توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

آشنایی با شهر روم و فلورانس ایتالیا

شهر رم

شهر رم به عنوان پایتخت کشور ایتالیا، از قدیمی‌ترین شهرها در طول زندگی بشر محسوب می‌شود. رم در مرکز ایتالیا، ناحیه‌ «لاتزیو» (Lazio) و در ارتفاع ۴ کیلومتری از سطح دریا واقع شده است. قدمت پیدایش این شهر بر اساس مستندات به قرن هفتم پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در سال ۱۸۷۰ شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیای امروزی نام گرفت و تا پیش از آن، فلورانس پایتخت این کشور به شمار می‌رفته است. این شهر با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و البته با در نظر گرفتن جاذبه‌های طبیعی، به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری هم در اروپا و هم در جهان تبدیل شده است.

رژیم غذایی مردم رم

غذاهای ایتالیایی برای همه شناخته شده است و رستوران‌های ایتالیایی بسیاری در سرتاسر دنیا با منوهای مختلف وجود دارد. پیتزا، پاستا و اسپاگتی از غذاهای اصلی ایتالیایی است که طرفداران بسیاری دارد. رم پایتخت این کشور زیبا نیز علاوه بر غذاهای مشهور، غذاهای اصیل و محلی بسیاری دارد که فراتر از پاستا و پیتزا است و شامل خوراک‌ها و خورش‌های خوش‌ رنگ و لعابی است که با طعم بی‌نظیرشان گردشگران را مجذوب خود می‌کند. برخی از غذاهای متفاوت در این شهر عبارتند از:

سالتیمبوکا، Suppli al Telefono، فتوچینی آلفردو، اسپاگتی Cacio e pepe، پیتزای al taglio، ساندویچ پانینی، ماریتوزی، پیتزا پاکتی، تارت ریکوتا

وضعیت آب و هوا

شهر رم آب و هوایی مدیترانه ای دارد. بهار و پاییز آب و هوا معتدل و دلچسب و در تابستان ( از خرداد تا اول شهریور) گرم و خشک است و معمولا دما به ۳۷ درجه سانتیگراد می رسد اما در ماه مرداد هوا نسبتا شرجی می شود. در گذشته مردم رم در ماه آگوست (مرداد) کسب و کار خود را رها می‌کردند و به سفر می‌رفتند؛ ولی در سال‌های اخیر به خاطر رونق گردشگری، تابستان‌ها هم شهر زنده است. این فصل برای برگزاری فستیوال ها و فعالیت های فرهنگی در فضای باز بسیار مناسب است .

زمستان ها میانگین دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن) حدود ١٣ درجه‌ سانتی‌گراد است و از دسامبر تا فوریه امکان بارش برف هست. این فصل هم زمان جالب توجهی برای بازدید محسوب می گردد.

بهترین زمان سفر

سردترین زمان سال در ماه‌های دسامبر تا پایان فوریه (۱۰ آذر تا ۱۲ اسفند) است، که با دمایی در محدوده منفی 1 تا منفی 10 درجه سانتی‌گراد روبه‌رو خواهید شد. با وجود این دما، اگر با سرما میانه خوبی داشته باشید می‌توان گفت بهترین زمان سفر به رم، همین فصل است زیرا شهر اصلا شلوغ نیست و قیمت مکان‌های اقامتی و هتل ها تا حدود نصف فصل اوج، پایین می‌آید.

در فصل بهار و در ماه های آوریل تا می (۱۰ فروردین تا ۱۰ خرداد)، با دمایی حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد، هوا بسیار بهتر از ماه‌های زمستانی است. همچنین جمعیت توریستی افزایش می‌یابد، بنابراین نباید انتظار بهترین قیمت های هتل‌ها را داشت.

رم در ماه‌های تابستانی ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور) بسیار گرم و مرطوب است. این ماه‌ها، فصل داغ گردشگری شهر هستند و دما حدودا بالای ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

در فصل پاییز جمعیت شهر کمتر می‌شود و دما نیز شروع به افت کردن می‌کند. آب و هوا در این فصل مانند بهار بسیار مناسب است. شما با صف‌های کمتری برای جاذبه‌های گردشگری و احتمالا کاهش قیمت هتل‌ها، روبه‌رو خواهید شد.

جاذبه های گردشگری

برخی از جاذبه های رم عبارتند از:

شهر واتیکان

سردابه کاپوچین

بنای یادبود ویکتور امانوئل

راه قدیمی آپیا

گالریا بورگزه

حمام های کاراکالا

کاخ Quirinal

موزه‌های واتیکان

طاق تیتوس

ستون ترایان

 

شهر فلورانس

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پرجمعیت‌ترین شهر منطقه توسکانی محسوب می‌شود که معماری‌ها، گالری‌ها و آثار هنری زیبایی در آن به چشم می‌خورد. فلورانس در واقع شهری است که روح رنسانس و هنر در آن موج می‌زند و شما را مجذوب خود می‌کند، به گونه‌ای که احساس خواهید کرد به زمان گذشته رفته‌اید.

به واسطه جذابیت های شهر، هرساله میلیون‌ها گردشگر از فلورانس بازدید می‌کنند. این شهر در سال ۱۹۸۲ به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید. خوشبختانه فلورانس به گرانی شهرهایی مانند رم یا ونیز نیست، اما با این وجود قیمت‌‌ها به منطقه‌ یا محله‌ای که در آن قرار دارید بستگی دارد.

رژیم غذایی مردم فلورانس

در فلورانس، روزها می توانید از جاذبه های دیدنی شهر بازدید کنید و در شب از طعم غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید. غذای معروف فلورانس، استیک بیستکا آلا فیورنتینا است که با وزن 1.2 کیلوگرم به عنوان سمبل شهر محسوب می‌شود. یکی از غذاهای خیابانی، ساندویچ لامپردوتو است که از یکی از قسمت‌های چهارگانه معده گاو تهیه می‌شود و غذایی ارزان اما بسیار خوشمزه است که با سس سالسای سبز سرو می‌شود. برخی از دیگر غذاها در رستوران های فلورانس عبارتند از:

انواع استیک با روغن زیتون محلی، پاپال پومِدورو، گوشت راسته کباب شده، پیتزا، پاستای راویولی، کراکت سبزیجات، تارت استیک، ماکارونی جینوچی

وضعیت آب و هوا

فلورانس هوای نسبتا معتدلی دارد. تابستان‌های این منطقه در روز گرم و مرطوب و در شب نیز تقریبا سرد است. در فصل زمستان‌ هوا سرد می‌شود اما به ندرت سرمای طولانی مدت را شاهد خواهیم بود. باران در سراسر سال (بجز تابستان) به صورت معتدلی می‌بارد. در هر حال از دیدگاه گردشگران فصل‌های بهار و پاییز ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به فلورانس است.

بهترین زمان سفر

تابستان فصل داغ سفر به فلورانس است و بیشتر گردشگران در این زمان به فلورانس می آیند. گرم‌ترین آب و هوا در ماه های جولای و آگوست با رسیدن دما به ۳۱ درجه سانتی‌گراد مشاهده می شود که به دلیل عبور رودخانه از شهر باعث ایجاد رطوبت می گردد.

می‌توان گفت بهترین آب و هوا برای قدم زدن و گردش در شهر ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر و اکتبر (۱۰ ادیبهشت تا ۹ تیر و ۸ شهریور تا ۱۰ آبان) است و بهترین زمان سفر به فلورانس در سال است زیرا آب و هوا بسیار خوب و جمعیت کم‌تر است. در طول این ماه‌ها بالاترین دما در محدوده ۲۳ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد نوسان می‌کند.

در ماه دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) پایین‌ترین دما حدودا 1 درجه سانتی‌گراد است و بالاترین دما به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جاذبه های گردشگری

برخی از معروف ترین جاذبه های فلورانس عبارتند از:

کلیسای جامع فلورانس

تعمیدگاه سان جیوانی

موزه آثار کلیسای جامع

گالری اوفیتزی

کلیسای سانتا ماریا نووِلا

پل قدیمی پونته وچیو

باغ‌های بابولی

آکادمیا گالری

بازار چرم سن لورنزو

باغ‌های باردینی

بازار مرکزی فلورانس

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan