توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

با انواع طب جایگزین آشنا شوید

  1. طب سنتی هندوها

هدف چیست؟ طب سنتی هندوها برروی پنج عنصر فیزیکی زمین، هوا، آتش، آب و باد تمرکز می‌کند، و آنها را به سه عنصر پایه در بدن موسوم به مزاج (دوشا) که واتا، پیتا و کافا نامیده می‌شود، دسته بندی می‌کند. متخصص این طب می‌تواند با توجه به مزاج شما، روش‌های درمانی متفاوتی را با بهره‌گیری از داروهای گیاهی، رژیم غذایی و روش سم‌زدایی، یوگا، آرام سازی و ماساژ تجویز ‌کند. در حال حاضر، این سیستم درمانی سنتی هندوها، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. سالانه ۲۰۰۰۰۰ بزرگسال آمریکایی از طب سنتی هندوها بهره می‌برند.

در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ مطالعات در هند حاکی از آن است که طب سنتی در درمان بیماری‌های متعددی به ‌کار می‌رود. محققان سازمان سلامت اجتماعی آمریکا، بر استفاده‌ از زنجبیل، کندر و زردچوبه در درمان بیماری‌های التهابی از قبیل آرتروز، بیماری‌های قلبی و عروقی تاکید دارند. علاوه براین، محققان برای درمان و پیشگیری از آلزایمر، روی gotu kola تحقیق می‌کنند.

  1. هومیوپاتی (همسان درمانی)

هدف چیست؟ هومیوپاتی را شاید بتوان استیلای بزرگ دیگری از سوی بریتانیا قلمداد نمود. حامیان آن پائول مک‌ کارنی، ارلاندو بلوم و سایر بریتانیایی‌های مشهور هستند. هومیوپاتی برگرفته از اصل همانندها یا همانند، همانند را درمان می‌کند، باشد. منشأ درمانها از موادی است که علائم را ایجاد می‌کنند. مواد رقیق می‌شود تا حدی که تقریبا چیزی از ماده‌ی بیماری‌زا باقی نماند. برای مثال، علاج بی‌خوابی  ممکن است قهوه رقیق شده باشد.

در درمان چه بیماری‌هایی مؤثر است؟ برخی از تحقیقات حاکی از آن است که هومیوپاتی آلرژی، سرماخوردگی، آنفولانزا، اضطراب، فشارعصبی، شوک، خستگی، بی‌خوابی، سردرد، تهوع، تنش قبل از قاعدگی، علائم یائسگی و بیماری‌های مزمن مانند ورم غضروف لیفی را کاهش می‌دهد.

  1. ماساژدرمانی

هدف چیست؟ به‌نظر می‌رسد ماساژ ‌روی سطح هورمونی و سلولی بدن تأثیر ‌گذار است، التهاب را بهبود می‌بخشد و هورمون اندروفین را آزاد می‌کند.

در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ به‌ عنوان یکی از درمان‌های جایگزین کاملا بررسی شده و نشان داده شده است که ماساژ کمردرد مزمن را تسکین می‌دهد، التهاب ماهیچه‌ای ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد و می‌تواند افسردگی، اضطراب، آسم و ورم غضروف لیفی را از بین  ببرد.

  1. هیپنوتیزم درمانی

هدف چیست؟ هیپنوتیزم‌های مدل هالیوودی را فراموش کنید (چشمان شما سنگین می‌شود و احساس خواب‌آلودگی می‌کنید)، در واقع هیپنوتیزم، نوعی روان‌درمانی است که در آن، هوشیاری، بخش منطقی مغز کنار گذاشته می‌شود، ضمیر ناخود‌اگاه را به سمت تلقین می‌کشاند، این صراحت به بیمار کمک می‌کند تا عکس‌العمل‌ها و رفتارهایش تغییر کند.

در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ انجمن سلامت اجتماعی، هیپنوتیزم را در درمان درد‌های مزمن مناسب می‌داند. اما مطالعات کلینیکی  نشان می‌دهد هیپنوتیزم درمانی، نیاز به دارو را کاهش می‌دهد، شرایط فیزیکی و روحی قبل از عمل جراحی را بهبود می‌بخشد و موجب می‌شود بیمار پس از جراحی زودتر به‌ هوش ‌آید. به نظر می‌رسد، در درمان ترس، افسردگی، اضطراب، آسم، آلرژی و سوء هاضمه نیز مؤثر است.

  1. طبیعی درمانی

هدف چیست؟ طبیعی درمانی یک روش چند زمینه‌ای در علوم مختلف است که از منابع طبیعی نظیر، گیاهان دارویی، ورزش، آرام‌سازی، تغذیه و طبیعت استفاده می‌کند. یکی از روش‌هایی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند سلامت جسمی آینده ما را تأمین می‌کند. پزشکان طبیعی درمانی بر این باورند که بدن به ‌تنهایی برای تعادل (یک نیروی حیاتی که هم‌ایستایی نامیده می‌شود) تلاش می‌کند و این تعادل می‌تواند با روش زندگی ناسالم، استرس، برنامه‌ی غذایی نامناسب، بی‌تحرکی، کمبود خواب و نگرش‌های منفی‌گرایانه بر هم بخورد، کارشناسان بر پیشگیری تاکید می‌کنند و روش‌های مختلف درمانی از جمله طب سوزنی، هومیوپاتی، گیاه‌درمانی، رژیم، ماساژ، آب‌درمانی و مشاوره را با هم ادغام می‌کند.

در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ در درمان بیماری‌های مزمن مانند آسم و آرتروز، سرماخوردگی وآنفولانزا، افسردگی، تنش‌های قبل از  قاعدگی و التهاب روده و معده بسیار مؤثر است.

  1. استخوان درمانی

هدف چیست؟ استخوان درمانی، به عنوان طب غیر دارویی و غیر تهاجمی آغاز شد، این طب بیماری‌های زیادی را با روش‌های درمانی خاص و تقویت ماهیچه‌ها، بافت پیوندی، مفاصل و ستون فقرات مهار می‌کند.

در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ تحقیقات گسترده حاکی از آن است که استخوان درمانی در درمان بیماری‌های ستون فقرات ومفاصل  (آرتروز)، گردن و کمردرد، آلرژی و سایر اختلالات تنفسی، افسردگی، بی‌خوابی، تنش‌های قبل از قاعدگی و سوء هاضمه مؤثر است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan