توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

سرمایه گذاران خارجی؛ حوزه گردشگری

  • ۲۱:۱۰


او افزود: «کشور ایران دارای فرهنگ غنی و آثار تاریخی بسیار زیادی است، در کنار موزه‌هایی که می‌توان آن‌ها را جزو غنی‌ترین موزه‌های جهان نامید با آثاری که غنای آن به چندین‌هزار سال قبل برمی‌گردد. همچنین طبیعت بسیار منحصر‌به‌فرد و جاذبه‌های مرتبط با آن نظیر دریا، کویر و جنگل‌های بی‌نظیر در شمال و غرب کشور جزو جاذبه‌های خوب طبیعی است که در کشور داریم.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «طبیعت ایران به صورتی است که یک گردشگر می‌تواند شاهد حضور همزمان چهار فصل در کشور باشد، یک گردشگر با سفر به ایران می‌تواند هم بهار، هم تابستان، هم پاییز و هم زمستان را تجربه کند. این نشان می‌دهد که این کشور به‌لحاظ ذاتی جاذبه‌های بسیار خوبی دارد که هم گردشگران بین‌المللی را جذب می‌کند و هم هوطنان ما از سراسر کشور از آن بهره‌مند می‌شود.» 

او تأکید کرد: «کشورهایی در همسایگی ما با جغرافیا و تاریخی محدود‌تر توانسته‌اند گردشگران بسیار زیادی جذب کنند، پس کشوری نظیر کشور ما با این‌همه جاذبه باید بتواند به هدف جذب ۲۰میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۶ دست پیدا کند.» 

معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد: «یکی دیگر از جاذبه‌های کشور در حوزه صنایع‌دستی نهفته است، بیش از ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی در ایران تولید می‌شود و هنرمندان زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت و خلق اثر هستند. صنایع‌دستی یکی از عواملی است که می‌تواند باعث جذب گردشگر شود و گردشگران خارجی از صنایع‌دستی و کشور بهره ببرند.» 

او با اشاره به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در فهرست یونسکو گفت: «کشور ما دارای روستاهای مختلفی است که هر کدام از این روستا‌ها با جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی متفاوت می‌توانند گردشگران بسیاری را جذب کنند. ما همچنین سایت‌های تاریخی منحصربه‌فردی مانند تخت‌جمشید و... در کشور داریم که به ثبت جهانی رسیده است. هم‌اکنون نیز در حال تلاش برای ثبت آثار طبیعی کشور در فهرست یونسکو هستیم. تمام این جاذبه‌ها، ظرفیت‌های بسیار زیادی را برای رسیدن به اهداف مدنظر ایجاد کرده‌اند.» 

او با اشاره به رویداد «تبریز۲۰۱۸» گفت: «تبریز در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است و در این سال میزبان برنامه‌های متنوعی خواهد بود، از تمام مردم دعوت می‌کنم که حتما در سال ۲۰۱۸ به تبریز سفر کنند. تبریز شهری تاریخی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و صنایع‌دستی و موسیقی مخصوص به خود است. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های زیادی برای هرچه بهتر شدن این رویداد درنظر گرفته است.» 

مونسان درباره چالش‌های پیش روی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای جذب ۲۰میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۶ گفت: «بزرگ‌ترین چالش مربوط به زیرساخت‌های گردشگری است، ما احتیاج داریم هم هتل‌های بیشتری راه‌اندازی کنیم و هم استانداردهای هتل‌های موجود را افزایش دهیم. یکی از راه‌حل‌هایی که برای فائق آمدن بر این مشکل اندیشیدیم، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی بود. این اقامتگاه‌ها بسیار مورد استقبال گردشگران خارجی واقع شده است. ما توانستیم در روستا‌ها و سایت‌های طبیعی خانه‌های موجود در‌‌ همان روستا‌ها را به مکان‌هایی برای اقامت گردشگران تبدیل کنیم، این جاذبه جدیدی بود که خلق کردیم. ما مشکل کمبود هتل و زیرساخت‌های گردشگری را تا حدی از این راه مرتفع کردیم که بسیار مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت، به نحوی که حتی در جاهایی که هتل وجود دارد، گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سکونت داشته باشند و از غذا‌ها و فرهنگ بومی آن‌جا و روابط دوستانه حاکم بر آنجا بهره ببرد.» 

او افزود: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین آن دسته از خانه‌های تاریخی، کاروانسرا‌ها و... را که در اختیار داشت به بخش خصوصی واگذار کرد، بخش خصوصی نیز این مکان‌ها را به اقامتگاه‌های منحصربه‌فردی تبدیل کرده است و شمار زیادی از گردشگران، این اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های پذیرایی را بر اقامت در هتل‌ها ترجیح می‌دهد.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «یکی دیگر از چالش‌های پیش روی حوزه گردشگری حمل‌ونقل است. دولت برای حل این مسئله همکاری زیادی انجام داده و هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ما اضافه شده است، همچنین توانستیم از طریق همکاری با وزارت راه و شهرسازی گردشگری ریلی را ایجاد کنیم و هم اکنون مقدمات آن شروع شده است. البته ما در کشور گردشگری ریلی داریم اما باید توسعه پیدا کند.» 

او افزود: «خود راه‌آهن در ایران یک موضوع گردشگری است که دارای قدمت زیادی است. ما به‌دنبال ثبت راه‌آهن و سیستم ریلی ایران در فهرست جهانی یونسکو هستیم. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، خود سیستم ریلی کشور نیز می‌توان برای گردشگری که از گردشگری ریلی استفاده می‌کند جذاب باشد.» 

معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد: «ما در کشور در بعضی بخش‌ها نواقصی داریم اما می‌توانیم چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.» 

اوافزود: «خوشبختانه بسیاری از گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند گردشگر فرهنگی هستند که می‌توانیم با برنامه‌های خلاقانه آن‌ها را جذب کنیم زیرا این ظرفیت‌های فرهنگی ما را از سایر کشورهای منطقه متمایز می‌کند.» 

او در انتها تأکید کرد: «دولت ایران توسعه گردشگری را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی خود انتخاب کرده است، در نتیجه از تمام سرمایه‌گذاران خارجی دعوت می‌کنم که در بخش گردشگری ایران وارد شوند و سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند که هم دولت ایران از آن‌ها استقبال می‌کند و هم سرمایه‌گذاری آن سودده خواهد بود.»
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan