توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

جاذبه‌ی گردشگری ملاکا

۱۰. فاموسا:

فاموسا-a_famosa

بقایای این قلعه‌ی پرتغالی در میان نهادهای اروپایی قدیمی‌ترین باقی‌مانده در تمام آسیا می‌باشد. این قلعه در اوایل سال ۱۵۰۰ برای محافظت از سرزمین‌های تازه فتح‌شده و یا جلوگیری از هجوم سایر کشورهای اروپایی بر روی تپه‌ی ساحلی ساخته شد. سازندگان این بنا بر این امید بودند که بتوانند یک بندر پرتغال دوست دیگر در طول مسیر Spice بسازند تا تجارت کشتی‌های بازرگانی بین آسیا و اروپا تسهیل گردد. این قلعه بعد‌ها به‌دست هلندی‌ها افتاد و سپس برای جلوگیری از فتح شدن آن توسط ناپلئون فرانسه به انگلیس سپرده شد. انگلیس از این واهمه داشت که اگر فرانسه و یا سایر کشور‌ها بتوانند آن‌ را فتح کنند، قدرت زیادی بدست آورند. بنابراین ترجیح داد به‌جای محافظت، آن را تخریب کند. به درخواست آقای رافلز،بنیانگذار سنگاپور، تنها دروازه‌ی کوچکی از آن حفظ شد.

۹. مسجد سلت ملاکا:

مسجد سلت ملاکا-masjid_selat

مسجد سلت ملاکا(مسجد تنگه‌ی ملاکا)، در اوایل قرن بیستم با ترکیبی از سبک معماری آسیای شرقی و مالایی ساخته شد. زمانی که سطح آب بالاست، این مسجد به گونه‌ای در جزایر مصنوعی ملاکا ساخته‌شده که شناور دیده می‌شود. در سبک سنتی اهالی مورو، بیرون مسجدها به‌صورت سفید با سایه‌ای از رنگ‌های مختلف است. در این مورد گذرگاه‌های سرپوشیده شیشه‌ای رنگ زرد و سبز یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که این مسجد را متمایز می کند. ساختمان این بنا در شب زیبایی خاصی دارد. مسجد‌ها محلی عمومی برای عبادت پرشور خداوند به شمار می‌آیند، اما می‌توان از این بنا‌ها بازدید کرد.

۸.کاخ سلطان ملاکا(Malacca Sultanate Palace):

کاخ سلطان ملاکا-malacca_sultanate_palace

اگرچه این بنا یک بنای اصلی نیست، اما یک کپی خوب است که برای نمایش دادن تاریخ منطقه در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. ساختمان این کاخ، بر اساس توصیف تاریخی از کاخ شاه منصور ، سلطانی که در ملاکا از ۱۴۵۶ تا ۱۴۷۷ حکمرانی می‌کرد، ساخته شد. این کاخ دارای یک سری دایوراما (ماکت سه بعدی) است که نشانگر روزهای معمولی داخل کاخ است. درخواست‌کنندگان، نگهبانان و فروشندگان در تالار اصلی منتظر احترام به سلطان می ماندند تا بتوانند درخواست‌های خود را با سلطان در میان گذارند.

۷. ستادسویس (Stadthuys ):

ستادسویس-stadthuys

این سالن هلندی قدیمی مانند بیستر باقی‌مانده‌های هلند در شهر ملاکا، به رنگ قرمز رنگ‌آمیزی شده است. این سالن در زمان استعمار هلندی‌ها، محل استقرار فرمانداران و افسران هلندی بود ولی در زمان استعمار انگلیسی‌ها به یک مدرسه‌ی انگلیسی زبان رایگان تبدیل شد. امروزه از این بنا به عنوان یک موزه‌ی تاریخ و فرهنگ‌شناسی استفاده می‌شود و افراد بسیاری معتقدند این سالن یکی از موزه‌های برتر در منطقه است. هم‌چنین در این موزه لباس‌های سنتی و مصنوعاتی به نمایش گذاشته شده است که بیانگر دوره‌های تاریخی مختلف در ملاکاست.

۶. برج تامینگ ساری (Menara Taming Sari):

برج تامینگ ساری-Menara-Taming-Sari

این برج گردان یادآور سوزن فضایی(space needle) در سیاتل بوده و برای اهداف یکسانی با این برج ساخته شده است. این برج چشم انداز کلی از تاریخ گذشته و تغییرات امروزی در ملاکا را به نمایش گذاشته است. این برج ژیروسکوپی دارای ارتفاع ۱۱۰ متر بوده و همزمان می‌تواند ۸۰ نفر را در خود داشته باشد. در پایه‌ی برج فعالیت‌های دیگری همچون اسب سواری و اجاره‌ی ماشین‌های الکتریکی وجود دارد. بلیت این برج به همراه جاذبه‌های گردشگری دیگر در داخل یک بسته‌بندی با تخفیف به فروش  می‌رسد.

۵. معبد چنگ هون تنگ(Cheng Hoon Teng Temple):

معبد چنگ هون تنگ-cheng_hoon_teng_temple

معبد چنگ هون تنگ یکی از قدیمی‌ترین معبد‌های عملکردی در مالزیاست که تاریخ ساخت آن به ۱۶۴۶ می‌رسد. این معبد بر روی سه  آموزه‌ی سنتی چینی به نام‌های تائویسم، آیین کنفوسیوس و بودیسم تاکید دارد. معبد در امتداد خیابان هارمونی قرار گرفته است که معبدها و مسجدهای زیادی در آن وجود دارد. خود معبد از چندین سالن برای عبادت ساخته شده و اصلی‌ترین آن برای Kuan Yin یعنی الهه‌ی رحمت اختصاص یافته است. همچنین در این معبد سالن‌های کوچک‌تری برای احترام به خدایان قدرت، ثروت و رفاه اختصاص یافته است.

۴. موزه میراث بابا نیونیا (Baba Nyonya Heritage Museum):

موزه میراث بابا نیونیا-baba_and_nyonya_house_museum

این موزه توسط چان کیم لی ساکن نسل چهارم این خانه برای تجلیل ترکیب پیچیده و شگفت انگیز از فرهنگ چینی و مالایی گسترش و توسعه یافت. این موزه به عنوان موزه بابانیونا نیز شناخته شده است. در این موزه ویژگی‌های تعدادی از صنایع دستی و صنعت دست، از جمله قطعات نجاری، ظروف سفالی و مبلمان دیده می‌شود. پرده‌های بزرگ و نقش‌دار بر روی دیوار‌ها نصب شده و نشان‌دهنده ی ترکیبی از فرهنگ چینی و غربی در دنیای مالایی است.

۳. کلیسای سنت پل (St.Paul`s Church):

St-Pauls-Church کلیسای سنت پل

این کلیسا توسط یک کاپیتان پرتغالی در سال ۱۵۲۱ به عنوان یک کلیسای ساده ساخته شد. سنت فرانسیس خاویر، یکی از بنیان‌گذاران فرقه‌ی «یسوعیون»، از این کلیسا به عنوان یک پایگاه برای سفر تبلیغی خود به چین و ژاپن استفاده می‌کرد. در یکی از این سفرها، خاویر بیمار شد و در نهایت در سال ۱۵۵۲ در چین درگذشت. بدن او قبل از انتقال به گوا در این مکان نگه‌داری شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از مقبره‌ی باستانی او که در داخل کلیسا قرار دارد، دیدن کنند.

۲. خیابان جونکر (Jonker Street):

خیابان جونکر-Jonker-Street

این خیابان مرکز محله‌ی چینی‌ها در ملاکا است. این مکان به عنوان خانه‌ای برای بیشتر خدمتکاران اشراف هلندی در زمان استعمار هلندی‌ها به کار می‌رفت. با اینحال، بعد از خروج هلندی‌ها، این مکان به محل سکونت خود اشراف‌زادگان در آمد. بسیاری از خانه‌های بزرگ قرن هفدهم به همراه تعداد زیادی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و سایر امکانات رفاهی در آن باقی مانده است. این خیابان در هر شب جمعه، شنبه و یک‌شنبه مسدود شده و تنهای به عنوان بازار دستفروشان کار می‌کند.

۱. کلیسای کریس(Christ Church):

کلیسای کریس-christ_church

کلیسای کریس در قرن هجدهم به عنوان جایگزینی برای کلیسای کهنه و قدیمی پرتغالی‌ها ایجاد شد و به عنوان یکی از ساختمان‌های نمادین از دوره‌ی استعمار هلندی باقی‌مانده است. رنگ اصلی این کلیسا سفید بوده و در سال ۱۹۰۰ به رنگ قرمز رنگ‌آمیزی شده است. این رنگ نمایانگر بسیاری از ساختمان‌های باقی مانده از دوران استعمار هلندی‌هاست. داخل کلیسانیز تعدادی از سنگ قبر‌ها‌ی نوشته شده به زبان‌های هلندی، انگلیسی، پرتغالی و ارمنی منبت‌کاری شده است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan