توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بررسی راه اندازی شبکه گردشگری در صدا و سیما

او افزود:

هدف اصلی از تشکیل این جلسه، ایجاد یک شبکه مستقل به‌نام «شبکه گردشگری» نیست. بلکه هدف مهم استفاده از ظرفیت‌های صدا‌ و‌ سیما در معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی است.

او تصریح کرد:

در ماده هفت قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی آمده است که صدا‌ و‌ سیما در معرفی میراث‌فرهنگی فعالیت داشته باشد. ضمن این که ماده ۲ آئین‌نامه حفاظت از میراث‌فرهنگی نیز بر همکاری صدا‌ و‌ سیما در معرفی آثار تاریخی تأکید دارد.

نقی‌زاده ادامه داد:

این درحالی است که قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی نیز در مجلس تصویب شده است که بر اساس این قانون نیز صدا‌و‌سیما موظف به معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران است.

او با بیان این که علاقه‌مند به همکاری با صدا و‌ سیما برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار فرهنگی‌تاریخی و هنرهای سنتی و صنایع‌دستی هستیم، افزود:

در این خصوص برای همکاری با صدا‌ و‌ سیما کاملا آمادگی داریم.

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد:

صدا‌ و سیما می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در کشور وجود دارد، در تولیدفیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های مختلف خود از این ظرفیت‌ها در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کند.

«محمدرضا شریفی» مدیرکل طرح و هماهنگی تولید سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا‌ و‌ سیما نیز در این نشست اعلام کرد:

ما آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی هستیم و سازمان صدا‌و‌سیما خود علاقه‌مند به همکاری با این سازمان است.

او افزود:

البته موضوع «معرفی جاذبه‌های گردشگری» از دولت سازندگی در سازمان صدا‌ و‌ سیما به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و اکنون در دولت تدبیر و امید این توجه چند برابر شده و حجم برنامه‌های تولیدی در این حوزه بسیار بالا است.

شریفی تصریح کرد:

در حال حاضر برخی از نمایندگی‌های صدا‌ و‌ سیما در شهرها و استان‌های بخش عمده فعالیت‌شان تهیه برنامه در حوزه گردشگری است که به‌عنوان مثال می‌توان به صدا و سیمای کیش اشاره کرد.

مدیرکل طرح و هماهنگی تولید سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا‌ و‌ سیما خاطرنشان کرد:

صدا‌ و سیما در حال حاضر با حوزه‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همکاری بسیار خوبی دارد و در تولید برنامه‌های خود با کارشناسان این سه حوزه همکاری می‌کند.

منبع: گجارو و تلگرام بریم سفر berimsafarr@

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan