توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

غذاهای قبرس



رستوران ها و غذاهای-قبرس
علاوه بر این‌ها، یکی از دل‌چسب‌ترین بخش‌های هر سفر، چشیدن طعم غذاهای سنتی آن کشور است. پس بهتر است زمانی که از گردش خسته شده‌اید، برای رفع گرسنگی و تجدیدقوا به یکی از رستوران‌های خوب قبرس بروید از خوراک‌های خوش‌طعم این کشور میل نمایید.

غذاهای قبرس

کشور قبرس دارای غذاهای بسیار خوش‌طعمی است که برگرفته از انواع خوراک‌های ترکی و یونانی هستند و به ذائقه ایرانی نیز خوشایند هستند.

کلفتیکو (Kleftiko):

این غذای بسیار خوش‌طعم متشکل از گوشت بره است که به شکل خاصی پخته می‌شود. برای تهیه کلفتیکو گوشت را با دارچین و آب‌لیمو مزه دار کرده و به مدت یک شبانه‌روز درون ظرف کوزه مانند سفالی می‌پزند. 

غذاهای قبرس

موساکا (Moussaka):

این غذا شباهت بسیاری به لازانیا دارد. گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده را طبقه به طبقه در میان ورقه‌های نازکی از بادمجان می‌چینند و به همراه سس سفید میل می‌کنند. 

موساکا (Moussaka):

سواکی (Souvaki):

این غذا شباهت بسیاری به کباب دارد و در حقیقت لایه‌های نازک کباب شده گوشت است که با نان پیتا سرو می‌شود و در کنار آن ماست و خیار یا سالاد نیز حتماً وجود دارد. 

سواکی-قبرس (Souvaki):

کباب:

در قبرس معمولاً کباب از گوشت بره، مرغ، ماهی و یا خوک مزه دار شده با پونه، روغن‌زیتون و لیمو تهیه‌شده به همراه نان پیتا سرو می‌گردد. 

کباب-قبرس

استیفادو (Stifado):

این غذا که با گوشت گاو یا خرگوش به همراه پیاز، ادویه‌جات متفاوت یونانی، سرکه، سیر، گیاهان معطر نظیر پونه و... طبخ می‌شود، ظاهری شبیه سوپ یا خورش دارد و بسیار خوش‌طعم است. 

استیفادو (Stifado)-قبرس

مزه (Meze):

خوشمزه بودن هر غذایی با دسرها و پیش غذاها تکمیل تر می شود. در قبرس نیز انواع پیش غذاها با نام مزه در کنار وعده های اصلی سرو می شود. تزاتزیکی(ماست و موسیر، خیار، و روغن زیتون)، تاهینی(خمیر دانه های کنجد، روغن زیتون، لیمو و سیر)، تراموسالاتا(نوعی ماهی کوچک با پوره سیب زمینی، روغن زیتون، ابلیمو و پیاز)، هوموس(یک نوع پوره نخود سنتی) و هالومی(گوشت کبابی با ادویه و پنیر فتا) از جمله معروف ترین پیش غذاهای قبرس هستند. 

کوپیتا (Koupepia):

کوپیتا یک پیش غذای یونانی خوشمزه که شباهت بسیاری به دلمه های مرسوم در ایران و ترکیه دارد. برای تهیه کوپیتا از گوشت و برنج سفید پیچیده شده در برگ انگور یا برگ مو استفاده می کنند. این غذا به صورت سرخ شده و یا آب پز طبخ می شود. رستوران‌های قبرس
با انتخاب یک رستوران خوب می‌توانید طعم غذاهای اصیل قبرس را بچشید. در قبرس رستوران‌های خوبی وجود دارد که همیشه پر از گردشگر است. فاینداتور چند رستوران معروف قبرس را برای همراهان همیشگی معرفی می‌کند.
Maqam Al Sultan: ارائه‌دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای قبرسی و لبنانی گرادا لارناکا 
(Grada Tavern): یک رستوران تمیز با غذاهای فوق‌العاده باکیفیت و کارکنان بسیار مؤدب. این رستوران سینی‌های مزه خیلی خوبی دارد که باید حتماً از آن بچشید. امبینس 
(The Ambiance): با محیط عالی و منظره دریا، تزیین فوق‌العاده غذا و امکان
 شنا و حمام آفتاب! سبد دریایی 
(Ocean Basket): مناسب خوراک‌های دریای و سوشی 
La Maison Fleurie: رستورانی با طراحی کلاسیک و جذاب که خوش‌طعم‌ترین خوراک‌های فرانسوی را می‌توانید در آن میل نمایید.
 Moondog's Bar & Grill: فضایی دل‌انگیز و رستورانی مناسب برای چشیدن خوش‌طعم‌ترین همبرگرها ساوا سیریان
(Sawa Syrian): مخصوص خوراک‌های پرحجم عربی 
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan