توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

اولین خلبان اسیر و آخرین آزاده ایرانی

امیر خلبان حسین لشکری ، سال ۱۳۳۱ در یکی از شهرهای استان قزوین به دنیا آمد. سال ۱۳۵۱ وارد نیروی هوایی و سال ۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی از دانشگاه خلبانی فارغ التحصیل شد. با آغاز جنگ تحمیلی به جمع مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ مأموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که سرانجام در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعث عراق درآمد. سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت هشت سال با حدود ۶۰ نفر دیگر از همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد. پس از پذیرش قطعنامه وی را از سایر دوستان جدا کردند و پس از جابه جایی های مختلف پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و در هفدهم فروردین ۷۷ بعد از تحمل ۱۸ سال اسارت به میهن بازگشت. وی سرانجام پس از ده سال زندگی در کنار خانواده بر اثر عارضه های ناشی از شکنجه و اسارت در‏ بیمارستان لاله به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

شهید لشکری ازجمله کسانی بود که بعثی ها در زمان اسارت می خواستند قدرت تحمل این خلبان ایرانی را با شکنجه و آزار و اذیت او محک بزنند و در نظر داشتند به هر نحو ممکن لشکری را به حرف بیاورند، لذا وی را تحت انواع و اقسام شکنجه قرار دادند، اما این آزاده سرافراز با توکل به خداوند و تمسک به ائمه معصومین همه سختی ها را تحمل کرد و الگویی شد برای سایر آزادگان میهن اسلامی.

شهید امیر سرتیپ خلبان حسین لشکری، آزاده رادمردی بود که پس از آزادی و در مراسم تجلیل از وی، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا فرمودند: «لحظه لحظه رنج ها و صبرهای شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه نیازمندتر است، به شما باز خواهد گردانید.»

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan