توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۲۵ کشور محبوب دنیا 2016

۲۵ کشور محبوب دنیا

۲۵- تایوان با نمره ۵۶٫۲

تایوان

هرچند تایوان به دلیل اختلاف سیاسی با چین تنها از سوی ۲۲ کشور به‌عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است اما برخلاف نیمه بزرگ‌تر خود یعنی چین، دارای آزادی مطبوعات و آزادی اقتصادی بالایی بوده و توسعه انسانی در آنجا به‌وضوح دیده می‌شود.

۲۴- جمهوری چک با نمره ۵۶٫۵

جمهوری چک از زمانی‌که به‌عنوان اولین دولت بلوک شرق شناخته می‌شد تا زمانی که به یک اقتصاد توسعه‌یافته تبدیل گشت، همواره در حال پیشرفت بوده است. امروزه سیستم‌های اقتصادی و سیاسی این کشور عضو اتحادیه اروپا الگویی برای سایر کشورها در زمینه توسعه است.

۲۳- لهستان با نمره ۵۶٫۸

در حالی‌که جمهوری چک به‌دلیل رویدادی به نام «بهار پراگ» یعنی دوره‌ای از گسترش آزادی‌های فردی و اجتماعی در چکسلواکی به تاریخ ۵ ژانویه تا ۲۰ اوت ۱۹۶۰ معروف شده است، این کشور لهستان بود که نخستین دولت پس از کمونیسم در آنجا به‌وجود آمد. از آن زمان به بعد این کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت و توسعه گام‌های بزرگی برداشته است. در سال ۲۰۰۹ در حالی‌که همه کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی دست و پنچه نرم می‌کردند تنها لهستان بود که رشد اقتصادی را تجربه می‌کرد.

۲۲- ایالات متحده با نمره ۵۷

اگرچه محبوبیت ایالات متحده در خارج از کشور تا حدودی به‌سبب سیاست‌های دولت اوباما کمی بیش‌تر شده است، اما به‌دلیل ادامه جنگ‌افروزی، جاسوسی و وجود یک حس کلی از سلطه و امپریالیسم از طرف برخی از متحدین خود نیز به انزوا کشیده شده است. علاوه بر این خشونت، عدم امنیت، وضیعت بهداشتی ضعیف و نابرابری‌های گسترده نیز از دیگر علل شهرت ایالات متحده است. با این وجود همچنان به ایالت متحده به‌عنوان سرزمین فرصت‌ها نگریسته می‌شود. بنابراین گرچه در رده‌بندی ۲۵ کشور محبوب دنیا، ۲۱ کشور از ایالات متحده بالاتر هستند اما در بسیاری زمینه‌ها آمریکا از این کشورها جلوتر است.

۲۱- تایلند نمره با نمره ۵۷٫۷

تایلند به‌عنوان یک مقصد توریستی محبوب، یکی از معدود کشورهای آسیایی موجود در این لیست است. نمره بالای آن به‌دلیل محیط طبیعی جذاب، زیبایی‌های طبیعی و جو دوستانه حاکم بر کشور می‌باشد.

۲۰- سنگاپور با نمره ۶۱٫۱

سنگاپور

سنگاپور که به ببر آسیا مشهور است دارای اقتصادی قوی، دولت و حکومتی مؤثر و فساد اقتصادی بسیار پایین می‌باشد.

۱۹- فرانسه با نمره ۶۴٫۴

به‌دلیل بحران اقتصادی و سیاسیت‌های ریاضتی، فرانسه از جمله کشورهای اروپایی این لیست است که شهرت و محبوبیت آن رو به افول است.

۱۸- پرتغال با نمره ۶۴٫۴

با دارا بودن برخی شاخص‌های درحال بهبود، کشورهای جنوب اروپا مانند پرتغال شاهد گسترش محبوبیت و شهرت خود بوده‌اند.

۱۷- اسپانیا با نمره ۶۷٫۸

اسپانیا اولین کشور این لیست است که شهروندانش در مقایسه با مردم خارج، کشور خود را پایین‌تر و بدتر از آن‌چه که هست ارزیابی می‌کنند. مردم بیش‌تر کشورها به‌ویژه روسیه، چین و هند، دید مغرورانه و اغراق آمیزی نسبت به کشور خودشان در مقایسه با کشورهای دیگر دارند ولی اسپانیا برعکس است.

۱۶- ژاپن با نمره ۶۹

محبوب‌ترین کشور آسیایی موجود در لیست ما ژاپن است. در بُعد اقتصاد پیشرفته یعنی تکنولوژی، محصولات با کیفیت بالا و مارک‌های تجاری شناخته‌شده این کشور بالاترین نمره را در بین تمامی کشورهای دنیا از آن خود نموده است.

۱۵- آلمان با نمره ۶۹

آلمان

شهرت و محبوبیت آلمان که در این رده‌بندی نمره مشابه با ژاپن کسب نموده است، مانند فرانسه به‌دلیل فشارهای اتحادیه اروپا و مناقشات مالی با یونان رو به افول است.

۱۴- ایتالیا با نمره ۶۹٫۴

گرچه کشور ایتالیا در شاخص حکومت و اقتصاد کمی ضعیف است، اما در سایر شاخص‌ها یعنی سبک زندگی، زیبایی‌های طبیعی، محیط دوستانه، فرهنگ و مارک‌های تجاری معروف از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر این مردم ایتالیا نیز مانند اسپانیا، فروتنانه کشور خود را به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از سایر کشورهای دنیا رتبه‌بندی کردند.

۱۳- بریتانیا با نمره ۶۹٫۵

کشور انگلستان در شاخص‌های مورد نظر در این لیست و رده‌بندی، تقریباً وضعیت متوسط رو به بالا دارد. بعد از کانادا، سوئیس، استرالیا و کشورهای اسکاندیناوی، بریتانیا کشوری محبوب جهت ادامه تحصیلات برای مردم دنیا می‌باشد.

۱۲- اتریش با نمره ۷۱٫۲

اتریش که به سبب طبیعت بکر، اقتصاد قوی، دولت مؤثر و زیرساخت‌های خوب شهره است یکی از کشورهای محبوب و دوست داشتنی در لیست ۲۵ کشور محبوب دنیا است. به‌طور کلی کشور اتریش با ویژگی‌هایی چون اقتصاد توسعه یافته، فساد اقتصادی پایین، آموزش خوب، بهداشت و درمان کارآمد، کیفیت زندگی بالا و امنیت بالا، شناخته می‌شود.

۱۱- ایرلند با نمره ۷۲

شهرت و محبوبیت ایرلند بار دیگر به‌دلیل بهبود شاخص‌های اقتصادی اوج گرفته است. همچنین این کشور همواره از لحاظ محیط جذاب و دولت و حکومت مؤثر در جایگاه خوبی قرار داشته است.

۱۰- بلژیک با نمره ۷۲٫۳

بلژیک

با کسب نمره بالا در امنیت، اخلاقیات، دولت مسئولیت‌پذیر و سیاست‌های مؤثر و مترقی، پایتخت اتحادیه اروپا یعنی بلژیک به شیرینی‌ها و ویفرهای خوشمزه‌اش نیز شهره است.

۹- هلند با نمره ۷۳٫۷

هلند نخستین کشور لیست حاضر است که در هر سه شاخص مورد نظر یعنی اقتصاد پیشرفته، فضای اجتماعی جذاب و دوست داشتنی و دولت مؤثر رتبه کمتر از ۱۰ را کسب کرده است.

۸- دانمارک با نمره ۷۴٫۵

جای شگفتی نیست که دانمارک به‌عنوان نخستین کشور اسکاندیناوی موجود در لیست، از دید مردم دنیا، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی، کار و تحصیل است.

۷- نیوزلند با نمره ۷۵

برخورداری از طبیعتی بسیار زیبا، اقتصادی قوی و زیرساخت‌های اجتماعی بسیار کارآمد، نیوزلند را به مکانی خوشایند و مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است، که البته بعد مسافت با اکثر کشورها از ضعف‌های آن است.

۶- فنلاند با نمره ۷۵٫۱

دیگر کشور اسکاندیناوی یعنی فنلاند، در هر سه شاخص لیست موجود از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و شاید تنها جنبه منفی آن برای مردم دنیا سرمای طاقت‌فرسا است.

۵- استرالیا با نمره ۷۶٫۳

سیدنی

از بین کشورهای موجود در لیست، استرالیا از بالاترین محبوبیت داخلی برخوردار است، یعنی نوع نگاه شهروندان به کشورشان بسیار مثبت است. در رده بعدی نیز کانادا، روسیه، هند، آلمان و ایالات متحده قرار دارند و اگرچه مردم دنیا استرالیا را به اندازه خود استرالیایی‌ها خوشایند نمی‌دانند اما همچنان در رای‌گیری در بین ۵ کشور بالا اول دارد.

۴- سوئیس با نمره ۷۶٫۴

نمره بالا در هر سه شاخص مورد نظر، سوئیس را در رتبه چهارم در بین ۲۵ کشور محبوب دنیا قرار داده است.

۳- سوئد با نمره ۷۶٫۶

جای شگفتی نیست که سوئد از هر نظر در رتبه‌های بالا قرار دارد، اما کیفیت نهادها و سازمان‌هایش از ویژگی‌های برجسته و متمایز کننده آن بوده است.

۲- نروژ با نمره ۷۷٫۱

کشور نروژ در معدود زمینه‌های مربوط به توسعه و رفاه ضعیف است و مانند سوئد در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و در لیست ۲۵ کشور محبوب دنیا نیز در رده دوم قرار دارد.

۱- کانادا با نمره ۷۸٫۱

دنیا به زیبایی و محیط جذاب کانادا اذعان دارد. حکومت و دولت مؤثر، طبیعت زیبا و اقتصاد پیشرفته، این کشور را تبدیل به کشوری با بالاترین کیفیت زندگی تبدیل کرده است. از نظر مردم دنیا، کانادا رتبه اول را در بین ۲۵ کشور محبوب دنیا دارد.

 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan