توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

آمریکای شمالی

جغرافیا

آمریکای شمالی شامل بخشی از توده خشکی که به طور کلی به آن به عنوان جهان نو، نیمکره غربی، یا امریکا نامیده می‌شود است. نامی که کمتر برای آن به کار برده می‌شود قاره امریکای شمالی است. تنها راه ارتباطی خشکی امریکای شمالی و جنوبی کشور پاناما می‌باشد.

نگاره هوایی از قسمت اعظم آمریکای شمالی توسط ناسا

بخش بزرگی از امریکای شمالی، بر روی صفحه امریکای شمالی جا گرفته است بخش‌هایی از کالیفرنیا و غرب مکزیکو روی بخش‌هایی از لبهٔ صفحه آرام می‌باشد که این دو صفحه در گسل دریای آندرسون به یکدیگر برخورد می‌کنند.

قاره می‌تواند به چهار ناحیه بزرگ تقسیم شود. ناحیه دشت‌های بزرگ از خلیج مکزیسک تا مدار قطبی کاناد کشیده شده است از نگر زمین‌شناسی جوان شامل گرت بیسین (حوضه‌های آبریز داخلی) کالیفرنیا و آلاسکا رشته کوه‌های غربی مانند راکی است. در شمال سپر کانادا که بالا رفته ولی نسبتاً همواره می‌باشد و ناحیه‌های گوناگون در شرق مانند کوه‌های آپالاش نواحی ساحلی اقیانوس اطلس و شبه جزیره فلوریدا، مکزیکو می‌باشد.
امریکای شمالی وسعتی معادل با ۲۴٬۷۰۹٬۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. ۴/۸ درصد سطح زمین و دارای ۵۲۹ میلیون نفر جمعیت در سال ۲۰۰۸ بوده است.

منطقه ها

آمریکای جنوبی مکزیک آمریکای مرکزی کارائیب کانادا ایالات متحده آمریکا گرینلند Map of North America.png
کانادا
شمال سپید بزرگ پر است از حیات وحش عالی و بعضی از ابرشهرهای جهان را هم در خود جای داده است.
منطقه کارائیب
سواحل شنی سپید، آب شفاف و زلال و فرهنگ جزیره نشینی بر جای مانده، منطقه کارائیب را به یکی از بهترین نقاط دیدنی دنیا مبدل کرده است.
قاره آمریکای مرکزی
هفت کشور هستند که آمریکای شمالی و جنوبی را به هم پیوند می‌دهند. شهرهای شلوغ و فرهنگ اسپانیولی از ویژگی‌های بی‌نظیر این منطقه از جهان ست.
گرینلند
گرینلند که هنوز تحت سلطه دانمارک واقع است. چشم‌اندازهای گرینلند بسیار است.
مکزیک
کسانی که می‌خواهند آفتاب بگیرند مکزیک را از دست ندهند. مکزیک ساحل‌های قشنگی دارد و اگر به تاریخ اهمیت می‌دهید خرابه‌های مایا آنجاست.
ایالات متحده آمریکا
یکی از بزرگترین کشورهای روی این کره خاکی که بیشترین تنوع قومی را دارد و چند فرهنگه محسوب می‌شود. پارک جنگی‌های زیبایی دارد و بعضی از مشهورترین شهرهای عالم در اینجا واقع شده‌اند.

سایر مقصدها

  • پارک ملی بنف: نخستین پارک ملی در کانادا که یکی از بزرگترین‌ها نیز به شمار می‌آید.
  • چیچن ایتزا: بزرگترین شهر باستانی به جا مانده از تمدن مایاها، این شهر باستانی در شبه جزیره یوکاتان کشور مکزیک قرار دارد.
  • پارک ملی کورکووادو: یک پارک ملی در کاستاریکا که دارای تنوع زیست‌شناختی زیادی است.
  • گرند کنیون: یک دره عمیق در آریزونا که در اثر فرسایش در طی چند میلیون‌ سال به وجود آمده است.
  • آبشارهای نیاگارا: سه آبشار بلند که در مرز بین ایالات متحده و کانادا قرار گرفته‌اند.
  • تئو تیهوآکان: «شهر خدایان»، دارای تعدادی هرم بزرگ تاریخی است.
  • تیکال: یک سایت باستان‌شناسی در گوآتمالا که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای مایاهای باستان بوده است.
  • استراحتگاه والت دیزنی ورلد: شبکه‌ای از بهترین آثار والت دیزنی واقع در اورلاندو، فلوریدا.
  • پارک ملی یلواستون: اولین پارک ملی جهان و پر از آبفشان و جانوران گوناگون.
نمایش عروسکی روز مرده‌ها در مکزیک

وارد شدن

با هواپیما

از هر یک از پنج قاره می‌توانید به صورت مستقیم به ایالات متحده یا کانادا وارد شوید. خطوط هواپیمایی مسافربری آمریکای لاتین مستقیما پروازهایی بین آمریکای مرکزی و جنوبیدارند؛ از اروپا نیز به طور مستقیم می‌توانید به جزایر کارائیب پرواز داشته باشید.

با قایق

می‌توانید از راه اقیانوس اطلس یا آرام با کشتی مسافربری یا باربری، به آمریکای شمالی وارد شوید اما توجه داشته باشید هزینه این نوع سفر نسبت به پرواز با هواپیما بیشتر خواهد شد. همچنین در نوار شمالی آمریکای جنوبی تا آمریکای مرکزی و منطقه کارائیب، کشتی‌های فری موجود هستند.

ارتباطات

فرکانس‌های گوشی‌های موبایل در آمریکای شمالی با سایر قسمت‌های جهان (که معمولاً ۸۵۰ یا ۹۰۰ مگا هرتز است) فرق می‌کند. در آمریکای شمالی (که جزو منطقهٔ ITU دو محسوب می‌شود)، GSM (شامل AT&T, T-Mobile, Rogers) و تری جی (شامل AT&T, Bell/Telus, Rogers) از فرکانس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. بایستی بررسی کنید که آیا گوشی‌تان قادر است با فرکانس‌های آمریکا کار کند یا نه.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan