توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

سفر به جاده های سبز ویتنام

هانوی

هانوی شهری است که تمام این تصورات در آن به واقعیت می پیوندند. هجوم موتور سیکلت ها در محله قدیمی نشان می دهد نبض تجارت این شهر بعد از هزار سال هنوز هم در اینجا می تپد. دست فروشان با کلاه های مخروطی خود اینجا بساط شان را پهن می کنند و مردم محلی در کافه های آن طرف خیابان با نوشیدن فنجان قهوه، شهرشان را که پر از توریست است، تماشا می کنند. صبح ها خورشید طلوع می کند، می توانید ورزشکاران شهر را که در کنار دریاچه «هوئانکیم» مشغول تمرین تای چی هستند، ببینید و طرف های ظهر سری به رستوران های زیبای شهر بزنیدو ضمن لذت بردن از غذای ویتنامی، هنر مردمی شهر را هم تماشا کنید. هانوی، پایتخت سیاسی و فرهنگی ویتنام است؛ جایی که تاریخ باستان، میراث استعمار و چشم انداز مدرن با هم تلفیق شده است. 

ویتنام

هانوی زیبا و قدیمی بعد از تقسیم بندی های ویتنام در سال 1954 در آرامش نسبی قرار گرفت و تا چهار دهه بعد تلاش کرد با طرح های اصلاحات اقتصادی روی پای خود بایستد. خوشبختانه هانوی از بمباران های آمریکا و تلاش های شوروی برای تصاحب آن جان سالم به در برد و در اوایل دهه 1990 به عنوان شهری که در تاریخچه خود استعمار فرانسوی ها و چینی ها را هم دارد، به ترکیبی بی نظیر از فرهنگ شرق و غرب بدل شد. هانوی سال 1408 توسط چینی ها به نام «تانگ لنگ» خوانده می شد؛ در آن زمان اداره این شهر دست امپراتوری چین بود، پس از آن هانوی، پایتخت هندوچین فرانسه شد اما از سال 1954 پس از یک دوره مبارزه در تقسیم بندی ها این شهر را پایتخت ویتنام شمالی اعلام کردند و بالاخره پس از اتحاد ویتنام شمالی و جنوبی، پایتخت کل ویتنام شد. تاسیس اولین موسسه آموزشی در ویتنام قرن 11 بود و 900 سال بعد اولین دانشگاه به شکل غربی آن در هانوی تاسیس شدو امروز هم دانشگاه های این شهر از بهترین دانشگاه های کشور است. همه این موارد باعث شده هانوی مدرن، ثروتمند و با اعتماد به نفس باشد؛ شهری که زیبایی در هر گوشه آن به چشم می خورد.

تقویم سفر: فکر نکنید که چون هانوی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، شما می توانید هر وقت از سال با تی شرت بگردید!  هانوی یک شهر چهار فصل است و از آنجا که در نیم کره شمالی قرار دارد، در آذر و دیماه سرمای سخت و در مردادماه کوره آتش هست اما بهترین زمان برای سفر به این شهر، مهر، آبان و آذر است. در این فصل سال رطوبت هوا کم شده و آفتاب ملایمی هم می تابد، بنابراین شما می توانید با خیال راحت به گشت و گذار در شهر و لذت بردن از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن بپردازید. 

هانوی

دیدن موتوری: بیشتر نقاط دیدنی شهر هانوی در نزدیکی دریاچه «هوئانکیم» قرار داردو شما می توانید با پیاده روی کوتاه به مقاصد خود دسترسی پیدا کنید. شهر هانوی شهر شلوغی است، بنابراین اگر قصد دارید از چند نقطه در یک روز بازدید کنید، بهتر است زمانی را برای ترافیک ماندن اختصاص دهید. هانوی ایستگاه های اتوبوس بسیاری دارد اما استفاده از آنها برای توریست ها به دلیل ازدحام جمعیت توصیه نمی شود. در حقیقت بهترین وسیله برای گشت و گذار در شهر، استفاده از موتور سیکلت است که هم ارزان است و هم در ترافیک گیر نمی کند اما بهتر است بدانید که رانندگان موتور سیکلت ها مانند دیوانه ها می رانند! پس اگر اهل هیجان هستید، از این وسیله استفاده کنید. البته این موتورسوارها بسیار هم اهل چانه زدن هستند و اگر ول شان کنید، گاهی یک ساعت سر قیمت با شما بحث خواهند کرد. همچنین در خیابان ها، هتل و مراکز گردشی تاکسی به آسانی گیر می آید و بسیاری از آنها تاکسی متر هم دارند و شما با خیال راحت می توانید از تاکسی ها استفاده کنید. 

هانوی

شهر خوشمزه! جهانگردان غذا عاشق هانوی هستند، زیرا در این شهر شما می توانید با پول بسیار کم غذاهایی بسیار لذیذ را امتحان کنید. تنوع غذایی در این شهر بیداد می کند؛ از سوپ گرفته تا رشته فرنگی، شیرینی و ساندویچ، همه چیز در اینجا همراه با سبزیجات تازه سرو می شود. شما می توانید یک هفته تمام مسیر محله قدیمی را که با موتورهای زیاد مسدود شده، طی کنید و از غذاهای گیج کننده آنها بچشید اما مطمئن باشید هرگز یک طعم را دوبار تست نخواهید کرد! یکی از محبوب ترین غذاها در اینجا «خویی زیو» است؛ برنج چسبناکی که با ماش و پیاز سرخ شده تهیه می شود. 

در رستوران های محله قدیمی یا کنار دریچه «هوئانکیم» بهترین جا برای تست این غذای محلی است. بان کوان یک نوع کرپ خوشمزه فرانسوی است که از گندم، تخم مرغ و محصولات لبنی تهیه می شود؛ غذای خوشمزه ای که آن را در کنار سس ماهی سرو می کنند. 

سوپ رشته فرنگی «فو» که در اوایل قرن 20 در تمام جهان محبوب شد، برای اولین بار در هانوی اختراع شده است! این سوپ از پیاز تازه، ریحان معطر، سبزیجات تازه، سرکه، رشته فرنگی و فلفل تهیه می شود. شما برای امتحان سوپ خوشمزه «فو» می توانید به رستوران «فوبت دان» که در محله قدیمی قرار دارد، بروید نوشیدنی های هانوی هم غالباً طعم و بوی گیاهان محلی را دارند و ار طرفدار چای های طعم دار هستید، هانوی یکی از بهترین مکان هاست. 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan