توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

برای شاد بودن باید خودتان را دوست داشته باشید.

  1. زیاد خودتان را مقید نکنید.

آنهایی که خودشان را دوست دارند می‌دانند چگونه به خیلی چیزها “نه” بگویند بنابراین می‌توانند به چیزهایی که واقعا برای‌شان مهم است “بله” بگویند. هرچند دیگران ممکن است سعی کنند مدام شما را برای موافقت کردن تحت فشار بگذارند، اما تعیین حد و حدود برای زمان و انرژی‌تان، علامت خوبی برای دوست داشتن خودتان است.

  1. از کمک خواستن نترسید.

می‌دانید که چه زمانی مسئولیت نپذیرید. و می‌دانید که مجبور نیستید برای همه افراد همه چیز باشید و مجبور نیستید همه کارها را خودتان انجام دهید. آنقدر خودتان را دوست دارید که بدانید چه زمانی به کمک نیاز دارید یا چه زمانی کمک به دیگران باعث افتخارتان خواهد بود.

  1. برای شاد بودن، متکی به دیگران نباشید.

شادی، یک امر درونی است. اگر منتظر شغل ایده آل، دوست ایده آل، و یا یک دیدار رومانتیک که توسط دیگری برنامه ریزی شده، باشید، خودتان را همیشه در حال انتظار برای شادبودن خواهید یافت. اگر واقعا خودتان را دوست دارید، می‌دانید که چه چیزی خوشحال‌تان می‌کند و امور را طبق میل‌تان پیش می‌برید. من یک “لیست شادمانی” دارم، لیستی از چیزهایی که دوست دارم انجام دهم، مطالعه، پیاده‌روی، سفر رویایی. هروقت احساس شادیم کم شد، به لیستم نگاه می‌کنم و کاری از آن را انجام می‌دهم. این به عهده خودم است که تاجایی که ممکن است شادی را به زندگیم بیاورم، نمی‌توانم این‌کار را به عهده کس دیگری بگذارم.

  1. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

می‌گویند” مقایسه، دزد لذت است”، و من هم موافقم. مقایسه زندگی، شغل وموفقیت‌تان با دیگری، نسخه فاجعه است. زیرا شما واقعا خودتان را دوست دارید، می‌دانید که چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، نوع دست‌کاری شده و اغلب فریبنده زندگی دیگران است. شما اطلاعات کامل و همه‌جانبه ندارید و می‌دانید که بهتر است روی خودتان تمرکز کرده و درست از مقایسه بردارید.

  1. درمورد تصمیم گرفته شده تردید نکنید.

بعضی‌ها می‌توانند سریعا تصمیم بگیرند و بعضی دیگر برای مدت طولانی تفکر و حساب و کتاب می‌کنند، افرادی که خودشان را دوست دارند، تصمیماتی را که گرفته‌اند و نمی‌توانند تغییر دهند بازبینی نمی‌کنند. اگر انتخاب کرده‌اید که به اسکی بروید و سپس دلتان می‌خواهد در سواحل شنی باشید، باید بدانید که مردد شده و نگاه دوباره به تصمیمی که گرفته شده، فقط باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. شما از تصمیمات‌تان درس می‌گیرید و می‌توانید دفعات بعد گزینه‌های متفاوتی را امتحان کنید، اما وقت و انرژی‌تان را صرف بازبینی نکنید.

  1. بابت وقت گذاشتن برای خودتان احساس گناه نکنید.

وقتی سوار هواپیما می‌شوید، همیشه به شما یادآوری می‌کنند که در مواقع اضطراری، پیش از کمک به دیگران، ماسک اکسیژن را برای خودتان استفاده کنید. افرادی که خودشان را دوست دارند، این را می‌فهمند که مفهوم این جمله، در زندگی روزمره هم کاربرد دارد. کمی به خودتان وقت اختصاص دهید و کارهایی را که دوست دارید و باعث تجدید قوای‌تان می‌شود انجام دهید، این رفتار، خودخواهانه نیست. شما این را می‌دانید که وقتی خودمراقبتی در الویت باشد، شما بهترین عملکرد را در هر زمینه خواهید داشت.

  1. خودتان را بابت اشتباهی که مرتکب می‌شوید، سرزنش نکنید.

شما خودتان را می‌بخشید، همان‌طور که دیگران را بابت اشتباهات‌شان می‌بخشید. خیلی از افراد، فشار زیادی به خودشان می آورند که کامل باشند و بعد اگر نتوانستند کامل و بی عیب باشند خودشان را سرزنش می‌کنند. اما شما این‌طور نیستید! چون خودتان را دوست دارید، می‌دانید که انسانید و می‌توانید از اشتباهات‌تان درس بگیرید. روزنه امید را از عبرت‌هایی که می‌گیرید پیدا کرده و حرکت می‌کنید، به‌جای ملامت خودتان بابت چیزی که مربوط به گذشته است، خودتان را می‌بخشید و روی آینده متمرکز می‌شوید.

چون خودتان را دوست دارید، این را هم می‌دانید که گاه و بیگاه این موارد گفته شده را انجام می‌دهید و نکته شماره هفت را به یاد خواهید داشت. بهترین شکل دوست داشتن خود، خودآگاهی است، این‌که متوجه شوید چه زمانی با خودتان نامهربانید و شرایط را تغییر دهید. دوست داشتن خود، به این معنی نیست که شما کامل هستید، یعنی از خودتان مراقبت می‌کنید، با خودتان مهربانید و هر روز به بهترین شکل ممکن که در توان‌تان است در دنیا حاضر می‌شوید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan