توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

با سوغات باکو؛ آذربایجان آشنا شویم

 

  • فرش

آذربایجان به خاطر فرش‌های دستبافت خود بسیار معروف بوده و فرش دستبافت باکو از جمله سوغات معروف این شهر محسوب می‌شوند. اگر که به دنبال دیدن تنوع و زیبایی فرش دستبافت باکو هستید، می‌توانید به موزه فرش باکو بروید؛ و در صورتی که قصد خرید فرش به عنوان سوغاتی باکو هستنید، می‌توانید به « ایچری شهر » باکو رفته و از آنجا فرش مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

بهترین سوغات باکو
آذربایجان به خاطر فرش‌های دستبافت خود بسیار معروف بوده و فرش دستبافت باکو از جمله سوغات معروف این شهر محسوب می‌شوند

 

بهترین سوغات باکو
اگر که به دنبال دیدن تنوع و زیبایی فرش دستبافت باکو هستید، می‌توانید سری به موزه فرش باکو زده و انواع فرش‌های دستبافت آذری را ببینید

 

  • استکان‌های رنگی (Armudy)

استکان‌های رنگی یا همان « استکان آرمودی » استکان‌هایی به شکل گلابی هستند که نام خود را نیز به خاطر شباهت به میوه گلابی گرفته‌اند(آرمود در زبان آذری به معنی گلابی می‌باشد). این استکان‌ها طرح‌هایی رنگی و زیبا روی خود دارند که آن‌ها را تبدیل به سوغاتی زیبا از شهر باکو می‌کند. جالب است بدانید ساختار این استکان‌ها به گونه‌ای است که باعث می‌شود چایی در آن‌ها مدت زمان بیشتری گرم‌تر بماند!!

 

بهترین سوغات باکو | استکان آرمودی
استکان‌های رنگی آرمودی استکان‌هایی به شکل گلابی هستند که نام خود را نیز به خاطر شباهت به میوه گلابی گرفته‌اند

 

بهترین سوغات باکو | استکان آرمودی
استکان های آرمودی می‌توانند سوغات مناسبی از باکو به حساب آیند

 

  • مربای گیلاس

شاید باورش کمی سخت باشد، ولی در آذربایجان معمولا چایی با انواع مربا سرو می‌شود: مربای به، گیلاس، توت، توت فرنگی و حتی آناناس!! معروف‌ترین نوع مربا نیز مربای گیلاس است که در بین توریست‌ها طرفداران زیادی دارد. اگر که حتی قصد خرید مربا به عنوان سوغات باکو را نداشته باشید، می‌توانید مقداری از آن را به همراه چایی میل کرده و طعم آن را امتحان کنید.

 

بهترین سوغات باکو
در آذربایجان چایی معمولا همراه با مربا سرو می‌شود!!

 

  • پارچه‌هایی با نماد بوتا (Buta)

بوتا یک نماد و الگوی ملی آذربایجانی است که در بسیاری از وسایل آذربایجانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد که بوتا نماد یک قطره آب است؛ ولی آذربایجان به معنی « سرزمین آتش – Land of Fire » بوده و « بوتا » نیز نمادی از آتش است. این نماد در بسیاری از پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به لباس‌های زنانه، رومیزی، شنل، روسری، سفره و … اشاره کرد. این پارچه‌ها می‌توانند به عنوان سوغات باکو و نمادی از کشور آذربایجان مورد استفاده قرار بگیرند.

 

بهترین سوغات باکو
پارچه‌هایی با نماد « بوتا » می‌توانند از جمله بهترین سوغات باکو محسوب شوند

 

بهترین سوغات باکو
«نماد بوتا » در بسیاری از پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به لباس‌های زنانه، رومیزی، شنل، روسری، سفره و … اشاره کرد

 

  • ظروف مسی

در « ایچری شهر » باکو تعداد زیادی عتیقه فروشی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها ظروف مسی را به عنوان سوغات باکو تهیه کنید. انواع ظروف مسی از جمله کوزه، گلدان، قابلمه و حتی سماور مسی را به عنوان هدیه‌ای مناسب از این شهر تهیه کنید. جالب است بدانید که در بسیاری از کافه‌های سنتی شهر باکو چایی با استفاده از سماورهای مسی درست می‌شود.

 

بهترین سوغات باکو
در « ایچری شهر » باکو تعداد زیادی عتیقه فروشی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها ظروف مسی را به عنوان سوغاتی شهر باکو تهیه کنید

 

  • نقاشی رنگ روغن

در ادامه لیست سوغات معروف باکو به نقاشی رنگ روغن می‌رسیم که می‌توانید هدیه‌ای جالب از این شهر به شمار آید. نقاشی‌هایی هنری که با استفاده از نفت خام و ترکیبی از انواع رنگ‌های روغنی درست می‌شود. این نقاشی‌ها معمولا نشانی از مناطق باستانی و دیدنی آذربایجان هستند. لازم به ذکر است که با اندکی هزینه می‌توانید تصویر مورد نظر خود را نیز سفارش دهید تا برایتان آماده کنند.

 

بهترین سوغات باکو
نقاشی‌هایی هنری که با استفاده از نفت خام و ترکیبی از انواع رنگ‌های روغنی درست می‌شود می‌توانند به عنوان یکی از سوغاتی‌های باکو به حساب آیند

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan