اگرچه در ابتدای شکلگیری فروشگاههای آنلاین تنها محصولات مشخصی توسط آنان عرضه میشد اما هم اکنون حتی امکان خرید نان، گوشت و پوشک بچه نیز از این فروشگاهها وجود دارد. در نموداری که توسط بیزینس اینسایدر متنتشر شده است مقایسهای بین خریدهای آنلاین و خرید از فروشگاههای سنتی در دو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ شده است.
این نمودار نشان میدهد که در سال ۲۰۰۸ هر فرد به طور متوسط در ماه ۷ بار از هایپرمارکتها و خرده فروشیهای سنتی خرید داشته ولی این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۴٫۷ بار در ماه رسیده است. این درحالی است که در سال ۲۰۰۸ هر فرد به طور میانگین تنها یک بار از فروشگاههای آنلاین خرید داشته است ولی این آمار هم اکنون به ۶٫۵ بار در ماه رسیده است.
- بازاریابی
- ۱۹۲۰