توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۲۰ نکته درباره لندن که باید بدانید

۲۰ نکته مهم و خواندنی درباره لندن

۱- هسته اولیه شهر لندن در زمانی شکل گرفت که رومی‌ها در سال ۴۳ پس از میلاد مسیح به بریتانیا حمله کردند و در جایی که رودخانه تایمز به اندازه کافی برای ساختن پل کم‌عرض بود، لندن را تاسیس کردند. لندن در قرن دوم میلادی به جای شهر کوچستر به عنوان پایتخت بریتانیا تعیین شد، اما در قرن پنجم میلادی کاملاً بدون سکنه شده بود.

۲- پل‌های مختلفی برای اتصال شهر لندن و منطقه ساوتوارک بر روی رودخانه تایمز ساخته شد، اما نسخه اوایل قرون وسطایی پل لندن که برای ۶۰۰ سال پابرجا بود، در واقع در سال‌های ۱۲۸۱، ۱۳۰۹، ۱۴۲۵ و ۱۴۳۷ میلادی سقوط کرد. یکی از نکات جالب مربوط به پل این است که ملکه اِلنور از عوارضی که بابت عبور و مرور از روی این پل می‌گرفت برای استفاده شخصی استفاده می‌کرد نه برای تعمیرات ضروری پل و به همین دلیل شعر توهین آمیز «بانوی زیبای من» برای حمله به او ساخته شد.

۳- منطقه‌ای که امروزه کاخ باکینگهام با ۲۵۰٫۰۰۰ متر مربع در آن واقع است، یک باغ توت سفید بود که برای پرورش کرم ابریشم برای شاه جیمز اول در سال ۱۶۰۰ استفاده می‌شد. در حال حاضر کاخ باکینگهام محل اقامت رسمی ملکه در لندن، دارای ۷۷۵ اتاق شامل ۱۸۸ اتاق‌خواب خدمه، ۹۲ دفتر و ۷۸ حمام، ۵۱۴ در و ۷۶۰ پنجره است.

کاخ باکینگهام

۴- هر روز صبح حتی روز کریسمس شن‌های جلو کاخ باکینگهام به منظور تمیز و شانه شدن لایروبی می‌شود. در مواقعی که هر نوع زباله‌ای وجود داشته باشد به منظور اطمینان از این‌که همیشه جلو کاخ آراسته و مرتب باشد بازرسی دو بار بیشتر انجام می‌شود.

۵- نام مستعار بیگ‌بن در واقع برای زنگ ۱۳٫۷ تنی بزرگ کاخ وست مینستر است و نه برج ساعت. پس نام برج چیست؟ روزنامه نگاران ویکتوریا آن را «برج استفان» می‌نامند که بیشتر به برج ساعت معروف است. اما در سال ۲۰۱۲، این بنای ۹۶ متری رسماً به برج الیزابت تغییر نام داد.

برج ساعت بیگ بن

۶- لندن در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین شهر اروپا برای کار داوطلبانه انتخاب شد. با برنامه ریزی شهردار این شهر بوریس جانسون یک تیم ۱۲۰٫۰۰۰ هزار نفری داوطلبان تشکیل شده است که نیمی از آن‌ها کودکان و جوانان هستند.

۷- در آتش سوزی بزرگ لندن در سال ۱۶۶۶ که منجر به تخریب ۱۳٫۲۰۰ خانه و ۸۷ کلیسا شد، تنها ۸ نفر کشته شدند.

۸- در زیر شهر لندن ده‌ها آبراهه و کانال وجود دارد. با رشد جمعیت، بسیاری از آن‌ها به فاضلاب تبدیل شد، از جمله «ریورفلیت» که قصاب‌ها در آن فضولات و بقایای مردار حیوانات را می‌انداختند.

۹- فروشگاه بزرگ «هارودرز» دارای ۳۳۰ بخش است از جمله یک سالن عطر، اسباب‌بازی و اتاق تحریر بزرگ. این فروشگاه در سال میزبان ۱۵ میلیون مشتری است.

۱۰- بزرگ‌ترین عملیات تهیه غذا و پذیرایی رویدادهای ورزشی سالانه اروپا، مسابقات تنیس گرند اسلم ویمبلدون است. در طول این رویداد دوهفته‌ای در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۸٫۰۰۰ بطری آب میوه گازدار، ۱۵۰٫۰۰۰ بطری آب و ۳۵۰٫۰۰۰ فنجان چای و قهوه مصرف شد. همچنین ۱۹۰٫۰۰۰ ساندویچ، ۳۲٫۰۰۰ وعده غذایی ماهی و چیپس، ۱۴۲٫۰۰۰ وعده غذایی توت فرنگی انگلیسی و ۶٫۰۰۰ پیتزای مغز پخت هم سرو شد.

ویمبلدون

۱۱- جی‌پی‌اس را فراموش کنید: طی بیش از ۱۵۰ سال، به منظور دریافت پروانه رانندگی تاکسی سیاه‌رنگ سنتی لندن، رانندگان تاکسی باید آزمون دانش را بگذرانند. این آزمون آن‌ها را ملزم به حفظ کردن همه مسیرهای داخل شعاع ۶ کیلومتر مربعی می‌کند که شامل ۲۵٫۰۰۰ خیابان و ۲۰٫۰۰۰ محل اختصاصی است. به‌طور معمول، ۲ تا ۴ سال طول می‌کشد که رانندگان از همه این مسیرها عبور کنند.

۱۲- خانه چارلز دیکنز که او آن را «خانه‌ای در شهر» می‌نامید امروزه تبدیل به موزه چارلز دیکنز شده است و بیش از ۱۰٫۰۰۰ وسیله مربوط به این نویسنده قرن نوزدهم را در خود جای داده است.

۱۳- فضای مورد علاقه شکسپیر برای اجرای تئاتر، کلوب تئاتر لندن بود. اولین نمایشنامه که شکسپیر در آنجا اجرا کرد احتمالاً ژولیوس سزار در سال ۱۵۹۹ بوده است. اما در ۲۹ ژوئن ۱۶۱۳، توپ نمایشی در اجرای نمایشنامه هنری هشتم عمل نکرد و در کمتر از دو ساعت سالن تئاتر در آتش سوخت. سالن به سرعت بازسازی شد اما در سال ۱۶۴۲ توسط پیوریتن‌ها تعطیل شد. کلوب تئاتر کنونی، که به کلوب سوم هم مشهور است، در سال ۱۹۹۳ به لطف تلاش و سماجت بازیگر و کارگردان آمریکایی «سم وانامیکر» بازگشایی شد.

۱۴- تنها بازار کاملاً مستقل در لندن بازار «بارو» است. قدمت این بازار به قرن یازدهم برمی‌گردد و قدیمی‌ترین بازار میوه و سبزی لندن است.

۱۵- حتماً شما هم نام چای توینینگز را شنیده‌اید. توماس توینینگ جوانی بود که از کار بافندگی خانوادگی‌اش برید و درحدود ۳۰۰ سال پیش شرکت چای توینینگز لندن را تأسیس کرد. کافی شاپ او هنوز هم در کرانه رودخانه تایمز دایر است.

چای توینینگز

۱۶- «ادی ردمین» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد که در لندن متولد شده است، گاهی شهریه هنرجویان پرتلاش شهر لندن را پرداخت می‌کرد. او یک بار در مصاحبه‌ای گفت: «من نامه‌هایی از افرادی دریافت می‌کنم که تلاش می‌کنند به مدرسه تئاتر بروند و نیاز به پرداخت شهریه دارند و این کاری است که من گاهی انجام می‌دهم. زندگی کردن در لندن خیلی پرهزینه است».

۱۷- لندن نقشی اساسی در مجموعه هری‌پاتر نوشته جی.کی رولینگ داشت. با این‌حال خود رولینگ ۱۸۰ کیلومتر دورتر از لندن متولد شده است. اریکا میشل متخلص به ای ال جیمز، نویسنده زن رمان «پنجاه طیف گری» هم از پایتخت بریتانیا است.

۱۸- در جنوب شرقی لندن خیابانی به نام «ها ها» وجود دارد که برخی می‌گویند علت این نامگذاری خندیدن مردم بومی به کسانی بوده است که در نهر آبی که باید از کنار آن عبور می‌کردند می‌افتادند.

۱۹- نابغه نوجوان ۱۳ ساله به نام جوزف مالین در حدود سال ۱۸۶۰ میلادی غذای محبوب ماهی و چیپس را ابداع کرد و برای خود نامی دست و پا کرد. او از یک خانواده فرش‌باف بود که شروع به تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده کرد تا کمک هزینه‌ای برای مخارج‌شان باشد، تا اینکه جوزف کوچک تصمیم گرفت آن‌ها را با ماهی سرخ‌کرده فروشگاهی در آن حوالی مخلوط کند. اکنون قدیمی‌ترین فروشگاه چیپس و ماهی در کاونت گاردن است که در سال ۱۸۷۱ افتتاح شده و قیمت یک وعده معمولی در آن بیست و یک دلار و هشتاد سنت است.

۲۰- متروی لندن در سال ۱۸۶۳ آغاز به کار کرد و قدیمی‌ترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی دنیا به شمار می‌رود. علی‌رغم نام آن، تنها ۴۵ درصد از متروی زیرزمینی لندن از تونل می‌گذرد و ۵۵ درصد آن بر روی زمین است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan