توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

شرکت‌های بزرگ میلیارد دلاری که کارشان را از خانه آغاز کردند

شرکت‌های بزرگ میلیارد دلاری که کارشان را از خانه آغاز کردند

آمازون

آمازون به‌عنوان یک کتابفروشی آنلاین، کار خود را در گاراژ جف بزو موسس آمازون در واشنگتن و در سال ۱۹۹۴ آغاز نمود. از آن زمان به بعد آمازون در خرید آنلاین و نحوه خواندن و انتشار آنلاین پیشگام بوده است. آمازون از طریق جایزه دادن به خوانندگانی که کتاب‌های آن را به اشتراک می‌گذارند به‌جای صرف زمان برای تبلیغات به هدایت فروش رابطه‌ای نیز پرداخته است.

اپل

استیو جابز متوجه پتانسیل موجود در سرگرمی تکنولوژیک کامپیوتر استیو وزنیاک شد. در سال ۱۹۷۶، این دو نفر کامپیوتر اصلی اپل را در گاراژ جابز توسعه دادند. پیشرفت این شرکت تا حد زیادی نتیجه چشم‌انداز استیو جابز نسبت به انجام کارهای روزانه افراد توسط کامپیوترهای شخصی‌شان بود. او از شرکت خود اخراج شد اما سرانجام برگشت و مدیر عامل آن شد، یعنی زمانی که آن را از لبه ورشکستگی نجات داد. از آن زمان به بعد بود که جابز چشم‌انداز خود برای نوآوری‌هایی چون تولید آی‌پدها، آی‌تیونز و آی‌فون‌ را ترسیم نمود.

والت دیزنی

در حالی‌که برخی از کمپانی‌های این فهرست در عصر دیجیتال سر برآوردند برخی از شرکت‌های بزرگ دارای قدمت زیاد نیز کارشان را از خانه آغاز نمودند. روی دیزنی و والت دیزنی آمریکای غربی را به سمت کالیفرنیا ترک گفتند و به خانه عموی‌شان رفتند یعنی جایی که استودیوی خود را تاسیس کردند. در حالی‌که والت یک کاریکارتوریست متوسط بود، اما یک متفکر نیز به حساب می‌آمد. او با ترکیب انیمیشن با فعالیت زنده هنر کارتون را به‌وجود آورد و اولین کارتون کلامی را خلق نمود (قایق بخار ویلی که اولین کارتون میکی‌موس بود) و از نخستین فیلم انیمیشن بلند رونمایی کرد (سفید برفی). مانند بسیاری از کارآفرینان دیزنی فراز و نشیب‌های زیادی از جمله از دست دادن حقوق فیلم پول‌ساز بزرگ خود یعنی «اسوالد خرگوش خوش‌شانس» که به تولید میکی‌موس منجر شد و نزدیک شدن به ورشکستگی را تحمل نمود. مانند استیوجابز، دیزنی نیز فردی رویایی و دوراندیش بود.

گوگل

قبل از گوگل، یاهو منبع یافتن اطلاعات بر روی اینترنت بود. سپس دو فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد لری پیچ و سرگئی برین گوگل را در گاراژ سوزان وژکیگی مدیر عامل حال حاضر یوتیوب ایجاد کردند. هدف آن‌ها ایجاد منبعی ساده برای یافتن اطلاعات بر روی اینترنت بود. در یک برهه آن‌ها تلاش کردند که گوگل را به شرکت اگزایت (مجموعه‌ای از سایت‌ها و سرویس‌ها که در دسامبر ۱۹۹۵ راه‌اندازی شدند) بفروشند.  از آن زمان به بعد گوگل تبدیل به بزرگ‌ترین منبع برای جستجوی اینترنتی شده و ابزارهای زیاد و اغلب رایگانی از جمله جی‌میل، گوگل‌مپ و گوگل‌داکس به آن اضافه شده است. همچنین گوگل گسترش نیز یافته و در حال حاضر مالک حدود ۲۰۰ کسب و کار دیگر از جمله یوتیوب و بلاگر نیز می‌باشد.

هیولت پاکارد یا HP

بیل هیولت و دیو پاکارد (Hewlett Packard) در سال ۱۹۳۹ کار شرکت HP را در گاراژ پالو آلتو کالیفرنیا آغاز نمودند که آن‌ها را به شرکای اصلی فناوری دره سیلیکون تبدیل نمود.  طی سالیان این شرکت فعالیت خود را به تولید کامپیوترها، پرینتر و دیگر ابزارهای تکنولوژیک گسترش داده است. این شرکت تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.

ماتل (Mattle)

امروزه، ماتل به‌عنوان یک شرکت اسباب‌بازی بزرگ شناخته می‌شود که در سال ۱۹۴۵ توسط هارولد ماتسون، الیوت هندلر و رات هندلر در یک گاراژ آغاز به‌کار نمود. چند سال بعد ماتسون سهم خود را به برادران هندلر فروخت. برادران هندلر اسباب‌ بازی‌هایشان را از طریق فیلم تلویزیونی میکی ماوس که توسط یک کارآفرین یعنی والت‌دیزنی خلق شد و البته آغاز کار او نیز از خانه بود تبلیغ نمودند. در سال ۱۹۵۹ روت هندلر عروسک باربی را تولید کرد. از آن زمان به بعد ماتل گسترش یافته است و خطوط تولیدی بسیاری را راه اندازی کرده است.

موارد مذکور تنها تعداد کمی از کمپانی‌های بزرگ هستند که کارشان را از خانه آغاز نمودند. سایر کمپانی‌ها عبارت‌اند از:

  • دل (Dell)
  • ای بی (eBay)
  • فیس‌بوک (Facebook) که در دانشگاه هاروارد و از یک خوابگاه آغاز به کار کرد
  • نایکی (Nike)
  • یوتیوب (YouTube) که گوگل آن را خریداری کرد
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan