توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

دیدنی های تور گردشگری مغولستان

سردترین پایتخت دنیا محسوب می‌شود که از طریق هواپیما یا خط آهن مسکو روسیه به بیجینگ چین قابل دسترس است. حتماً از الانباتور که شروع کنید. بهتر است در هتل‌های معتبر شهر اقامت کنید تا بتوانید با مردم و فرهنگشان ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که توریسم در مغولستان در حال توسعه است و مطمئناً برای برآورده شدن نیازهای روزمره خود و ارتباط با مردم و حتی بسیاری از آژانسها و هتلها هنوز دچار مشکل خواهید بود. مسلماً پیدا کردن یک مترجم خوب باید جزء اولین خواسته‌های شما در مغولستان باشد.

جاذبه های خاص تاریخی در مغولستان:

دیدنی های تاریخی مغولستان

نام مغولستان با جغرافیای خاص، اسب، عشایر و چنگیزخان آمیخته است. بهتر است از موزه ملی مغولستان در مرکز شهر الانباتور هست دیدن کنید تا در تاریخ مصور این کشور قدم بزنید.

در چادر محلی عشایر زندگی کنید:

چادرهای عشایر مغولستانچادرهای عشایر مغولستان

چادر دایره‌ای شکل بومی مخصوص مغولستان هنوز هم در بسیاری از مناطق حتی در محدود اطراف الانباتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، سعی کنید اگر نمی‌توانید در چادر محلی در کنار عشایر بومی و سنتی زندگی کنید حداقل از چادرهایی که به منظور استفاده توریستها در برخی مناطق مثل پارک ملی ترلج یا صحرای گوبی در کمپ سه شتر با امکانات سنتی و نیمه مدرن مهیا شده است بهره ببرید.

شتر سواری در صحرای گوبی:

شترسواری در مغولستان

صحرای گوبی مغولستان

صحرای گوبی مغولستان

این صحرا بخشی از سفر شما حتماً باید باشد. هیچ تجربه‌ای ساکت تر از این مکان برای شما نخواهد بود. در شهر کوچک دالانزادگد اقامت کنید تا صخره های شعله‌ور باینزگ و تپه های خونگرین الس را براحتی ببینید و بتوانید به شترسواری در صحرابپردازید. بهتر است تورهای شرکتهای داخلی برای گردش در صحرا را خریداری کنید اما اکثر این شرکتها به دلیل کاهش نرخ توریسم در زمستان فعال نیستند.

به دیدن صومعه ها بروید:

صومعه های بودایی در مغولستانصومعه های بودایی در مغولستان

در همه جای مغولستان می‌توانید آثار بوداییسم را ببینید. بهتر است صومعه مانجوسری در جنوب الانباتور که در پارک ملی بغدخان است را انتخاب کنید. فراموش نکنید که حتماً مترجم همراه خود داشته باشید. لذت طبیعت گردی به همراه آرامش صومعه و عبادت و آداب ذن را در اینجا می‌توانید تجربه کنید.

اسب سواری کنید:

اسب سواری در مغولستاناسب سواری در مغولستان

می‌توانید یک راهنما به همراه خود داشته باشید و بهتر است اگر چندین روز می‌خواهید اسب سواری کنید حتما یک اسب خریداری کنید، اما برای یک برنامه یک روزه می‌توانید اسب اجاره کنید و به گشت و گذار در مراتع و طبیعت بکر مغولستان بپردازید.

آیرگ بخورید:

Airag آیرگ

فرآیند تهیه نوشیدنی محلی Airag

نوشیدنی بر پایه شیر بز که بطور سنتی تخمیر و تولید می‌شود و طعمی خاص داشته که بعید است بتوانید در جای دیگری از دنیا آن را امتحان کنید. فراموش نکنید که برگرداندن ظرف سرو این نوشیدنی سنتی در چادرهای عشایر تا زمانیکه در آن محفل نشسته اید کاری توهین آمیز به حساب می‌آید.

به فستیوال‌ها بروید:

فرهنگ مغولستان یعنی فستیوالهای آن‌ها را ببینید. برزگترین و مهمترین آن‌ها که دومین المپیک قدیمی جهان است نادم می‌باشد که در اواخر تیرماه هر سال برگزار می‌شود و مسابقات اصلی آن تیراندازی با کمان، اسب سواری و کشتی به همراه رقصها و غذاهای سنتی می‌باشد. فستیوال خارق‌العاده دیگر که اواخر شهریور و اوایل مهر انجام می‌گیرد به نام بایان اولجی عقاب است که برگرفته از فرهنگ مهاجرین قراقستانی است با حضور هزاران عقاب طلایی که به شما امکان گرفتن عکسهایی جذاب را خواهد داد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan