توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل در سال 2016

۱- پاریس

dp.jpg

تا قبل از حمله‌های تروریستی اخیر، پاریس یکی از آرام‌ترین شهرهای جهان بود. اما هنوز هم معیارهای زیادی وجود دارد که پاریس را بهترین شهر برای دانشجوها کند. وجود ۱۸ دانشگاه که میان بهترین‌های دنیا قرار دارند، کیفیت بالای زندگی و بازار کار قوی باعث شده پاریس با وجود بحران‌های امنیت‌اش رتبه اول را حفظ کند. این شهر انواع مزایا و تخفیف‌ها را برای دانشجویان به کار می‌گیرد تا فشار مالی را احساس نکنند.

۲- ملبورن

dm.jpg

شهر استرالیایی ملبورن شهری است که می‌شود بهترین تجربه دانشجویی را در آن پیدا کرد. فرصت‌های شغلی خوب، تنوع ملیتی و قومیتی دانشجویان و کیفیت بالای زندگی باعث شده این شهر به رتبه دوم برسد، فقط کمتر بودن تعداد دانشگاه‌های سطح بالای جهانی این شهر را از رسیدن به رتبه اول محروم کرد.

۳- توکیو

dt.jpg

پایتخت ژاپن به شدت مورد علاقه دانشجویان است و در شاخص‌های کیفیت زندگی یکی از بالاترین رتبه‌ها را دارد. برای فارغ‌التحصیلانش هم فرصت‌های شغلی خوبی فراهم می‌کند. تنها مشکلش این است که جمعیت دانشجویی متنوعی ندارد و همین باعث شده به رتبه بالاتری نرسد.

۴- سیدنی

ds.jpg

در دومین شهر استرالیایی این رتبه‌بندی حداقل سه دانشگاه بزرگ با رتبه رنک زیر ۵۰ قرار دارد، اما هزینه‌های زندگی در آن بالا است. در عین حال سطح زندگی خیلی خوب آن را بالا کشیده و به رتبه چهارم رسانده. سیدنی تنها شهری است که شرایط خوبی برای دانشجویان حوزه مد و فشن دارد و از این فرصت استفاده کرده و خودش را بالا کشیده است.

۵- لندن

dl.jpg

پایتخت انگلیس رتبه خیلی خوبی برای تنوع ملیتی دانشجویانش به دست آورده. کیفیت زندگی در این شهر بالا است و تعداد زیادی از دانشگاه‌های رده بالای جهانی را در خود دارد. اما هزینه‌های بسیار بالا باعث شده لندن به نزولش در این رتبه‌بندی ادامه بدهد و از رتبه دوم دو سال قبل و رتبه سوم پارسال، حالا به رتبه پنجم برسد. این تنزل رتبه نشان می‌دهد مزایای دانشجویی مالی و کم بودن هزینه‌های زندگی تا چه حد در انتخاب یک شهر مؤثر است.

۶- سنگاپور

dc.jpg

برخلاف لندن که سیر نزولی طی کرده، رتبه سنگاپور در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته و دانشگاه‌های این شهر در رقابت تنگاتنگی هستند. چشم‌انداز این شهر می‌گوید می‌شود امید داشت که در سال‌های آینده رتبه‌های بهتری هم به دست بیاورد.

۷- مونترال

dm2.jpg

همه شهرهای کانادایی در کیفیت زندگی رتبه خوبی دارند، اما مونترال ستاره شهرهای کانادا است و از لحاظ تنوع ملیتی دانشجویان هم قدرتمند عمل کرده و تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب کرده.

۸- هنگ کنگ

dh.jpg

کیفیت زندگی و بازار کار برای فارغ‌التحصیلان، هنگ کنگ را به رتبه هشتم امسال رسانده است. اما هزینه‌های بالای زندگی در این شهر می‌تواند مانعی برای بعضی از دانشجویان باشد. شهر شب‌زنده‌داری که رستوران‌ها و مراکز خریدش تا نیمه‌های شب بازند، می‌تواند برای دانشجویان در کنار درس و مشق، زندگی هیجان انگیزی بسازد.

۹- برلین

db.jpg

شهری که امسال به رتبه‌بندی برترین‌ها راه پیدا کرده، برای کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های مناسبش توانسته به رتبه نهم برسد. برای دانشجویان محیط زیست برلین یکی از بهترین مقصدها است. ۴۴ درصد پایتخت آلمان از پارک، جاهای تفریحی و جنگل و رودخانه تشکیل شده! مگر برای درس خواندن شرایط باید چقدر ایده آل باشد؟

۱۰- سئول

ds2.jpg

پایتخت کره جنوبی یک متروپل نسبتاً شلوغ است که شاید در نگاه اول شهر جالبی برای زندگی به نظر نرسد. اما برای دانشجویان حالا یکی از بهترین شهرهای ممکن است. فرصت‌های شغلی خوب برای فارغ التحصیلان باعث شده این شهر به این رتبه برسد و برای آن‌هایی که به آرامش جایی مثل برلین عادت ندارند، یکی از گزینه‌های روی میز باشد.

منبع: آلامتو

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan