توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

هفت ضرر وحشتناک شکر در بدن

قند زیادی حسابی چاقتان می‌کند.

مواد غذایی شیرین و قندی کالری زیادی دارند که البته جزو کالری‌های بی‌فایده به حساب می‌آید چرا که فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر است و همین موضوع باعث افزایش ذخیره‌ چربی در بدن می‌شود و در نتیجه چاقی و به خصوص چاقی اطراف شکم رخ می‌دهد. اما اتفاق خوب این است که به محض اینکه مصرف قند را کاهش بدهید سایز دور شکمات شروع به کم شدن می‌کند.

 

شکر اعتیادآور است.

آیا می‌دانستید که مصرف روزانه 50 گرم شکر می‌تواند سالانه 50 کیلو به وزن شما اضافه کند؟ و از آن بدتر اینکه مصرف شکر به شدت اعتیادآور است. اعتیادی که شکر به وجود می‌آورد چیزی شبیه اعتیاد به کوکائین است. چرا که مصرف قند ماده‌ای به نام دوپامین را تحریک می‌کند که باعث احساس لذت در مغز است و این همان چیزی است که باعث هوس شدید مواد قندی می‌شود. خلاصه که بهتر نیست به جای اینکه به قند معتاد باشیم به داشتن یک زندگی سالم اعتیاد پیدا کنیم؟

 

شکر باعث پوسیدگی دندان می‌شود

یادتان می‌آید که بچگی‌ها بهمان می‌گفتند که شیرینی زیاد باعث می‌شود که کرم دندانمان را بخورد؟ کاملا درست است. مصرف قندهای غیر طبیعی باعث ایجاد حفره در دندان و پوسیدگی بیشتر و زودتر دندان می‌شود. هرچه بیشتر قند بخورید شانس داشتن دندان‌های زیبا و سالم را زودتر از دست می‌دهید. برای همین تا دیر نشده عجله کنید و مصرف قند را در رژیم غذایی‌تان به حداقل برسانید تا مدت بیشتری دندان‌های زیبایتان را حفظ کنید.

 

شکر باعث دیرتر سیر شدنتان می‌شود.

مصرف زیاد قند باعث از بین رفتن هورمونی در بدن می شود که «لپتین» نام دارد و مسئول ایجاد احساس سیری بعد از مصرف غذاست. کمبود این هورمون در بدن باعث می‌شود که مدام احساس گرسنگی کنید و میل زیادی به مصرف مواد غذایی قندی داشته باشید. به محض اینکه مصرف قند را کاهش می‌دهید، بدن به تدریج کنترل اشتها را به دست می‌گیرد و شما هم احساس عذاب وجدان کمتری خواهید کرد و البته وزن کمتری هم اضافه می‌کنید.

 

شکر سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازد.

قلب کسانی که قند بیشتری مصرف می‌کنند به نسبت کسانی که مراقب مصرف شکر در رژیم غذایی‌شان هستند در معرض خطر بیشتری است. کاهش مصرف قند روشی مناسب برای حفظ سلامت قلب و کنترل تری‌گلیسیرید است. تری‌گلیسیرید نوعی چربی است که کالری‌های ناشی از مصرف قند را ذخیره کرده و اثرات کلسترول خوب خون را از بین می‌برد.

 

شکر هوشیاری مغز را کم می‌کند.

شکر همانطور که باعث پوسیدگی دندان می‌شود قدرت مغز را هم آرام آرام کم می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن بیش از حد قند می‌تواند باعث اختلال در عملکرد شناختی و کاهش پروتئین‌هایی شود که دوست حافظه و پاسخگویی هستند.

 

افسردگی، افسردگی، افسردگی...

 

تحقیقات نشان داده است که احتمال مواجهه با افسردگی در افراد بالغی که بیش از چهار وعده سودا در طی روز می‌نوشند، نسبت به افرادی که آب، قهوه و یا چای سبز بدون شکر می‌خورند، بیشتر است. خوردن شکر ممکن است باعث شادی فرد به صورت موقت شود اما در درازمدت در فرد ایجاد افسردگی، اضطراب و استرس می‌کند. کارشناسان در تحقیق بر روی موش‌های آزمایشگاهی دریافته‌اند داشتن رژیم غذایی سرشار از قند و شکر باعث تغییر مسیرهای ارسالی سیگنال‌های استرس از اعضای بدن به مغز و برعکس می‌شود.

 
نوشته شده توسط صبا صفری در تاریخ 26 مهر 1394 
تهیه شده در گروه فیدیلیو. استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع مجاز است.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan