقی یا دیابت شود. البته که به راحتی می‌توانید به خوردن قهوه بدون شکر عادت کنید و از آن لذت ببرید اما اگر حقیقتا نمی‌توانید قهوه بدون شکر را تصور کنید می‌توانید از "استیویا" استفاده کنید.
 
 
قهوه‌تان را از یک برند با کیفیت و معتبر و ارگانیک انتخاب کنید.
 
 
 

درست مانند همه مواد غذایی دیگر بهتر است قهوه‌تان را از نوعی انتخاب کنید که در فرآیند تولیدش تا جای ممکن از آفت‌کش‌ها و سموم مختلف استفاده نشده و کاملا ارگانیک باشد.

از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده نکنید.

 درست است که شیرین کننده‎‌های مصنوعی به خاطر عدم حضور کالری گزینه خیلی خوبی به نظر می‌آیند اما واقعیت این است که استفاده طولانی مدت از آنها به خاطر احتمال سرطان‌زا بودن ابدا توصیه نمی‌شود و اینجا باز هم استفاده از استیویا به خاطر ترکیبات گیاهی‌اش پیشنهاد می‌شود!

 

به قهوه‌تان دارچین اضافه کنید.

دارچین یک ادویه خوش‌طعم است که ترکیب جذابی با عطر و طعم قهوه ایجاد می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که دارچین علاوه بر طعم عالی و خاصیت انرژی زایی‌اش به راحتی می‌تواند قند خون، کلسترول و تری‌گلیسیرید در بیماران دیابتی را کاهش دهد.

 

از کافی مِیت استفاده نکنید.

کافی مِیت‌ها به خاطر پردازش بالا و شیوه تولیدشان ابدا گزینه خوبی برای دوستی با قهوه شما به حساب نمی‌آیند. سیروپ‌ها و طعم‌دهنده‌هایی مثل فندق و کارامل هم در همین رده قرار می‌گیرند و خیلی خوب است که تا به آنها عادت نکرده‌اید، همه‌شان را از فنجان قهوه‌تان دور کنید و به جای همه آنها از کمی شیر پر چرب ارگانیک استفاده کنید که در کاهش خطر ابتلا به چاقی هم مفید به نظر می‌رسد.

 

کمی کاکائو به قهوه‌تان استفاده کنید.

کاکائو البته از نوع غیر شیرین و بدون مواد اضافه‌اش یکی از اتفاقات خوبی است که می‌توانید به قهوه‌تان اضافه کنید و از حضور آنتی‌اکسیدان و یک عالم فایده دیگر آن لذت ببرید.


قهوه‌تان را در فیلتر کاغذی دم کنید.

قهوه‌های دمی ممکن است دارای موادی باشند که می‌توانند سطح گلسترول خون را بالا ببرند. اما برای خلاص شدن از آنها یک راه ساده وجود دارد که نامش فیلتر کاغذی است. حتی اگر دستگاه قهوه‌سازتان به فیلتر کاغذی نیاز ندارد بد نیست از آن استفاده کنید تا هم از شر این مواد مضر خلاص شوید و هم آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین‌ها را به راحتی راهی فنجان قهوه خود کنید!

 

 

نوشته شده توسط صبا صفری در تاریخ 25 مهر 1394 
تهیه شده در گروه فیدیلیو. استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع مجاز است.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan