توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

ده دلیل برای سفر به مراکش

 

 

1.      بازار سنتی مراکش

بازدید از بازار سنتی مراکش یک تجربه بی نظیر در این شهر است. در این بازار انواع کالاهای مراکشی مانند صنایع دستی، زیور آلات، جواهرات، پارچه های نفیس و فرش به فروش می رسد. در این بازار تقریبا همه چیز پیدا می شود. از سوغاتی های ارزان قیمت تا ادویه و پارچه های نفیس مراکشی. برای یک تجربه بیاد ماندنی، بازار را از داخل دیوارهای مدینا(Medina) در مراکش سنتی ببینید.   

 

2.      میدان جما ال فنا(Djemaa el-Fna)

جمال ال فنا میدان محبوب شهر مراکش است که به قلب مراکش شناخته می شود. این میدان توریست های زیادی از سراسر دنیا را جذب می کند. این میدان در شب پر از پیشگو، قصه گو، مارگیر، رقصنده و موزیسین است که این میدان را به محلی شلوغ با اجراهای مختلف تبدیل کرده است. در طول روز میدان محل خرید توریست ها و محلی ها است. شما می توانید اقلام زیادی از جمله سوغاتی های ارزان قیمت را پیدا کنید، حتی این فرصت را دارید تا با فرهنگ مراکش آشنا شوید. 

 

3.      موزه مراکش

مراکش موزه های منحصر بفرد متعددی دارد که نشان دهنده مجموعه ای از هنرهای محلی و صنایع دستی و تاریخی می باشد. موزه مراکش در یک ساختمان تاریخی قرار گرفته است. اگر شما یک دوستدار موزه نمی باشید، این ساختمان به تنهایی ارزش یکبار دیدن را دارد. ساختمان دارای مجموعه ای از درب های حکاکی شده، ابزار و وسایل آشپزخانه عجیب و غریب، آلات موسیقی و خنجر می باشد. شما همچنین می توانید آثار هنری شگفت انگیز مراکش که در موزه نمایش داده شده را پیدا کنید. موزه های حیرت آور دیگری نیز در مراکش وجود دارد که اگر شما دوستدار تاریخ و هنر هستید حتما مجزوب زیبایی آنها خواهید شد. 

 

4.      حمام تاریخی مراکش

حمام محلی است که مراکشی ها غالبا هر هفته برای دوش گرفتن و تمیز کردن خودشان از آن استفاده می کنند. این حمام به طور شگفت آوری بخش قابل توجهی از زندگی و اعتقادات مراکشی ها می باشد. اگر شما از دوش و سونا لذت می برید باید از این حمام بازدید کنید. شما همچنین می توانید از ماساژ و درمان های بدنی و پوستی با روغن و عطرهای معطر استفاده کنید. 

 

5.      آرامگاه سعدیان(Saadian)

این آرامگاه در مراکش محبوب ترین جاذبه گردشگری از زمانیکه در سال 1917 کشف مجدد شد، می باشد. این آرامگاه با کاشی های ریز نقش، کنده کاری های پیچیده با متد عربی تزئین شده است. این مقبره با هزینه زیادی طراحی و بازسازی شده است. شما جذب زیبایی این مقبره باشکوه با سقف قوسی و سنگ های مرمر و موزائیک کنده کاری می شوید. 

 

6.      محل اقامت لوکس

اگر شما به دنبال یک تعطیلات لوکس هستید، می توانید مراکش را انتخاب کنید. مراکش ریاض (Marrakech Riads) مهمان خانه های هستند که می توانید در طول سفر خود در آن اقامت داشته باشید. ریاض محلی لوکس با طراحی شیک به روش مراکشی با فضایی فرهنگی می باشد. شما می توانید تمام فرهنگ مراکشی را در این محل کشف کنید.

 

7.      باغ و عمارت منارا (Menara)

این باغ در ورودی رشته کوههای اطلس واقع شده است. در این باغ یک عمارت و دریاچه قرار دارد که توسط درخت های زیتون احاطه شده است. باغ منارا را بازدید کنید و از منظره بی نظیر دریاچه از سقف هرمی عمارت لذت ببرید. همچنین این باغ به عنوان پارک عمومی برای پیک نیک استفاده می گردد. 

 

8.      غذاهای مراکشی

آشپزی مراکشی کاملا لذت بخش است و خوردن غذاهای مراکشی یکی از کارهایی است که باید در مراکش انجام دهید. آشپزی مراکشی غنی و خوشمزه است با تنوع خاصی از انواع تاژین (نوعی غذای معروف مراکشی)، ماهی و بشقاب های گوشت و شیرینی های غیر قابل اجتناب. تمام غذاهای مراکشی برای لذت بردن و در خاطر ماندن ساخته شده است. طعم چای نعنایی معروف مراکشی و کوس کوس حتی بعد از ترک این شهر در خاطر شما خواهد ماند. شما می توانید تعداد زیادی رستوران که غذاهای مراکشی ارائه می دهند، در شهر پیدا کنید.

 

9.      باغ ماجورل (Majorelle)

این باغ یک باغ گیاه شناسی 12 هکتاری در مراکش می باشد. این باغ بهترین محل برای گذراندن روز خود در طول تعطیلات در مراکش می باشد. در اینجا شما شانس دیدن موزه هنرهای اسلامی مراکش، گونه های مختلف پرندگان متعلق به شمال آفریقا، باغ های موز، گل کاغذی و درختان نارگیل را دارید. این باغ محلی فوق العاده زیباست و قطعا ارزش یکبار بازدید را دارد. 

 

10.      منطقه مدینا (Medina)

مدینا یک مرکز تاریخی در شهر مراکش و از طرف سایت میراث جهانی یونسکو یک ارزش برجسته جهانی می باشد. در مدینا ساختمان های متنوعی از جمله ساختمان های قدیمی مسکونی، بناهای تاریخی و معماری وجود دارد. مکان های زیادی در مدینا برای بازدید کردن از جمله مسجد کوتوبیا (Koutobia)، قصر بادیا (Badia)، مقبره سعدیان و اماکن دیگر وجود دارد. در اطراف شهر قدیمی قدم بزنید و فضای زندگی شبانه مراکشی و فرهنگ دست نخورده این شهر را تجربه کنید. 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan