توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

جاذبه‌های برتر لیون

  1. میدان بلکور:

میدان بلکور

یکی از جاذبه های اصلی منطقه Presqu’île واقع بین سئون و رودخانه ها رون، میدانی به نام بلکور است که بزرگترین میدان عابر پیاده در اروپا محسوب می‌شود. اندازه‌ی بزرگ میدان آن را به یک مکان ایده‌آل برای فستیوال‌های محلی، کنسرت‌های خیابانی و  رویداد‌های مخصوص تبدیل کرده است. اضافه شدن یک چرخ و فلک بزرگ نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است. هم‌چنین مجسمه‌های زیادی در آن وجود دارد که شامل یک مجسمه‌ی قرن نوزدهم از پادشاه لویی چهاردهم نشسته بر اسب است، اما نزدیکی این میدان به یک مرکز خرید لوکس باعث ایجاد ترافیک بیشتری در آن می‌شود.

  1. کلیسای جامع لیون:

کلیسای جامع لیون

این کلیسا در قلب منطقه‌ی Vieux لیون قرار گرفته است. کلیسای سنت جان باپتیست د لیون در طول ۳۰۰ سال ساخته شد و باقی مانده‌ی هر دوره از ساخت و ساز در آن، کاملا از ساختار کلیسا مشهود است. پنجره‌های رنگی شیشه‌ای و علامت صلیب در هر دو طرف آن به سال ۱۲۰۰ برمی‌گردد. ساعت نجومی قرن چهاردهم، یک فناوری بسیار بزرگ برای زمان خود محسوب می‌شد. ارگان چشمگیر کلیسا، در ۱۸۰۰ دوباره بازسازی شد. از ویژگی‌های بارز باقی‌مانده از ساختمان‌های قرن چهاردهم که موقعیت مورد نظر را قبل از ساختمان کلیسا اشغال کرده‌اند، باغ‌های باستان‌شناسی در کنار درب است که واقعا ارزش بازدید کردن را دارد.

  1. تئاتر رومی فورویر:

تئاتر رومی فورویر

این تئاتر رومی، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس در قرن ۱۵ تا ۱۷ قبل از میلاد ساخته شد  و در زمان سلطنت هادریان گسترش یافت. این ساختمان کنار تپه‌ی فورویر ساخته شده است که در زمان رومیان درست در مرکز شهر قرار داشت. سالن تئاتر دارای صندلی‌های شیب‌دار، طبقات تزیین شده و یک صحنه‌ی نمایش بزرگ است. در نزدیکی آن، باقی مانده‌ی ادئون قرار گرفته است که بسیار کوچک‌تر از این سالن تئاتر بوده و برای نمایش‌های موسیقی و رقابت‌های شعر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

  1. موزه‌ی هنرهای زیبا:

موزه‌ی هنرهای زیبا

این موزه از سنگ‌های جمع آوری شده از سقوط دیوار ساخته شده است. این موزه اولین مکان صومعه‌ی سنت پیر بوده است. زمانی که راهبه‌ها در طول انقلاب فرانسه از شهر اخراج شدند، شورای شهرداری این ساختمان را به عنوان محلی برای حفظ گنجینه‌های فرهنگی این شهرستان انتخاب کرد. به طور رسمی در سال ۱۸۰۳ افتتاح شد و به طور کامل در سال ۱۹۹۰ بازسازی گردید. موزه‌ی امروزی با داشتن مجموعه‌های عظیمی از دوران مصر باستان و نقاشی های قرن بیستم مانند ماتیس، پیکاسو و براک، می‌تواند با موزه‌ی لوور فرانسه در حجم و تنوع رقابت کند.

  1. Mur des Canuts:

Mur des Canuts

در بلوار DES Canuts واقع شده است. این نقاشی دیواری گسترده، میراث محله‌ای را به تصویر می‌کشد که اولین مکان برای بیشتر بافندگان ابریشم در شهر بوده است. این نقاشی در سبک trompe-l’oeil نقاشی شده است و با آبرنگ بر روی گچ کشیده شده است تا مرز بین هنر و واقعیت را به تصویر بکشد. این نقاشی برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ کشیده شد و سپس در طی سال‌های مختلف بازسازی و مرمت گردید.

  1. Rue St-Jean :

Rue St-Jean

شاهراه اصلی در منطقه Vieux لیون، Rue St-Jean است که برای اولین بار مرکز صنعت ابریشم در شهر بود. بازدیدکنندگان می‌توانند نمونه‌های بسیار خوب و ظریفی از معماری رنسانس و حومه‌ی شهر در این منطقه پیدا کنند. بیشتر خانه‌ها و کاخ‌های زیبا برای بازرگانان ابریشم ساخته شده است. رستوران‌ها که در قرن نوزدهم برای آشپزی خانواده‌های اشرافی به کار می‌رفت، هم‌اکنون برای استفاده‌ی عموم گسترش و توسعه یافته است. این مکان یکی از بهترین مکان‌های موجود در شهر لیون برای نمایش خوراک‌های محلی مانند gratin dauphinois و rognons de veau à la moutarde است.

  1. میدان ترو( Place des Terreaux) :

میدان ترو

این میدان در مرکز شهر لیون قرار گرفته است. اولین ساخت آن به قرن سیزدهم بر می‌گردد و نقش بسیار مهمی در تاریخ این شهر بازی می‌کرد. این میدان در اصل به عنوان بخشی از یک استحکام دیواری ساخته شد و سپس به میدان شهر تبدیل گردید. این مکان شاهد گردن‌زدن‌های مختلفی از طول انقلاب فرانسه بوده است. میدان مرکزی امروزه از شرق با تالار شهر لیون و از جنوب با موزه‌ی هنر‌های زیبا هم مرز است. در قسمت شمالی این میدان نیز یک فواره قرار دارد که توسط فردریک آگوست، خالق مجسمه‌ی آزادی طراحی شده است.

  1. پارک سرطلایی(Parc de la Tete d’Or):

پارک سرطلایی

پارک سر طلایی در لیون، یک مقصد و مکان محبوب برای خانواده‌ها،دوچرخه‌سواران و دوندگان است. بیشتر جذابیت این پارک به خاطر وجود چرخ و فلک ، باغ وحش، یک قطار کوچک و خیمه شب بازی در آن است. همچنین در این پارک، انواع امکانات ورزشی در تمامی زمینه‌ها وجود دارد. دریاچه‌ای که در آن قرار گرفته است، فرصت قایق‌سواری،پیک نیک دریایی و پیاده روی درامتداد خط ساحلی زیبای آن را فراهم می‌کند. چیزی که برای بازدیدکنندگان بیشتر جذاب خواهد بود، Jardin Botanique de است که ویژگی‌های گلخانه‌های قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد و با طیف گسترده‌ای از گیاهان گرمسیری، از جمله آلاچیق قدیمی، گیاهان گوشتخوار و نیلوفرهای آبی از آمازون پر شده است.

  1. کلیسای فورویر:

کلیسای فورویر

این کلیسا در قرن نوزدهم توسط معماری به نام پیر بوسان طراحی شده است. معماری کلیسا در نوع خود بی‌نظیر بوده و هر دو سبک بیزانسی و روم شرقی در آن به کار رفته است. علاوه بر چهار برجی که از گوشه‌های آن سر برافراشته است، این کلیسا دارای یک برج ناقوسی با مجسمه‌ی طلایی از مریم مقدس است. محراب بالای کلیسا نیز با موزاییک و شیشه‌های رنگی آراسته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای رسیدن به این کلیسا از ایستگاه های مترو استفاده کنند و یا با پای پیاده تپه‌های فورویر را بپیمایند.

  1. کوچه‌های ترابوله(Vieux Lyon Traboules) :

کوچه‌های ترابوله

لیون به خاطر داشتن مسیر های ترابوله که از پول حاصل از فروش ابریشم ساخته شده بود، مشهور است. این مسیر‌ها، برای حفاظت از پارچه‌های ظریف از آب و هوای نامساعد که از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر منتقل می‌شد، ساخته شده است. منطقه‌ی Vieux لیون یکی از طولانی‌ترین ترابوله‌ها را در شهر دارد. به خاطر وجود درهای پنهانی، کریدور‌ها در طول جنگ جهانی دوم به مکانی مناسب برای فرار از دست دشمن تبدیل شده بودند. امروزه بسیاری از این ترابوله‌ها دارای مالک خصوصی هستند. با این‌حال، بازدید کنندگان می‌توانند در طول ساعت‌های خاصی از روز از این مکان‌ها دیدن کنند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan