توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

شگفتی های روغن نارگیل

۱۰ فایده روغن نارگیل که شگفت‌‌انگیز هستند

این ماده‌ی همه‌کاره را می‌توان برای مرطوب کردن پوست و پاک کردن آرایش استفاده کرد، اما این فقط بخش کوچکی از فایده روغن نارگیل است. در این نوشتار تمام شیوه‌هایی را که می‌توانید روغن نارگیل را در برنامه‌ی زیبایی‌تان بگنجانید، می‌بینید (این‌ها را داشته باشید تا مزایای دیگر آن را کشف کنیم).

۱. ماسک مو

فایده روغن نارگیل

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.


۲. روغن بدن

فایده روغن نارگیل

وقتی این روغن به صورت جامد است، بافت کرمی‌اش آن را به یک مرطوب‌کننده‌ی سبک و کامل برای پخش کردن در سراسر بدن تبدیل می‌کند. بلافاصله بعد از حمام کردن مقدار مناسبی از آن را روی پوست‌تان بمالید تا در پوست گرم‌تان فرو برود. عطر و بوی گرمسیری آن بعد از استفاده از آن به مشام می‌رسد. برای ساختن یک ترکیب مخصوص ماساژ، چند قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس به آن بیفزایید.

 

۳. بوم لب

فایده روغن نارگیل

لب‌های ترک‌خورده نمی‌توانند در مقابل روغن نارگیل فوق‌العاده مرطوب کننده، مقاومت کنند. کمی از این روغن را در ظرف نگهدارنده‌ی لنز بریزید و آن را درون کیف‌تان بگذارید تا بتوانید در طول روز با انگشت آن را روی لب‌های‌تان بمالید. خیالی به نظر می‌رسد؟ ساختن بسته‌ی آرایشی زیبای خودتان کار آسانی است!

 

۴. نرم‌کننده‌ی کوتیکول

فایده روغن نارگیل
بوم لب دست‌سازتان را دوکاره کنید و به کوتیکول‌های لایه‌لایه شده بدرود بگویید. با استفاده از انگشتان‌تان،  مقدار کمی از روغن را روی کوتیکول‌های‌تان بمالید و اجازه بدهید که جذب شود. روغن نارگیل ناخن‌های‌تان را محکم خواهد کرد و به پوست ظریف کوتیکول رطوبت خواهد داد و باعث خواهد شد که دستان‌تان جوان‌تر به نظر برسند.

 

۵. کرم زیر چشم

فایده روغن نارگیل

پوست زیر چشم‌تان نازک و ظریف، و مستعد بروز خطوط ریز، پف و حلقه‌های سیاه است. اگر شما مخالف پرداخت پول هنگفت برای خریداری کرم‌های دور چشم هستید، پس از روغن نارگیل استفاده کنید. فقط کمی از آن را بین انگشتان دست‌تان مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی آن را زیر چشم‌تان مالش بدهید.

 

۶. برطرف‌کننده‌ی وز مو

فایده روغن نارگیل

به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود.

 

 

۷. درخشان‌کننده‌ی پوست
فایده روغن نارگیل

پوست درخشان و شاداب مد روز است! اما اگر به طور طبیعی چنین پوستی ندارید، فقط کمی روغن نارگیل ذوب شده را روی استخوان‌های گونه‌های‌تان، گودی بالای لب بالایی‌تان و درست بالای ابروهای‌تان بمالید تا پوست مرطوبی داشته باشید که ازدرون روشن به نظر می‌رسد.

 

 

۸. پاک‌کننده‌ی آرایش

فایده روغن نارگیل

فقط یک قاشق چای‌‌خوری (یا کم‌تر) از این روغن می‌تواند به راحتی آرایش یک روزتان را پاک کند، مهم نیست که چه‌قدر آرایش‌تان ماندگار باشد. کمی روغن نارگیل مایع شده در اثر گرما را مستقیما روی پوست‌تان بمالید و ببینید که چه‌طور آرایش‌تان ذوب می‌شود! سپس با آب گرم صورت‌تان را آبکشی کنید. برای این‌که روغن پاک‌کننده‌ی آرایش خودتان را بسازید، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را برای هر پد گرد پنبه‌ای در یک ظرف قابل استفاده در مایکروفر گرم کنید. سپس پدهای پنبه‌ای را داخل روغن بیندازید و حتی اجازه دهید در آن غوطه‌ور شوند و روغن را به خود جذب کنند. پدها را در همان ظرف یا یک کیف پلاستیکی نگهداری کنید و آن را درون کیف دستی یا ساک باشگاه‌تان بگذارید تا همیشه به آسانی آرایش‌تان را پاک کنید.

 

۹. اسکراب بدنفایده روغن نارگیل

نصف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقدار مساوی روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید، و سپس با استفاده از دست‌های‌تان این ترکیب را روی قسمت‌های زبر پوست‌تان بمالید. این اسکراب در هنگام این‌که سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، به آن رطوبت می‌دهد. نتیجه: پوست مانند پوست بچه نرم می‌شود. برای قسمت‌های زبرتر پوست‌تان یعنی روی پاها و آرنج، نمک یا شکر ترکیب را کمی بیش‌تر کنید. اگر آن را به تنهایی استفاده کنید با رایحه‌ای گرمسیری از حمام خارج خواهید شد، اما می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید.


۱۰. کرم اصلاح

فایده روغن نارگیل

دهمین فایده روغن نارگیل هم شگفت انگیز و خارق العاده است. کرم اصلاح‌تان تمام شده‌است؟ روغن نارگیل منجی شماست! فقط بطری آن را زیر آب گرم ذوب کنید و سپس قبل از اصلاح آن را روی پاهای‌تان بمالید. تیغ به نرمی سر خواهد خورد و باعث خواهد شد که اصلاح بسیار تمیز و دقیقی انجام بدهید. به علاوه پاهای‌تان در هنگام اصلاح مرطوب خواهند شد. نکته: بیرون از دوش اصلاح کنید. این روغن بسیار لغزنده است، بنابراین اگر دست‌تان خشک باشد راحت‌تر می‌توانید ژیلت را نگه دارید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan