توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

آشنایی با شهر های ایتالیا قسمت اول

شهر میلان

میلان، شهری تاریخی در ایتالیا و دومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر، پنجمین شهر بزرگ اتحادیه‌ اروپا است و در سراسر دنیا به عنوان پایتخت طراحی و مد شناخته می‌شود. از مهم‌ترین شاخصه‌های میلان غیر از فوتبال، اپرا و مد می‌توان به آثار بی‌نظیر معماری اشاره کرد. میلان شهر فرهنگ و هنر است و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی و طبیعی زیادی برای گردشگران دارد. مجموعه‌هایی از آثار مدرن و قدیمی هنری و فرهنگی در گالری‌ها و موزه‌های این شهر نگهداری می‌شود. در کنار جاذبه‌های تاریخی و بناهای قدیمی، میلان شهری مدرن است که جاذبه‌های شهری امروز را نیز در خود جای داده است.

رژیم غذایی مردم میلان

آشپزی سنتی میلان به اندازه‌ آشپزی رومی مشهور نیست ولی قطعا ارزش امتحان کردن دارد. میلان رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد که تعدادی از بهترین و لذیذترین غذاهای ایتالیایی، متعلق به آنها است. آشپزی در این شهر از مناطق و قومیت‌های مختلف الهام گرفته است. ادویه‌ها، سبزیجات و میوه‌های مدیترانه‌ای و تاثیراتی از آشپزی فرانسوی در غذاهای این شهر قابل مشاهده است. برخی از غذاهای متفاوت در این شهر عبارتند از:

کتلت میلان، ریزوتوی میلان، خوراک Ossobuco، کاسولا، پانه‌تون

وضعیت آب و هوا

میلان آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل دارد. آب و هوای این شهر مشابه آب و هوای بیشتر مناطق شمالی ایتالیا است. از ویژگی‌های آب و هوای این شهر می‌توان به تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مه‌آلود اشاره کرد. البته تعداد روزهای بارانی این شهر در اروپا از همه شهرها کمتر است.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به میلان از آوریل تا می و از سپتامبر تا اکتبر است. این ماه‌های بهاری و پاییزی، قبل و بعد از فصل گردشگری میلان یعنی تابستان قرار دارند. مزیت سفر در این ماه ها پایین بودن قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان است و همچنین آب و هوای مطبوع و ملایمی برای تفریح دارد. ماه‌های بین نوامبر و مارس، فصل خلوت گردشگری میلان را تشکیل می‌دهند. در این فصل هوا سرد و مه‌آلود است و بارندگی وجود دارد و تقریبا شهر خالی از گردشگر است.

جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری میلان عبارتند از:

کلیسای جامع میلان

شام آخر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا دل گرازی

گالری ویتوریو امانوئل دوم

قلعه‌ اسفورزا

کلیسای سن موریزیو و موزه‌ی باستان‌شناسی

گالری هنری پیناکوتکا دی بررا

تئاتر لا اسکالا

کلیسای سنت آمبروجو

گورستان مونومنتال

موزه‌ی پولدی پزولی

 

شهر ونیز

شهر ونیز در سواحل شمال شرقی ایتالیا و در نزدیکی دریای آدریاتیک واقع شده و مرکز منطقه‌ ونتو (Veneto) است. ونیز که به شهر شناور روی آب شهرت دارد، از مجموع ۱۱۵ تا ۱۱۸ جزیره‌ کوچک تشکیل شده است که به وسیله‌ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند. این شهر بی‌ نظیر در اروپا بزرگترین منطقه بدون ماشین را در قسمت قدیمی شهر با وجود ۱۵۰ کانال به جای خیابان به خود اختصاص داده است. در این منطقه مردم برای جابجایی‌ یا از وسایل آبی مانند قایق استفاده کرده و یا پیاده روی می کنند. ونیز که در ایتالیایی به آن «ونتزیا» می‌گویند جمعیتی معادل ۲۷۰،۹۷۵ نفر دارد. بخش اعظمی از مردم آن کاتولیک هستند، هر چند در این منطقه آزادی مذاهب حکمفرما است.

قسمت تاریخی شهر که در مرکز شهر ونیز قرار دارد به طور سنتی و از قدیم به شش قسمت تقسیم شده است و این مناطق شش‌گانه عبارتند از: درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو.

از سوغاتی های مهم ونیز می‌توان به ماسک‌های سنتی ونیزی،کریستال‌های ونیزی، پارچه‌های توری بورانو، انواع لوازم پارچه‌ای آماده مثل روبالشی، کوسن، پرده، پازل‌ های چوبی دست‌ ساز و انواع محصولات چوبی و کفش های دست‌ دوز بسیار شیک اشاره کرد.

رژیم غذایی مردم ونیز

ونیز، مانند هر منطقه‌ای از ایتالیا، با غذاهای سنتی خود شناخته می‌شود. بدیهی است که با توجه به موقعیت مکانی ونیز که در دریا واقع شده است، ماهی، روغن زیتون، سرکه، سیر، جعفری و گیاهان غذاهای غالب شهر را تشکیل دهند. اگر چه کیفیت و تنوع ماهی‌های تالاب مشهور است، اما ماهی‌های تازه رودخانه‌های داخلی نیز با قیمت‌های گران سرو می‌شوند. برخی از مشهورترین غذاهای محلی ونیز عبارتند از:

باکالا مانتکاتا، ساردین چاشنی زده شده،  پولتنا، برنج و نخود فرنگی،  ریزوتو، بیوجولی، گونوچی، تیرامیسو، کارپاچیو

وضعیت آب و هوا

ونیز بر روی تالاب ونیز و از قسمت شمال شرقی‌ در مجاورت دریای آدریاتیک قرار دارد. مهمترین دلیل برای معروف بودن ونیز وجود کانال‌های آب در میان آن است. بخاطر شناور بودن ونیز بر روی کانال‌ها (همانند آمستردام) میزان رطوبت هوا بالا می باشد، و این موضوع در تابستان‌ که گرمای هوا زیاد می شود شرایطی آزار دهنده‌ ایجاد می‌کند. علی رغم این موضوع، شهر ونیز در ماه‌های جولای و آگوست بیشترین تعداد گردشگر را به خود می‌بیند.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به ونیز، از ماه سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است، یعنی زمانی که گردشگران شهر را ترک می‌کنند. اگرچه، دما در این زمان از سال در محدوده منفی 1 تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد متغیر است، اما با توجه به خلوت بودن شهر، امکان استفاده از قیمت پایین‌تر و خدمات بهتر هتل‌ها وجود دارد.

ونیز با داشتن دمای منفی 1 تا 5 درجه سانتیگراد زمستانهای سردی دارد و احتمال رخ دادن سیلاب‌ها در ماه‌های سرد سال بیشتر است. در حالی که فصل بهار، بهترین و زیباترین آب و هوا را برای شهر به ارمغان می آورد.

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری شهر ونیز است که آب و هوای گرمی داشته و به دلیل وجود خیل عظیم گردشگران، با قیمت های بالای هتل‌ها روبرو خواهید شد.

جاذبه های گردشگری

ونیز از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای روی آب جهان و کشور ایتالیا است. سالانه میلیون‌ها توریست برای بازدید از بازارها، پل‌ها، میدان‌ها، کانال‌های آب، کلیساها و موزه‌های تاریخی این شهر روانه ایتالیا می‌شوند. برخی از معروف ترین جاذبه های ونیز عبارتند از:

میدان و کلیسای سن مارکو

پل افسوس ها

گراند کانال

رودخانه ریو دی پالاتزو

پل ریالتو

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت

کارخانه کشتی‌سازی آرسنال

کاخ سانتا سوفیا

کانال مورانو

جزیره و کلیسای سن جورجو ماجوره

مجموعه پگی گوگنهایم

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan