توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

کم کالری ترین غذاها برای کاهش وزن

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ ما در بدونیم به دنبال راه های سالم و طبیعی برای داشتن سلامت بیشتر هستیم. یکی از این راه ها شامل خوردن غذاهای سالم می باشد. پس با ما همراه شوید.

راه های سالمی برای سوزاندن چربی وجود دارند که نیازی به باشگاه هم نخواهند داشت. بدین منظور ۱۱ غذای بدون کالریکه تاثیرات شگفت انگیزی در سوزاندن چربی دارند در ادامه مطلب معرفی می کنم.

بلوبری

بلوبری منبع کاتچین (گونه ای آنتی اکسیدان) است. کاتچین ژن های چربی سوز در سلول های چربی شکم را فعال می کند و منجر به کوچک شدن شکم می شود. اگر دائما کاتچین مصرف کنید ۷۷ درصد سوزاندن چربی شکم را افزایش می دهید. بلوبری کالری بسیار کمی دارد و در عین حال بسیار مغذی است. مواد معدنی موجود در بلوبری مثل ویتامین C و منیزیم نقش بسیار مهمی در روند سوخت و ساز چربی بدن دارند.

چای سبز

چای سبز در سوزاندن چربی به بدن کمک می کند. ۳ روش چربی سوزی چای سبز به این صورت هستند: بالا بردن متابولیسم و اکسیده کردن چربی، جلوگیری از تشکیل تری گلیسیرید، بالا بردن دفع سلول های چربی. هنگام مصرف چای سبز از طبیعی بودن و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید زیرا چای سبز طبیعی در بردارنده مقدار زیادی ECGC (اپی گالو کاتچین گالات) می باشد که ماده ای است زیست فعال و تاثیرات سوخت و ساز زیادی در بدن انسان دارد.

گریپ فروت

گریپ فروت در افراد چاق باعث چربی سوزی می شود. مصرف نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی منجر به کاهش وزنمی شود. گریپ فروت سرشار از فیبر است و فیبر زیاد هم باعث کاهش وزن می شود. پلی فنول های موجود در گریپ فروت تاثیر لیپولیتیک در سوزاندن سلول های چربی دارند. یکی دیگر از مواد گریپ فروت پکتین می باشد که باعث از بین بردن کلسترول در شریان ها می شود.

آووکادو

آووکادو منبع چربی های اشباع نشده. آووکادو به روش های مختلفی باعث سوزاندن چربی می شود. در تحقیقی کسانی که به مدت یک هفته روزانه یک عدد آووکادو مصرف می کردند سطح LDL (چربی بد) در بدن آن ها کاهش و سطح HDL (چربی خوب) افزایش یافت. آووکادو میوه ای بسیار مغذی است. ½ آن شامل ۴/۵ گرم فیبر همراه با مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. ۷۰% این میوه را آب تشکیل می دهد. آب و فیبر دو عامل بسیار مهم در چربی سوزی هستند و خوردن آن به مدت طولانی ایجاد حس سیری می کند.

بادام

درست است که بادام کالری زیادی دارد اما در کاهش وزن نیز موثر است. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و خوردن مقدار کمی از آن در روز در کوچک شدن شکم موثر است.

کنجد

دانه های کنجد منبع آنتی اکسیدان هایی به نام سسامین و لیگنانس هستند. لیگنانس ها دیواره این گیاه را تشکیل می دهند. این ماده با افزایش سطح آنزیم های کبد که به از بین بردن سلول های چربی بدن کمک می کنند، وزن بدن را سالم نگه می دارند. سسامین موجود در کنجد ذخایر چربی و سطح لیپید خون را کاهش می دهند. کنجد سرشار از کلسیم و منیزیم است که در سوخت و ساز چربی بدن بسیار موثر هستند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز تاثیرات حرارتی روی بدن دارد و می تواند با بالا بردن متابولیسم بدن ذخایر چربی را از بین ببرد. در آزمایشی جوانانی که وزن نرمال داشتند با مصرف نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز در طول ۴ ساعت ۱۰ کالری بیشتر از کسانی که فلفل مصرف نکردند سوزاندند. فلفل قرمز اشتها را کم می کند.

سیب

سیب منبع فیبر و پکتین می باشد که مقدار سلول های چربی راکاهش می دهد. پلی فنول موجود در سیب سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند

سالمون

ماهی سالمون نیز به سوزاندن چربی کمک می کند. سالمون سرشار از اومگا۳ می باشد که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. سالمون همچنین منبع مواد معدنی و ویتامین هایی است که روند سوخت و ساز بدن را حمایت می کنند.

کافئین

کافئین محرکی است که در قهوه، چای و کاکائو یافت می شود. مصرف کافئین چگالش اسیدهای چرب آزاد در رگ های خونی راافزایش می دهد.سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و باعث سوزاندن چربی و در نهایت کم کردن وزن می شود.

بلغور جو دوسر

بلغور جو سرشار از فیبر است (حلال و غیرحلال). فیبر حلال باعث حذف و عدم جذب چربی می شود. غذاهای پر فیبر سطح قند خون را نیز کاهش می دهند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan