توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

درمان‌ خانگی برای احتباس (جمع شدن) آب در بدن

این مشکل ممکن است در اثر مصرف بیش از حد نمک، ضعف جریان خون، کمبود تحرک و فعالیت بدنی، کمبود ویتامین، نارسایی وریدی ( مشکل برگشت خون از سیاهرگ‌های پا به قلب)، استرس، بارداری، قاعدگی، هوای گرم، قرارگرفتن در ارتفاعات، آلرژی، فشارخون بالا، مشکلات قلبی، مشکلات کلیوی، بیماری‌های مزمن ریوی، بیماری‌های کبدی، نارسایی تیروئید، مصرف بعضی از داروها و قرص‌های پیشگیری از بارداری باشد. 

احتباس آب سبب خشک شدن مفاصل، افزایش وزن، احساس تورم، افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب می‌شود.

در اینجا ۱۰ درمان خانگی برای این مشکل ارائه می‌کنیم:

۱٫قاصدک : تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در مجله‌ی داروهای جایگزین و تکمیلی منتشر شد نشان می‌دهد که گیاه قاصدک اثر ادرارآور دارد. این خاصیتِ قاصدک، درمان مؤثری برای خارج کردن آب اضافی بدن است. علاوه بر این، قاصدک سرشار از پتاسیم است که به کاهش سطح سدیم در بدن کمک می‌کند. همچنین قاصدک دارای مقادیر زیادی منیزیوم است که برای ورم پیش از قاعدگی بسیار مؤثر است. یک قاشق چایخوری قاصدک خشک را در یک فنجان آب داغ به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس مایع را صاف کنید و از این دمنوش سه بار در روز بنوشید. می‌توانید از تنتور یا مکمل‌های آن به صورت قرص نیز استفاده کنید. البته پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی با پزشک‌تان مشورت کنید تا مطمئن شوید که با داروی خاصی تداخل نداشته باشد. 

۲٫جعفری : جعفری نیز مانند قاصدک خاصیت ادرارآوری قوی دارد. برای تهیه چای جعفری، دو قاشق چایخوری جعفری خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. از این چای سه بار در روز میل کنید. می‌توانید از مخلوط آب جعفری تازه و آب لیمو نیز استفاده کنید. 

۳٫سولفات منیزیوم : دو پیمانه از این نمک را در آب وان ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید. سه بار در هفته این کار را انجام دهید. خاصیت اسمزی معکوس، سبب بیرون آمدن آب اضافی و مواد سمی از بدن شما خواهد شد. علاوه بر این سبب آرامش اعصاب و کاهش در عضلات می‌شود. 

۴٫آب لیمو : آب لیمو مواد سمی و آب اضافی را از بدن خارج می‌کند. دو قاشق غذخوری آب لیموی تازه را در یک فنجان آب ولرم بریزید. می‌توانید آن را با عسل شیرین کنید. این محلولرا روزی یکبار تا بهبودی کامل بنوشید. 

۵٫تخم رازیانه : به خارج شدن سدیم و آب اضافی از بدن از طریق کلیه کمک می‌کند و از تولید سم در بدن جلوگیری و به هضم غذا و پیشگیری از نفخ معده کمک می‌کند. یک قاشق چایخوری از تخم رازیانه را در یک فنجان آب داغ بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را صاف کنید. از این محلول سه بار در روز تا بهبودی کامل بنوشید. 

۶٫گزنه : یک ادرارآور طبیعی مؤثر است که احتباس آب را کاهش می‌دهد. یک قاشق چایخوری پودر ریشه‌ی گزنه را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. از این چای سه بار در روز تا بهبودی کامل بنوشید. 

۷٫ذغال اخته : آب میوه‌ی ذغال اخته علاوه بر خاصیت ادرارآوری مؤثر، دارای مواد معدنی مانند منیزیوم، پتاسیم و کلسیم است که به حفظ توازن مایعات بدن کمک می‌کنند. یک فنجان از آب میوه‌ی ذغال اخته را بدون شیرین کردن هر روز بنوشید. می‌توانید از قرص آن نیز استفاده کنید. 

۸٫عطر درمانی : عطر درمانی برای کاهش مایعات اضافی بدن مفید است. این روش سبب تحریک سیستم لنفاوی و خروج آب اضافی بدن می‌شود. ۲۰ قطره اسانس شمعدانی و سرو کوهی را در وان بریزید و به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید. سه بار در هرهفته این کار را انجام دهید. 

۹٫سرکه‌ی سیب : با جایگزین کردن پتاسیم در بدن سبب کاهش سطح سدیم و در نتیجه کاهش مایعات اضافی بدن می‌شود. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب بیافزایید و دوبار در روز میل کنید. می‌توانید مقدار سرکه را افزایش دهید مثلا دو قاشق چایخوری در هر لیوان. اگر در ناحیه‌ی پا دچار ورم هستید می‌توانید مقداری سرکه و همان مقدار آب گرم را در یک ظرف بریزید و پاهایتان را با آن به مدت ده دقیقه ماساژ دهید.

۱۰٫پیاز : خاصیت ادرار آوری و سم‌زدایی از خون دارد و از تشکیل سنگ در کلیه پیشگیری می‌کند. مقداری پیاز خام را در مقداری آب (یک فنجان) بجوشانید. مقدار نمک به آن بیافزایید و محلول را صاف کنید. دو تا سه فنجان از این محلول را هر روز بنوشید و چند روز این کار را ادامه دهید. 

نکته: علاوه بر درمان‌های بالا سعی کنید خوراکی‌های ادرارآور مانند کلم، خیار، شاهی آبی، کرفس، موز، آناناس و هندوانه بیشتر مصرف کنید.  همچنین، در طی روز، آب بیشتری بنوشید تا از کم‌آبی بدن پیشگیری کنید. کمتر الکل بنوشید و ورزش منظم انجام دهید. 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan