توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

معروف‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان

مسیر لیسیان یک مسیر پیاده روی به طول 540 کیلومتر است که از فتحیه تا آنتالیا کشیده شده است و از کنار 25 مکان تاریخی عبور می‌کند و می‌توان شاهد چندی از زیباترین مناظر شگفت آور و جاذبه های گردشگری مدیترانه ای بود. در این مطلب سعی می‌کنیم نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید نهایت استفاده را از این پیاده‌روی منحصر به فرد در سفر با تور آنتالیا ببرید.

چگونه می‌توان به آنجا رفت

آنتالیا دارای یک فرودگاه بین‌المللی است، پس اول بهتر است مطمئن شوید که از شهر شما به آنتالیا پرواز مستقیم وجود دارد یا خیر! و اگر وجود نداشت، شما می‌توانید با استفاده از پرواز‌های داخلی مثل ترکیش ایرلاین از استانبول به آنجا بروید. ورودی شرقی این مسیر در محل (گییک باشی) قرار دارد، که می‌توان با استفاده از یک اتوبوس یا تاکسی محلی به آنجا رفت! اگر تصمیم گرفتید این مسیر را از فتحیه شروع کنید، می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی دالامان نیز به آنجا بروید. اگر از طریق ورودی غربی نیز بخواهید به آنجا بروید می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به سمت (اولو دنیز) در حال حرکتند استفاده کنید، فقط فراموش نکنید که حتما در میدان (اواجیک حصار اونو) پیاده شوید. ورودی را کمی جلوتر خواهید دید.

مسیر لیسیان

برای ورود به این مسیر هیچ گونه مجوز یا هزینه‌ای لازم نیست و در مورد خود این مسیر باید بگوییم که تنها یک راه نیست بلکه شامل مجموعه‌ای از راه‌ها و مسیرها است، راه جنگلی و راه‌هایی که با دهکده‌ها ارتباط دارد، مسیرهای کوهستانی، راه لیسیان و خرابه‌های رومی و ناگفته نماند که مسیر لیسیان در برخی نقاط کوهستانی تا 1800 متر ارتفاع داشته و از قسمت‌های صعب‌العبور است در نتیجه آمادگی‌های لازم و ضروری برای عبور از این مسیرها باید به عمل آید. مسیر لیسیان، یک مسیر بسیار طولانی است و طی کردن آن ممکن است تا 29 روز طول بکشد.

لذا برخی ترجیح می‌دهند به جای پیمودن کل مسیر در یک مقطع، در مقاطع مختلاف این مسیر را پیموده و به پایان برسانند. در هر صورت برای اجتناب از مواجهه با گرمای غیرقابل تحمل تابستان، زمان مناسب برای پیمودن این مسیر، بین اواسط فروردین تا اوایل تیر و یا اوایل شهریور تا اواسط آذر می‌باشد. مسیر با علامت‌هایی به شکل مستطیل و رنگ سفید و قرمز مشخص شده که معمولا روی صخره‌ها یا سنگ‌هایی که در طول مسیر قرار دارند نقاشی شده است. همچنین در برخی مواقع با علامت‌هایی به رنگ زرد مواجه خواهید شد که با یک فلش جهت مسیر و فاصله تقریبی تا ایستگاه بعدی را مشخص کرده است.

چه اقلامی با خود ببرید

مهم نیست برای سفر چند روزه برنامه‌ریزی کرده‌اید و یا برای کل این مسیر، اقلام ضروری سفر را همه باید همراه خود داشته باشند تا از تور آنتالیا لدت کافی را ببرند. در ذیل به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

کتاب مسیر لیسیان اثر کیت کلاو

کلاو، نویسنده کتاب " راه لیسیان " و مسئول تحقیقات انجام یافته درباره این مسیر در سال 1999 میلادی بوده است. کتاب او دارای تمام جزئیات لازم درباره این راه شامل مسیر یابی، نقشه توپوگرافی منطقه، اطلاعات تمام مکان‌های تاریخی و دهکده‌های این منطقه است.

تجهیزات کمپینگ

اگرچه می‌توانید در دهکده‌هایی که در طول راه هستند، جا و مکان برای اقامت و استراحت و همچنین وسایل لازم جهت سفر خود را پیدا کنید، ولی برای اینکه از سفر خود نهایت استفاده را ببرید، کمپینگ و چادر زدن مناسب‌ترین گزینه برای شماست. ( ناگفته نماند که با این کار میتوانید از هزینه‌های اضافی نیز اجتناب کنید) می‌توانید هر وقت که خسته شدید و یا وقتی که به یک منظره زیبا و بکر برخورد کردید توقف کرده و چادر بزنید. با توجه به اینکه مسیر دارای روشنایی نمی‌باشد و هیچگونه وسیله‌ی روشنایی نصب نشده است، اگر قصد ادامه راه در شب را دارید، فراموش نکنید که حتما چراغ قوه همراه خود داشته باشید.

آب

این منطقه‌ی مدیترانه‌ای بسیار زیباست، با اینحال بسیار گرم و خشک نیز می‌باشد. در نتیجه فراموش نکنید که حتما، به مقدار زیادی همراه خود آب مصرفی داشته باشید.  

کتاب راهنمای مکالمه ترکی

در طول مسیر با دهکده‌های دورافتاده زیادی روبرو خواهید شد، که مردم این مناطق، یا با زبان انگلیسی در حد خیلی ابتدایی آشنا هستند و یا اصلا آشنایی ندارند. در نتیجه دانستن تعدادی از اصطلاحات و کلمات کاربردی ترکی، میتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. پس این کتاب را نیز همراه خود داشته باشید.

منبع: nextholiday

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan