توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

خیابان شاردنی؛ مرکز شب‌های بیدار تفلیس

خانه‌هایی که با تراس‌های رنگی و اغلب قرمز، و نرده‌های چوبی قدیمی تزیین شده‌اند حاشیه‌ی این خیابان را تبدیل به یک نمایشگاه از هنر معماری گرجی کرده‌اند.

نام خیابان زیبا و دوست‌داشتنی شاردنی تفلیس از نام جواهر فروش و جهانگرد مشهور فرانسوی «شاردن» گرفته شده است زیرا وی سفرهای متعددی به مناطق مختلف گرجستان و به خصوص تفلیس داشته است و در توصیف مردم گرجستان در سفرنامه‌های خودش آن‌ها را مردمی اصیل و مهربان توصیف کرده است.

اگر به رستوران‌های این محله رفتید، به شما پیشنهاد می‌کنم برنامه‌های اجرای زنده‌ی موسیقی گرجی و رقص لزگی را از دست ندهید.

همان حوالی

کلیسای سیونی، موزه‌ی تاریخ تفلیس، کلیسای جامع سنت جرج، پل صلح، رودخانه‌ی کور.

بعد کجا برویم؟

قلعه‌ی ناریکالا، شهر قازبگی، مسجد دو محراب، میدان آزادی.

چرا برویم

  •  آشنایی با معماری گرجی و تفلیس قدیم
  •  خوردن و نوشیدن در کافه‌ها و رستوران‌های خیابان شاردنی
  •  گوش سپردن به موسیقی محلی گرجی
  •  خرید

کی برویم ؟

  •  هر موقع از سال که به تفلیس سفر کردید، حتمن به خیابان شاردنی هم سری بزنید. من به شما پیشنهاد می‌کنم یک‌بار در روز و یک‌بار در شب به این خیابان بروید. خیابان شاردنی مناسب کسانی‌ست که می‌خواهند ساعات خود را به خوشی سپری کنند و متوجه گذر زمان نشوند، پس خیلی نگران مدت بازدیدتان نباشید.

کجاست ؟

گرجستان، تفلیس
نشانی: تفلیس، حاشیه‌ی جنوبی رود کور، نزدیک پل متخی، حد فاصل خیابان‌های اوانس تومانیانی و سیونی
 چطور برویم
  • با حمل‌ونقل عمومی

اتوبوس‌های تهران تفلیس، به صورت مرتب از پایانه‌ی غرب حرکت می‌کنند. پروازهای تهران تفلیس هم چند بار در هفته انجام می‌شوند.

در شهر به راحتی می‌توانید تاکسی سوار شوید یا از ون‌های گرجی -مارشروتکا- استفاده کنید. همچنین ایستگاه متروی آولاباری در نزدیکی این خیابان است، کافی است از این ایستگاه که خارج شدید، به سمت خیابان واین رایز بروید و در انتهای این خیابان از روی پل متخی بگذرید.

  • با خودروی شخصی
برای سفر به گرجستان با خودروی شخصی باید از یکی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان یا ترکیه بگذرید.

در تفلیس هم در یکی از خیابان‌های زویاد قامساخوردیا و نوجوردنیا که از حاشیه‌ی رود کور می‌گذرند برانید تا به پل متخی برسید. شاردنی را در نزدیکی این پل پیدا خواهید کرد.

 رستوران ها

 خیابان شاردنی پر است از کافه‌ها و رستوران‌ها از ملل مختلف و با منوهای متفاوت، هر سلیقه‌ای که داشته باشید، غذای مورد نظر خود را در این خیابان پیدا خواهید کرد. همه‌ی مسافران و حتی خود گرجی‌ها نیز برای خوردن غذا به این خیابان می‎‌آیند.

 هتل ها

 هتل‌ها و هاستل‌های زیادی در تفلیس از مسافران پذیرایی می‌کنند. ماریوت هتل تفلیس و تفلیس پالاس از هتل‌های تقریبن گران‌قیمت تفلیس، و هتل‌های کوپالا و پنتهوس از هتل‌های ارزان‌تر این شهر هستند. هتل مورگان، شاردن ویلا و جی تی هتل، از حمله هتل‌هایی هستند که در حوالی خیابان شاردنی واقع شده‌اند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan