توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

غذاهای خیابانی تایوان

1.چای مروارید تایپه:

چای مروارید تایپه

بازارهای شبانه، بخش نابی از تجربه‌ی غذای تایپه است . بازار شبانه‌ی شیلین (Shilin) قدیمی‌ترین ، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازار شهر است که قدمت آن به سال 1910 بر می‌گردد . غذاهای مختلف، ارزان و وسیعی در اینجا یافت می‌شود . شما می‌توانید املت صدف یا یک توفو را امتحان کنید . همچنین بازار شبانه‌ی Gongguan نیز ارزش بازدید را دارد . در این بازار نیز غذاهایی وجود دارد که باید امتحان کنید از جمله‌ی این غذاها می‌توان به نان‌های خوشمزه در Yuanbao و ساندویچ بخار پز اشاره کرد . در این میان غرفه‌ی چن سان دینگ (Chen San Ding) به خاطر داشتن یک چای مرواریدی با شیر، مشهور و محبوب است . این چای شیری با توپ‌های تاپیوکای جویدنی سرو می‌شود که در سال 1980 در تایوان اختراع شده است.

2.تخم مرغ آهنی (Iron egg ) در Tamsui:

ناحیه‌ی Tamsui در سراسر تایوان به خاطر غذاها و میان وعده‌های خوشمزه‌اش بسیار مشهور است . برخی از این غذاها شامل چیپس ماهی (یو سو) است که به صورت بسته بندی در کل شهر به فروش می‌رسد . توپ‌های ماهی در سوپ و تخم مرغ آهنی ، تخم مرغ آب پز خوابانده در سس سویا نیز به خوبی در این شهر سرو می‌شود . خیابانی به نام گانگ مینگ (Gongming) که در موازات رودخانه قرار دارد نیز پر از غرفه‌های مواد غذایی است و حتی در آن یک موزه‌ی توپ ماهی نیز وجود دارد .

3.غذاهای دریایی در کیلونگ:

غذاهای دریایی در کیلونگ

بازارهای شبانه در کیلونگ یکی از نقاط برجسته در مورد آشپزی تایوانی بوده و بهترین مکان برای خوردن در شهر است .قدمت غرفه‌های آن به زمان اشغال ژاپنی‌ها بر می‌گردد و امروزه پر از غذاهای دریایی ، نودل‌های خوشمزه و بستنی‌ها‌ی میوه‌ای است . هر کدام از غرفه‌ها مواد غذایی اصلی خود را به زبان انگلیسی تبلیغ می‌کنند و تقریبا تا اواخر شب باز هستند . در یکی از غرفه‌های قدیمی به نام Bian Cuo غذایی سرو می‌شود که از نودل‌های برنجی ضخیم در مخلوطی از غذای دریایی(مایعی از ماهی به همراه سبزیجات پخته) تهیه می‌شود . بهتر است این غذا را حتما امتحان کنید .

4 . کوفته شکم پر در هسینچو:

غذا خوردن در شمال شهرستان هسینچو بسیار سرگرم کننده است زیرا این شهر به خاطر داشتن سرآشپزهای متخصص و غذاهای خوشمزه مشهور است . کوفته گوشت خوک در سوپ، نودل و کوفته شکم پر جزو غذاهای محبوبی هستند که در غرفه‌های این شهر به فروش می‌رسد . شما می‌توانید برای خوردن املت صدف سری به وانگ بزنید و از نودل‌های خوشمزه‌ی Ah-Cheng نیز لذت ببرید .

5.توپ ماهی در سوپ:

توپ ماهی در سوپ

خوردن و نمونه برداری از غذاهای عرضه شده در خیابان Jishan بخش مهمی از سفر به جیوفین است . در این ناحیه توپ ماهی در سوپ و قارچ بو داده بسیار مشهور است . بهتر است زمانی را نیز برای سفر به قهوه‌خانه‌ی جیوفین اختصاص دهید . این قهوه‌خانه یکی از بهترین قهوه خانه‌هایی است که قدمت آن به 100 سال پیش بر می‌گردد .مطمئن شوید که غذای خود را در غرفه‌های چوبی میل کنید و یا اینکه در تراس بنشینید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید .

6.غذاهای محلی در لیوگانگ:

لیوگانگ یکی از شهرهای قدیمی تایوان است که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد . برخی از این غذاها شامل املت صدف و میگوی سرخ شده با روغن گل ریحان است . شما می‌توانید این غذاها را در غرفه‌ها و رستوران‌های جلوی معبد Tianhou امتحان کنید . سپس می‌توانید از خوردن یک بیسکوییت شیرین و تخت که شبیه زبان است لذت ببرید .

7.سان کیک در تایچونگ:

سان کیک در تایچونگ

تایچونگ یک مکان بسیار عالی برای پیدا کردن غذاهای تایوانی است . بازارهای شبانه در آن می تواند معرفی خوبی برای غذاهای محلی باشد .به همراه غذاهای خوشمزه ، شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز در آن یافت می شود . بنابراین افرادی که عاشق شیرینی هستند نباید زیاد نگران باشند .در این ناحیه کیکی به نام سان کیک سرو می‌شود که یک شیرینی تخت پر شده با عسل و گندم آسیاب شده شیرین است .

8.نودل‌های Danzi در تاینان:

پایتخت سابق تایوان، شهری است که دارای غذاهای خیابانی و محلی بسیار عالی است . Dānzǐmiàn یا همان نودل با تخم مرغ و میگو یکی از بهترین غذاهای محلی آنهاست. سایر غذاهای محلی این شهر شامل رشته فرنگی ، مارماهی ، املت صدف، رول میگو و نان تست پر شده با مخلوطی از سبزیجات و غذاهای دریایی است .

9. Biǎnshí در هوالین:

هوالین به خاطر داشتن کیکی به نام muaji مشهور است . این کیک از برنج گلوتینی و چسبنده ساخته می‌شود که درون آن از مواد غذایی شیرین پر می‌گردد . biǎnshí نیز نوعی کوفته در سوپ است که از گوشت و میگو ایجاد می‌شود . بازارهای شبانه یکی از بهترین مکان‌ها برای چشیدن این غذاها وسایر غذاهای محلی است . یکی از بازارهای محلی که در مرکز قرار دارد Ziqiang Rd است که کمی کوچک است . بازار شبانه‌ی نانبین بزرگتر از بازار قبلی است اما دسترسی به آن کمی دشوار می‌باشد .

10.سوپ و میوه در تایتونگ :

سوپ‌های خوشمزه‌ای در این خیابان سرو می‌شود ، یکی از میوه‌های مرغوب آن سیب است که می‌توانید آن را از بازار میوه تهیه کنید .البته برای رسیدن به این بازار باید مسافت زیادی را طی کنید .

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan