توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

موفق‌ترین شهرهای جهان در صنعت گردشگری

لندن

۶. نیویورک، آمریکا

• تعداد گرشگران: ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۳/۵ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

۷. سنگاپور

• تعداد گردشگران: ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۳ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار

۸. کوالالامپور‌، مالزی

• تعداد گردشگر: ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۵/۶ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران : ۱۲ میلیارد دلار

۹. سئول، کره‌جنوبی

• تعداد گردشگران: ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۵/۲ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار

۱۰. هنگ‌کنگ

• تعداد گردشگران ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال ۲۰۱۴: ۳/۵ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

۱. لندن‌، انگلستان

• تعداد گردشگران: ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۶ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار

۲. بانکوک، تایلند

• تعداد گردشگران: ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۸ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

۳. پاریس‌، فرانسه

• تعداد گردشگران: ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۳/۲ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

۴. دوبی، امارات

• تعداد گردشگران: ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۸ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار

۵. استانبول،‌ ترکیه

• تعداد گردشگران: ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
• درصد افزایش گردشگران به نسبت سال ۲۰۱۴: ۱۱/۴ درصد
• پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

نمای کلی صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۵

آمار گردشگری

طبق گزارش مذکور، تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۵، ۴/۶ درصد افزایش یافته است؛ یعنی نسبت به سال گذشته افزایشی ۵۲ میلیون نفری در شمار گردشگران بین‌المللی را شاهد بوده‌ایم. این ششمین سال متوالی پس از بحران اقتصاد جهانی سال ۲۰۰۹ است که رشد گردشگری بین‌المللی بالاتر از متوسط (بلندمدت) آن بوده است. عواید حاصل از گردشگران بین‌المللی نیز بر اساس مقادیر واقعی (با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز و تورم و خارج کردن این اثرات از مقدار اسمی) ۴/۴ درصد رشد کرده و کل درآمد مقاصد حدود ۱۲۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ (معادل ۱۱۳۶ میلیارد یورو) برآورد می‌شود. فرانسه، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و چین در صدر رده‌بندی تعداد گردشگران بین‌المللی ورودی و دریافت عواید حاصل از این صنعت قرار داشته‌اند. از نظر میزان عواید حاصل شده از ورود گردشگران، تایلند با ارتقای ۳ پله‌ای نسبت به سال گذشته در جایگاه ششم قرار گرفته و هنگ‌کنگ (که متعلق به چین است) یک پله بالاتر رفته و به جایگاه نهم رسیده است. مکزیک نیز با صعود یک پله‌ای به رتبه نهم جذب گردشگران رسیده است. چین، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بیشترین میزان خروج گردشگران (گردشگران برون‌مرزی) را داشته‌اند و این امر با واحد پولی و اقتصاد قدرتمند آنها تقویت شد. تحلیلگران سازمان جهانی گردشگری در گزارش ماه ژانویه خود پیش‌بینی می‌کردند که ورود گردشگران بین‌المللی ۳/۵ تا ۴/۵ درصد در سال ۲۰۱۶ رشد خواهد کرد که این نرخ بیش از پیش‌بینی برنامه بلندمدت گردشگری تا سال ۲۰۳۰ با رشد سالانه ۳/۳ درصد بوده است.

 

دورنمای بلندمدت صنعت گردشگری دنیا

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در مورد پیش‌بینی روند گردشگری تا سال ۲۰۳۰، انتظار می‌رود تعداد ورود گردشگران بین‌المللی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ با نرخ سالانه حدود ۳/۳ درصد رشد کند و در سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران به ۱/۸ میلیارد نفر برسد. همچنین انتظار می‌رود تعداد ورود گردشگران به مقاصد نوظهور، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ با نرخ دو برابر اقتصادهای پیشرفته رشد کند. از سوی دیگر، سهم بازار اقتصادهای نوظهور از ۳۰ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت و انتظار می‌رود که این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۵۷درصد نیز صعود کند؛ یعنی معادل ورود بیش از یک میلیارد گردشگر بین‌المللی. برخی از آمارهایی که در این گزارش آمده گویای این است که ۱۰درصد از تولید ناخالص داخلی جهان به‌طور مستقیم، غیرمستقیم یا القایی از سوی بخش گردشگری تامین شده است. شمار گردشگران داخلی نیز چیزی حدود ۵ تا ۶ میلیارد سفر برآورد می‌شود. در سال ۲۰۱۵ اندکی بیش از نیمی از گردشگران از طریق هوایی مسافرت کرده‌اند، در حالی که ۳۹۹درصد مسیرهای جاده‌ای را برای سفر انتخاب کرده، ۲درصد از طریق ریلی و راه‌آهن و ۵درصد نیز از طریق دریایی به مقاصد گردشگری رفته‌اند. این آمار نیز نشان‌دهنده این است که رشد گردشگری از طریق هوایی به تدریج در حال افزایش است و سریع‌تر از سایر طرق حمل و نقل رشد کرده است. از نظر اهداف گردشگری نیز طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، اندکی بیش از نیمی از گردشگران یعنی ۵۳درصد از آنها به دلایل تفریحی، سرگرمی و تعطیلات به سفر رفته‌اند؛ در حالی که ۲۷درصد به دلایل سلامتی، مذهبی و زیارتی یا برخی موارد دیگر از این دست سفر کرده‌اند. همچنین ۱۴درصد به دلایل تجاری و کاری و ۶درصد نیز به دلایل نامشخص از کشورهای دیگر بازدید داشته‌اند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan