توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۱۰ غذای گران قیمت دنیا

قارچ ماتسوتاکه

گران ترین غذاهای دنیا

این قارچ ها بسیار کمیاب هستند و قیمت هر کیلو بیشتر از ۶۰۰ دلار می باشد. قارچ ماتسوتاکه بومی ژاپن می باشد اما در چندین کشور آسیایی دیگر نیز پرورش داده می شوند. مقدار این قارچ ها به دلیل تاثیر حشرات و درختان مهاجمی که به سمت مناطق سایه داری که قارچ ها رشد می کنند هجوم آورده اند رو به کاهش است. از آن جا که هیچ راهی برای کشت این قارچ ها وجود ندارد ممکن است در آینده ای نه چندان دور کاملا ناپدید شوند.

قهوه کوپی لواک

گران ترین غذاهای دنیا

این قهوه به مقادیر صنعتی در اندونزی، فیلیپین و جنوب هند تولید می شود. کوپی لواک گران ترین قهوه در دنیا محسوب می شود و قیمت هر کیلو قهوه کوپی لواک بین ۲۵۰ الی ۱۲۰۰ دلار است. شهرت این قهوه به دلیل روش خاص تولیدش است که از دانه های قهوه موجود در مدفوع حیوانی از خانواده زبادیان تولید می شود.

خاویار مروارید سفید آلبینو

گران ترین غذاهای دنیا

هر کیلوگرم از این خاویار ۹۱۰۰ دلار می باشد. ماهی خاویار آلبینو نوعی ماهی بزرگ است که در دریای خزر زندگی می کند. این نوع خاویار بسیار گران قیمت و کمیاب است زیرا ماهی آلبینو به ندرت و تنها در سن ۱۰۰ سالگی تخم گذاری می کند.

سوپ لانه پرستو

گران ترین غذاهای دنیا

لانه این پرستوها با بزاق خودشان و بدون هیچ ماده خارجی ساخته می شود. بنابراین چینی ها از آن در آشپزی هایشان استفاده می کنند. و اما دلیل گران قیمت بودن این غذا چیست؟ جمع آوری لانه های پرستو کاری بسیار دشوار و خطرناک است زیرا پرستوها لانه های شان را در بالای صخره ها می سازند که خطر سقوط بسیار زیاد است. قیمت هر کیلو لانه آشیانه ۳۰۰۰ دلار است.

زعفران

گران ترین غذاهای دنیا

قیمت هر کیلو زعفران از ۴۰۰ دلار شروع می شود تا ۱۰۰۰ دلار. زیرا گل زعفران تنها به مدت ۷ روز در فصل پاییز رشد می کند. زعفران با دست جمع آوری می شود و برای هر کیلو زعفران باید ۳۰۰ هزار گل زعفران لازم است.

قارچ دنبلان سفید

گران ترین غذاهای دنیا

قیمت بالای این قارچ ها به دلیل موقعیت مکانی خاصی است که برای رشدشان لازم است. و همچنین روش خاص جمع آوری و نگهداری آن ها و طعم و عطر بی نظیرش می باشد. در اروپا هر کیلو قارچ سفید ۲۱۰۰ دلار می باشد.

مرغ سیاه ایام سمانیگران ترین غذاهای دنیا

مرغ ایام سمانی در اندونزی پروش می یابد. اما به دلیل خطر انتشار آنفلوآنزای مرغی به کشورهای دیگر صادر نمی شود. این گونه مرغ به قدری نادر است که قیمت یک جوجه در اندونزی ۲۰۰ دلار است و بیرون از کشور هزاران دلار می ارزد.البته در مالزی قیمت این مرغ زیاد هم بالاتر از مرغ های معمولی نیست.

استیک Wagyu ژاپنی

گران ترین غذاهای دنیا

این نوع استیک از گوشت گاو ژاپنی تولید می شود و از گران ترین خوراک های دنیا محسوب می شود. قیمت هر کیلو گوشت Wagyu 450 دلار می باشد.

گوشت خوک ایبری

گران ترین غذاهای دنیا

این غذا که در اسپانیا تولید می شود گران ترین گوشت دنیا به حساب می آید. خوک های ایبری با میوه درختان بلوط تغذیه می شوند و زمین وسیعی برای چراندن آن ها در نظر گرفته می شود. قیمت هر کیلوگرم گوشت خوک ایبری ۳۹۲ دلار است.

پنیر گوزن

گران ترین غذاهای دنیا

یکی از گران قیمت ترین پنیرهای دنیا پنیر گوزن است که تنها در یک مکان تولید می شود. تنها یک مزرعه گوزن در سودان وجود دارد و برای تولید این پنیر از شیر گوزن استفاده می شود. رنگ این پنیر سفید است و ظاهری شبیه به پنیر فتا دارد و در مقادیر بسیار کمی تولید می شود.

منبع: بدونیم

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan