توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

آشپزی اسکاتلندی

هگیس (Haggis)

هگیس یا جغور بغور غذایی است که با دل و جگر و قلوه‌ی گوسفند تهیه می‌شود. غذایی لذیذ که البته بسیاری از افراد آن را به هیچ وجه دوست ندارند. این غذا را در بیشتر کافه‌ها و رستوران‌های کوچک می‌توانید پیدا کنید که معمولا با پوره‌ی سیب زمینی سرو می‌شود. هگیس یکی از غذاهای ملی اسکاتلند هم به شمار می‌رود.

استاویز (Stovies)

این غذا را بیشتر در فصل زمستان می‌خورند و از موادی چون سیب زمینی، گوشت گوساله، پیاز و کره تهیه می‌شود. این غذا، غذایی است که معمولا آن را با باقی‌مانده‌ی مواد غذایی می‌پزند و با نام کماج و چغندر سرو می‌کنند. نان کماج یک نوع نان به شکل مسطح است. این نوع از نان‌ها معمولا با بلغور جو دوسر به عنوان ماده‌ی اولیه تهیه می‌شوند و گاهی اوقات آرد ساده و یا سبوس دار به آن اضافه می‌کنند. نان کماج را می‌توان در ماهی‌تابه یا فر پخت.

صبحانه‌ی کامل اسکاتلندی

این صبحانه‌ی کامل در روزهای تعطیل در خانه‌های اسکاتلندی‌ها و در سایر روزهای هفته در کافه‌ها پیدا می‌شود. آنچه که این صبحانه را تشکیل می‌دهد بسیار متنوع است اما معمولا شامل این مواد است: بیکن، تخم مرغ، سوسیس، اسکن سیب زمینی، خوراک لوبیا، گوجه و قارچ. همراه با این صبحانه‌ی کامل، چای، قهوه یا آب پرتقال می‌خورند.

سوپ Cullen Skink

برای تهیه‌ی این غذا از روغن‌ماهی دودی، سیب زمینی و پیاز استفاده می‌کنند. این سوپ بسیار لذیذ و البته سنگین است چون علاوه بر مواد ذکر شده در تهیه‌ی آن از کره، شیر و خامه هم استفاده می‌کنند. نان تازه هم در کنار این سوپ سرو می‌شود.

Cranachan، دسر اسکاتلندی

این دسر لذیذ را در منوی رستوران‌ها خواهید دید. دسری که با خامه، عسل، تمشک و جوی دوسر تهیه می‌شود. در کنار این دسر، یک فنجان قهوه می‌چسبد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan