توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

اسکراب بدن چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکراب بدن از موادی زبر مانند نمک، شکر، تفاله قهوه، سبوس برنج، حتی پوست گردو تهیه می‌شود و معمولا با روغن‌های مخصوص ماساژ و اسانس‌هایی مانند روغن‌های ضروری، ترکیب می‌شود. اگر در ترکیب یک اسکراب از نمک استفاده شود، آن را اسکراب نمکی می‌نامند، از جمله نمک‌هایی که در لایه‌برداری از آن می‌توان بهره برد: نمک شفاف یا نمک دریاست. فرایند لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست با دوش گرفتن و مالیدن لوسیون به بدن تکمیل می‌گردد. البته این ماساژ درمانی نیست.

روش صحیحِ استفاده از اسکراب‌های بدن

با یک اسکراب خوب می‌توان تمامی پوست‌های مرده را از سطح پوست زدود تا جایی که تصور می‌کنید یک لایه از پوستتان که زبر بوده برداشته شده و پوستی لطیف جای آن را گرفته است. برای داشتن پوستی لطیف در حمام خانه خود، نکات زیر را دنبال کنید:

کلید اصلی پوست لطیف، داشتن اسکراب مناسب است

من اسکراب‌های شکر را به اسکراب خشکِ نمک ترجیح می‌دهم. درباره نوع اسکرابی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید زیرا انواع ارزان‌قیمت آن منافذ پوست را بیش از حد باز کرده و موجب کشیدگی پوست می‌گردد.

می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید و یا اسکراب خودتان را بسازید.

از لیف حمام استفاده کنید

استفاده از لیف واقعا عالی است، حتی می‌توانید در ماشین لباسشویی آن را بشویید و در صورت لزوم در هوای آزاد خشک کنید.

از پایین تا بالا به سمت قلب خود همه بدن را لیف بکشید.

این راز زیبایی در حمام برای من بسیار ارزشمند است. از پاهای خود شروع کنید و لیف را با حرکت دایره‌‌وار به ساق‌ها و تمام بدن کشیده و همه بدن خود را تا سرانگشتان و بازوها ماساژ دهید.

هر روز از اسکراب استفاده نکنید

از پاک‌سازی افراطی سلول‌های مرده پوست با اسکراب‌ها جدا خودداری کنید، دوبار در هفته کافیست. اگر پوستی حساس دارید، مراحل را با ملایمت بیشتری انجام دهید.

بعد از زدودن موهای بدن، از اسکراب کردن خودداری کنید.

بعد از تمیز کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس شده و در خطر سوزش قرار می‌گیرد. به هر حال من یک اسکراب خوب را قبل از تمیز کردن موهای بدن پیشنهاد می‌کنم که هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم مانع از تراشیدن موها نمی‌شود.

بعد از حمام بدن را چرب کنید.

بعد از یک اسکراب لذت‌بخش در حمام، من عاشق چرب کردن بدنم با روغن نارگیل مرغوب و تازه هستم. یک لایه خیلی ضخیم از مرطوب کننده یا روغن، حسی فوق‌العاده به شما می‌دهد، اما نکته مهم این است که از مرطوب‌کننده بعد از یک اسکراب درست و کامل استفاده کنید.

منبع مجله سلامت healthmag

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan